![]() |
Mogelijk alternatief voor Brussel
1 Bijlage(n)
En als we Brussel nu eens bij de Oostkantons zouden voegen? Dan is die zever van franstaligen en nederlandstaligen eindelijk eens gedaan en dan wordt hier vanaf nu eentalig Deutsch gesproken. Allemaal samen naar de Duitse les, als dat niet gezellig is!
Trouwens ik vind die rode leeuw van de Oostkantons, die dartel tussen de blauwe bloemekes aan het ravotten is, stukken sympatieker ogen dan dat agressief geel-zwart wesp-achtig beest van de Vlamingen. Bijlage 24235 |
Citaat:
|
U bedoelt waarschijnlijk de "Duitstalige Gemeenschap" en niet de "Oostkantons". Een fout die wel meer gemaakt wordt.
Maar het is wel een optie om Brussel een gelijkaardig statuut te geven als de DG. België kent immers twee naties (Vlaanderen en Wallonië) die grosso-modo ééntalig zijn. Daarnaast is er nog een stukje Vlaanderen dat tweetalig is (Brussel), en nog een Duitstalig stukje. Of zoals Robert Senelle voorstelde: België als federale staat met twee deelstaten (Vlaanderen en Wallonië) en twee autonome regio's (Brussel en de DG). |
Citaat:
|
Citaat:
|
een corridor voor meneer? ;-)
|
Citaat:
|
Met het oog op een gewapende strijd voor Brussel en alle andere randjes van vlaanderen pleit ik voor een vlaams leger... Kan de vlaamse regering die niet financiëren met al hun overschotten?:-)
|
En als alle belgicisten nu eens wat verstand kregen?
|
Citaat:
|
Indien ik een Waal moest zijn en er geen andere keuze overbleef dan ofwel bij Frankrijk horen ofwel bij de Deutsche bunderepublik, ik zou van la Wallonie een Duitse bondsstaat maken - in Frankrijk zouden ze alleen maar herleid worden tot een paar departementen zonder invloed.; Bei uns in Deutschland aber...
|
Citaat:
|
Citaat:
:lol: |
Citaat:
|
Van Brussel een gewone stad maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geef mij dan toch maar de staat van die Vlaamse facistjes, daar zullen de gedachten tenminste vrij zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be