Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Mogelijk alternatief voor Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93377)

Doki 15 augustus 2007 21:16

Mogelijk alternatief voor Brussel

1 Bijlage(n)
En als we Brussel nu eens bij de Oostkantons zouden voegen? Dan is die zever van franstaligen en nederlandstaligen eindelijk eens gedaan en dan wordt hier vanaf nu eentalig Deutsch gesproken. Allemaal samen naar de Duitse les, als dat niet gezellig is!

Trouwens ik vind die rode leeuw van de Oostkantons, die dartel tussen de blauwe bloemekes aan het ravotten is, stukken sympatieker ogen dan dat agressief geel-zwart wesp-achtig beest van de Vlamingen.

Bijlage 24235

Cunning linguist 15 augustus 2007 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doki (Bericht 2853707)
En als we Brussel nu eens bij de Oostkantons zouden voegen?

En als de Belgicisten eens hun burgerrechten verliezen?

Jaani_Dushman 15 augustus 2007 21:21

U bedoelt waarschijnlijk de "Duitstalige Gemeenschap" en niet de "Oostkantons". Een fout die wel meer gemaakt wordt.

Maar het is wel een optie om Brussel een gelijkaardig statuut te geven als de DG. België kent immers twee naties (Vlaanderen en Wallonië) die grosso-modo ééntalig zijn. Daarnaast is er nog een stukje Vlaanderen dat tweetalig is (Brussel), en nog een Duitstalig stukje.
Of zoals Robert Senelle voorstelde: België als federale staat met twee deelstaten (Vlaanderen en Wallonië) en twee autonome regio's (Brussel en de DG).

Zwartengeel 15 augustus 2007 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist (Bericht 2853715)
En als de Belgicisten eens hun burgerrechten verliezen?

In de jaren tachtig hadden ze ook al eens zo'n idioot voorstel: Voeren zou een onderdeel worden van het kiesarrondissememt BHV.

Cunning linguist 15 augustus 2007 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2853728)
In de jaren tachtig hadden ze ook al eens zo'n idioot voorstel: Voeren zou een onderdeel worden van het kiesarrondissememt BHV.

Op dit soort idiote voorstellen kun je het beste met idiote tegenvoorstellen komen. Mss. valt dan het kwartje bij de tegenpartij.

Essevee_VL 15 augustus 2007 21:35

een corridor voor meneer? ;-)

Waalse_Rattachist 16 augustus 2007 08:23

Citaat:

En als we Brussel nu eens bij de Oostkantons zouden voegen? Dan is die zever van franstaligen en nederlandstaligen eindelijk eens gedaan en dan wordt hier vanaf nu eentalig Deutsch gesproken. Allemaal samen naar de Duitse les, als dat niet gezellig is!

Trouwens ik vind die rode leeuw van de Oostkantons, die dartel tussen de blauwe bloemekes aan het ravotten is, stukken sympatieker ogen dan dat agressief geel-zwart wesp-achtig beest van de Vlamingen.

Nooit zoiets dom gelezen. Vetrek jij nochtans maar beter na het einde van Belgie naar Duitsland!

baseballpolitieker 16 augustus 2007 09:15

Met het oog op een gewapende strijd voor Brussel en alle andere randjes van vlaanderen pleit ik voor een vlaams leger... Kan de vlaamse regering die niet financiëren met al hun overschotten?:-)

Zeno! 17 augustus 2007 16:56

En als alle belgicisten nu eens wat verstand kregen?

Montalcino 17 augustus 2007 16:57

Citaat:

Bijlage 24235

Waarom zegt u nu zo iets?

1handclapping 17 augustus 2007 17:06

Indien ik een Waal moest zijn en er geen andere keuze overbleef dan ofwel bij Frankrijk horen ofwel bij de Deutsche bunderepublik, ik zou van la Wallonie een Duitse bondsstaat maken - in Frankrijk zouden ze alleen maar herleid worden tot een paar departementen zonder invloed.; Bei uns in Deutschland aber...

Jazeker 17 augustus 2007 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 2857504)

Dan zijn het geen belgicisten meer.

Eddy B 17 augustus 2007 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 2857504)

Zoals je zegt : KREGEN. Wij Vlamingen zullen het weer moeten geven van ons overschot:?
:lol:

Everytime 17 augustus 2007 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2857542)
Indien ik een Waal moest zijn en er geen andere keuze overbleef dan ofwel bij Frankrijk horen ofwel bij de Deutsche bunderepublik, ik zou van la Wallonie een Duitse bondsstaat maken - in Frankrijk zouden ze alleen maar herleid worden tot een paar departementen zonder invloed.; Bei uns in Deutschland aber...

Alsof Walen voor Duitsland zouden kiezen............. Walen en Fransen spreken dezelfde taal, hebben dezelfde culturele interesse (TV, muziek, cinema, enz...), enz............

C uit W 17 augustus 2007 17:29

Van Brussel een gewone stad maken.

Hans1 17 augustus 2007 17:57

Citaat:

Bijlage 24235

Ik stel voor de flaminganten naar Marokko te sturen. Dan is die zever direct gedaan !:-D

Eddy B 17 augustus 2007 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2857661)
Ik stel voor de flaminganten naar Marokko te sturen. Dan is die zever direct gedaan !:-D

Ach, lul maar raak. Binnenkort zal je een andere partijnaam moeten verzinnen, als ons belziekske hopeloos uit elkaar is gevallen in het rijke Vlaanderen en het achtergebleven Wallonië. Als Brusselaar mag je dan kiezen waar je graag je nieuwe partij opricht... In Wallonië (Frankrijk?) of in Vlaanderen...

Public energy 17 augustus 2007 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2857661)

Vraagje aan de overige BUB’ers op dit forum: mag ik uit deze uitspraak van jullie partijvoorzitter afleiden dat het opsporen, oppakken en deporteren van politieke dissidenten een officieel programmapunt van jullie partij is?
Geef mij dan toch maar de staat van die Vlaamse facistjes, daar zullen de gedachten tenminste vrij zijn.

Doki 17 augustus 2007 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Public energy (Bericht 2857697)
Vraagje aan de overige BUB’ers op dit forum: mag ik uit deze uitspraak van jullie partijvoorzitter afleiden dat het opsporen, oppakken en deporteren van politieke dissidenten een officieel programmapunt van jullie partij is?
Geef mij dan toch maar de staat van die Vlaamse facistjes, daar zullen de gedachten tenminste vrij zijn.

U blijkt een grap niet te kunnen onderscheiden van een serieuze uitspraak. Zo moeilijk is dat anders niet : Als er een smiley achter staat is de kans groot dat het een grap betreft. Sommigen protesteren tegen het veelvuldig gebruik van smileys die een gebrek aan finesse in de tekst zouden maskeren, maar blijkbaar zijn zelfs die smileys niet voldoende voor sommigen om de bedoeling van de tekst in te schatten. Dus Hans, in het vervolg kan je er misschien beter "DIT IS EEN GRAPJE!" aan toevoegen.

baseballpolitieker 17 augustus 2007 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doki (Bericht 2858010)
U blijkt een grap niet te kunnen onderscheiden van een serieuze uitspraak. Zo moeilijk is dat anders niet : Als er een smiley achter staat is de kans groot dat het een grap betreft. Sommigen protesteren tegen het veelvuldig gebruik van smileys die een gebrek aan finesse in de tekst zouden maskeren, maar blijkbaar zijn zelfs die smileys niet voldoende voor sommigen om de bedoeling van de tekst in te schatten. Dus Hans, in het vervolg kan je er misschien beter "DIT IS EEN GRAPJE!" aan toevoegen.

Achter grappen zit verschrikkelijk veel waarheid het is alleen minde rechtsstreeks verteld en dan kijk ik niet naar hans' berichten maar naar de mijne!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be