Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Cool: ge kunt vanaf nu zien welke Wikipedia paginas door de CIA worden veranderd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93387)

C2C 15 augustus 2007 22:49

Cool: ge kunt vanaf nu zien welke Wikipedia paginas door de CIA worden veranderd

Zeer interessant:

Citaat:

Wikipedia 'shows CIA page edits'

An online tool that claims to reveal the identity of organisations that edit Wikipedia pages has revealed that the CIA was involved in editing entries.

Wikipedia Scanner allegedly shows that workers on the agency's computers made edits to the page of Iran's president.

It also purportedly shows that the Vatican has edited entries about Sinn Fein leader Gerry Adams.

The tool, developed by US researchers, trawls a list of 5.3m edits and matches them to the net address of the editor.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6947532.stm

Op zich vind ik daar niks mis mee, want Wikipedia is van iedereen, en de CIA is nu eenmaal iedereen! :lol:

Lijkt me anders wel straf dat de CIA niet veel meer ontraceerbare computers zou gebruiken.

Alleszins, één CIAer werd als spammer geïdentificeerd. Wel funny.

Andro 15 augustus 2007 22:54

Citaat:

It also purportedly shows that the Vatican has edited entries about Sinn Fein leader Gerry Adams.
Waarom verbaast me dit niet ?

KrisKras 16 augustus 2007 00:17

haha, prachtig :lol:

maddox 16 augustus 2007 00:47

Het belachelijke is dat U en ik ook die wikipedia paginas kunnen aanpassen.
Dus Nonkel CIA kan nog zoveel desinformatie kan spuien, zolang Vadertje C2C een keyboard kan bedienen zal hij de waarheid wel verspreiden.

Internaut 16 augustus 2007 04:35

In October 2005, a person using a Diebold computer removed paragraphs about Walden O'Dell, chief executive of the company, which revealed that he had been "a top fund-raiser" for George Bush.
A month later, other paragraphs and links to stories about the alleged rigging of the 2000 election were also removed.

Verdacht allemaal...

Raven 16 augustus 2007 08:43

Die US-researchers zullen ook maar researchers van het tweedeknoopsgat zijn.

Het internet verloopt via TCP/IP, en dat is inherent onveilig. Packetten worden een IP gegeven door de verzender, en die heb je onder je controle. Wat betekent dat je perfect de wikipedia site kan editeren met een IP van de server waarop Indymedia België draait. Doe even hetzelfde met andere indymedia servers over europa en die "US researchers" kunnen een links complot publiek maken...

De voornaamste manieren van ge-authenticeerde communicatie via onveilige media (zoals koperkabels endergerlijke) kan bv. via VPN of via publieke sleutels (certificaten). Geen van de 2 heb je echter nodig als je met wikipedia werkt.

baseballpolitieker 16 augustus 2007 08:59

Btw is het normaal dat een pagina de ene dag er is en de andere dag verwijderd is en zelfs niet in de verwijderlijst staat.:| Al tegen gekomen namelijk... (en het was geen artikel over pokemon dat ik aan het lezen was.:-P )

bruut geweld 16 augustus 2007 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2854142)
Btw is het normaal dat een pagina de ene dag er is en de andere dag verwijderd is en zelfs niet in de verwijderlijst staat.:| Al tegen gekomen namelijk... (en het was geen artikel over pokemon dat ik aan het lezen was.:-P )

als u hersenloos in de zionistische manipulatie tegen bijv Iran, Syrië , Islam, europese sovereiniteit en pro Irak war succes en Israel etc gelooft, is dit idd volkomen "normaal"

Gelukkig dat steeds meer mensen het zionisme als de grote oorzaak van de problemen en oorlogsmanipulator zien8-)

baseballpolitieker 16 augustus 2007 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld (Bericht 2854170)
als u hersenloos in de zionistische manipulatie tegen bijv Iran, Syrië , Islam, europese sovereiniteit en pro Irak war succes en Israel etc gelooft, is dit idd volkomen "normaal"

Gelukkig dat steeds meer mensen het zionisme als de grote oorzaak van de problemen en oorlogsmanipulator zien8-)

Het artikel had een vage link met het vaticaan, maar wel een serieuze vage link.;-) Dus niets met Irak of andere bullshit..

Raven 16 augustus 2007 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2854176)
Het artikel had een vage link met het vaticaan, maar wel een serieuze vage link.;-) Dus niets met Irak of andere bullshit..

Voor zover ik weet wordt op wikipedia "full of shit"-statements verwijderd ;-)

baseballpolitieker 16 augustus 2007 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2854306)
Voor zover ik weet wordt op wikipedia "full of shit"-statements verwijderd ;-)

Die komen op een zogenaamde verwijderlijst maar als je daar niets op kan vinden dan klopt er iets niet.;-)

Wiley E Coyote 16 augustus 2007 14:03

Goed mogelijk dat dit gebeurt tijdens de kantooruren op computers van de CIA zonder dat de CIA er rechtstreeks bij betrokken is :D Ge weet wel... werknemers die andere zaken uitspoken dan hun werk doen ;)

Wat wel al ontdekt is door Wikipedia zelf is dat bepaalde Amerikaanse politici hun staf gebruikten om de bio pagina's over henzelf of hun tegenstanders "op te smukken" :D

C2C 16 augustus 2007 16:50

Niemand stelt de cruciale vraag: wie zegt dat die Wikipedia Scanner zélf niet gemaakt is door de CIA?

Ge moet altijd dubbel-denken hé. Informatie, desinformatie, contra-desinformatie, contra-nog-ne-keer-terug-desinformatie. Loop.

Ambiorix 16 augustus 2007 16:51

Tja, onvermijdelijk hé. Als die mannen op hun bureau aan internet (en dus ook wikipedia) kunnen.. logisch. Idem voor Vaticaan.

kilgore 23 augustus 2007 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2854988)
Niemand stelt de cruciale vraag: wie zegt dat die Wikipedia Scanner zélf niet gemaakt is door de CIA?

Ge moet altijd dubbel-denken hé. Informatie, desinformatie, contra-desinformatie, contra-nog-ne-keer-terug-desinformatie. Loop.

Hier ziet men de rare geesteskronkels van een complottard.

Basy Lys 23 augustus 2007 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 2854661)
Goed mogelijk dat dit gebeurt tijdens de kantooruren op computers van de CIA zonder dat de CIA er rechtstreeks bij betrokken is :D Ge weet wel... werknemers die andere zaken uitspoken dan hun werk doen ;)

Wat wel al ontdekt is door Wikipedia zelf is dat bepaalde Amerikaanse politici hun staf gebruikten om de bio pagina's over henzelf of hun tegenstanders "op te smukken" :D

Ik vraag me af hoeveel pagina's er aangepast zijn door mensen die misbruik maken van de computer en het netwerk dat door hun werkgever wordt ter beschikking gesteld. En dan nog betaald worden door hun baas ook.

Enkele cijfers:
BBC 7.568
CIA 297
Al Jazeera 166
Hogeschool Rotterdam 139
Vatikaan 88
UIA 63

C2C 23 augustus 2007 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kilgore (Bericht 2872158)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C

Hier ziet men de rare geesteskronkels van een complottard.

Ook wel basics van de spionage en de contra-spionage genoemd.

baseballpolitieker 23 augustus 2007 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2874444)

Toch snap ik het niet, en ze staan zelf in die lijst.. Wat kan de reden daarvoor zijn?

Basy Lys 23 augustus 2007 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2874472)
Toch snap ik het niet, en ze staan zelf in die lijst.. Wat kan de reden daarvoor zijn?

Met 297 tegen de BBC's 7.568?

De KP van België heeft er misschien al meer gewijzigd dan de werknemers van de CIA?

Hoeveel pagina's telt Wikipedia vandaag?

kilgore 24 augustus 2007 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2874444)

Wie weet is c2c geen cia-agent die links in discrediet moet brengen met zijn provocatieve uitspraken.Dit is wat men noemt een complottard in zijn eigen redeneringen vangen.:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be