Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Amsterdam overweegt 'lokhomo's' tegen geweld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93357)

Online 15 augustus 2007 13:51

Amsterdam overweegt 'lokhomo's' tegen geweld

Amsterdam overweegt 'lokhomo's' tegen geweld

De jaarlijkse Gay Pride-boottocht in Amsterdam.

In Nederland overweegt de Amsterdamse politie agressiviteit tegen homo's tegen te gaan door 'lokhomo's' in te zetten. Dat zegt de Amsterdamse hoofdcommissaris Bernard Welten in de Gay Krant, die vrijdag verschijnt. "Maar alleen in het uiterste geval en als de slachtoffers, veel meer dan nu, bereid zijn om aangifte te doen", voegt Welten daaraan toe.

Geweld
In Amsterdam ligt het aantal meldingen van geweld tegen homo's dit jaar al hoger dan in heel 2006. In de hoofdstad zijn tot nu toe 21 homogerelateerde geweldsincidenten geregistreerd. In twaalf zaken zijn verdachten aangehouden. Ook in andere Nederlandse steden, zoals Haarlem en Den Haag, werden in de afgelopen weken homo's mishandeld.

Homobelangenorganisatie COC luidde dit jaar al meermaals de noodklok over toenemende agressie tegen homo's. Welten benadrukt in de Gay Krant dat het stijgende slachtoffercijfer niet hoeft te betekenen dat het geweld tegen homo's daadwerkelijk toeneemt. "We zien en horen nu alleen meer dan vroeger."

Daders
Uit cijfers van de politie blijkt dat het meeste geweld tegen homo's wordt gepleegd door jonge Marokkanen, maar Welten ziet in de komst van Oost-Europeanen weer een nieuwe 'uitdaging'. "Deze groep heeft weer zijn eigen problematiek." Orthodoxie, in welke religie dan ook, is volgens de hoofdcommissaris de belangrijkste veroorzaker van intolerantie.

De PVV pleitte begin juni al voor het inzetten van lokhomo's, undercoveragenten die zich voordoen als homoseksuelen. De politie zette eerder al lokfietsen in tegen fietsendieven, en lokoma's om zakkenrollers te betrappen. In Rotterdam werden lokhoeren ingezet om mannen te pakken die vrouwen oneerbare voorstellen deden. (novum/hln) 15.8.2007

Misschien moet Rafke zich maar kandidaat stellen. Ik denk dat zo'n bunny-pakje hem beeldig zal staan. Of zijn verrijkende vrienden er hetzelfde over denken zal hij aan den lijve ondervinden.

Savatage 15 augustus 2007 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2852915)
Misschien moet Rafke zich maar kandidaat stellen. Ik denk dat zo'n bunny-pakje hem beeldig zal staan. Of zijn verrijkende vrienden er hetzelfde over denken zal hij aan den lijve ondervinden.

Zou wel grappig zijn, zo in het Amsterdams stadspark allemaal bunny's verstopt achter bomen om geweld uit te lokken :-)

stropkeuh 15 augustus 2007 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2852922)
Zou wel grappig zijn, zo in het Amsterdams stadspark allemaal bunny's verstopt achter bomen om geweld uit te lokken :-)

:lol: :lol: :lol: Kunnen de moslims eens eindelijk met opblaaspoppen spelen zonder dat het kwaad kan voor anderen.

Marlboro 15 augustus 2007 21:23

Ik vind het niet kunnen.Uitlokken is evenzeer fout.Zeker express uitlokken.

Andro 15 augustus 2007 21:35

Geen slecht idee Bernard Welten.

vercetti 15 augustus 2007 21:54

Is dit geen uitlokking van een misdrijf in zekere zin?

baseballpolitieker 16 augustus 2007 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 2853777)

Whohow nu maak je wel een serieuze beledeging aan de homo's...

circe 16 augustus 2007 10:42

Citaat:

Hoezo uitlokking? Gewoon praktijktests toch? Daar zijn de linkiewinkies toch allen zo'n voorstander van?

Uh-Huh 16 augustus 2007 16:31

Steeds meer en meer homoseksuelen komen uit voor hun geaardheid en dit is 'de criminele verrijkers' niet onopgemerkt gebleven. En veel van die, meestal enkel op seks beluste, homo's zoeken dan ook contact met andere (vreemde) mannen, waardoor ze een gemakkelijke prooi worden voor 'criminele verrijkers'. Niet dat ik het goedkeur maar deze laatsten hebben dat strategisch allemaal heel goed gezien.

Verder denk ik niet dat dit soort geweld veel met religie (of andere levensovertuigingen) heeft te maken.

vercetti 16 augustus 2007 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2854174)
Whohow nu maak je wel een serieuze beledeging aan de homo's...

Ik bedoel het niet in die zin. In het verleden heeft men nog zo eens mensen ingezet om een misdrijf uit te lokken vb. drugsdeals etc. Mensen die toen betrapt werden, werden vrijgesproken omdat het een uitgelokte misdaad was, en zodus illegaal was.

(ik ben wel voor het initiatief, maar ik vroeg het me gewoon af.)

MaGNiFiCaT 17 augustus 2007 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2852915)
De PVV pleitte begin juni al voor het inzetten van lokhomo's, undercoveragenten die zich voordoen als homoseksuelen. De politie zette eerder al lokfietsen in tegen fietsendieven, en lokoma's om zakkenrollers te betrappen. In Rotterdam werden lokhoeren ingezet om mannen te pakken die vrouwen oneerbare voorstellen deden. (novum/hln) 15.8.2007

Wat een stelletje prutsers, die Nederlandse politie. Dit is gewoon uitlokken van geweld! Elk rechtgeaarde rechter zou zo'n mogelijke 'dader'-slachtoffer! direct moeten vrijspreken. (Nederland, het 'modern' en 'verlicht' land.:roll: )

Metternich 17 augustus 2007 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 2858420)
Dit is gewoon uitlokken van geweld! Elk rechtgeaarde rechter zou zo'n mogelijke 'dader'-slachtoffer! direct moeten vrijspreken. (Nederland, het 'modern' en 'verlicht' land.:roll: )

Homosexueel zijn zet aan tot geweld?

Savatage 17 augustus 2007 23:51

Ik zie het probleem met ontlokking niet in. Er lopen daar geen gewoon mensen rond op die homo-ontmoetingsplaatsen die ineens goesting gaan krijgen om iemand te molesteren, op het moment dat ze een homo in het oog krijgen. Die allochtonen trekken naar daar (in groep) met de bedoeling om homo's aan te vallen.

circe 18 augustus 2007 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 2858420)
Wat een stelletje prutsers, die Nederlandse politie. Dit is gewoon uitlokken van geweld! Elk rechtgeaarde rechter zou zo'n mogelijke 'dader'-slachtoffer! direct moeten vrijspreken. (Nederland, het 'modern' en 'verlicht' land.:roll: )

raar genoeg heb ik bij het voorstel van de Belgische "praktijktesten" nog nooit horen reclameren over "uitlokking van geweld"...

andere doelgroep? andere gevolgen?

wel grappig om er even bij stil te staan!

MaGNiFiCaT 18 augustus 2007 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2858431)
Homosexueel zijn zet aan tot geweld?

Neen, maar wel dit:

liberalist_NL 18 augustus 2007 01:18

Citaat:

Volgens mij mengt de politie zich in het circuit, zoals op ontmoetingsparkeerplaatsen (waar tevens de afranselingen plaatsvinden :? ). De politie kan dan onder andere betrappen als anderen afgeranseld worden, en arresteren wanneer ze zelf aangevallen worden (dus geweldpleging tegen een agent, en een actie van haat, dat telt zwaar in Nederland).

Rr00ttt 18 augustus 2007 01:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2854942)
Verder denk ik niet dat dit soort geweld veel met religie (of andere levensovertuigingen) heeft te maken.

Ik vrees van wel hoor. In hoeveel (ex-)christelijke landen is homosexualiteit nog strafbaar en in hoeveel moslimlanden staat er de doodstraf op?

DenDane 18 augustus 2007 13:12

Nu ik ben zelf geen homo, maar ik zou zeker willen meedoen !!

Zo naar een bende jongere marokkanen stappen, en "he mo'ke wil je eens in men poepje", goed wetend dat er een 30 tal flikken gereed staat om op hun sm....euh ik bedoel om hun op te pakken :twisted:

nero1 18 augustus 2007 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 2858579)
Neen, maar wel dit:

Met "lokhomo's, lokfietsen en lokoma's" is toch niets mis??
Als iemand wil geweld plegen of stelen heb ik liever dat die direct opgepakt wordt...

An Arkos 18 augustus 2007 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DenDane (Bericht 2859196)
Nu ik ben zelf geen homo, maar ik zou zeker willen meedoen !!

Zo naar een bende jongere marokkanen stappen, en "he mo'ke wil je eens in men poepje", goed wetend dat er een 30 tal flikken gereed staat om op hun sm....euh ik bedoel om hun op te pakken :twisted:

Jij bent zeker geen racist!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be