![]() |
- Post-topman Johnny Thijs vraagt de werknemers 'eindelijk hun verantwoordelijkheid o
34 000 postbeambten worden aangeschreven en de vakbonden gaan op hun achterste poten. Zij vinden het ongepast dat de baas zich rechtstreeks richt tot zijn personeel. Is de communicatie met het personeel een exclusiviteit van de vakbonden ? Tijdens hun vakbondswerk vergaten zij waarschijnlijk de onderstaande rekening te maken.
117.000.000 € kosten per jaar voor 34000 postmannen. Dit is 3441 € per personeelslid. Gezien de notoire lage lonen bij de Post komt dit neer op +- 1 maandloon per jaar per postman. Na 1 maandloon vallen de zieken op kosten van de mutualiteit. Hoe kan dit dan ? Niet te geloven dat iedereen 1 x 1 maand ziek is per jaar. Hoe zit dit ? |
Citaat:
Toont aan waarmee de vakbonden hele dagen mee bezig zijn. |
Citaat:
Dat de vakbonden zich gepasseerd voelen is typisch voor deze 'fat cats'. Zij vinden het zeker niet hun taak om hun leden correct gedrag aan te praten ? Het is voor hen de schuld van de Post dat de personeelsleden ziek worden van de stress , ongezond werk of gebrek aan vakantie . Ik kan niet geloven dat elk personeelslid 1 maal per jaar 1 maand buiten strijd is. Als dit 1 op 4 zo zou zijn dan is dit nog veel. Zouden dan 25 % van de postmannen elke 3 maanden 1 maand ziek zijn ? Bij de privatisering van de postdiensten , die op komst is, zullen deze cijfers niet te goede komen aan de verkoopprijs. Een dubbele strop voor de Staat en haar toekomstige begroting. |
Voila, dat vals ziekterverzuim is een kanker die eruit moet.
Sommigen beschouwen af en toe een dagje zomaar thuisblijven als een verworven recht. Bij sommige instanties, zoals bvb het leger (en ik dacht ook bij de politie) is het zelfs zo dat je aan het einde van het jaar een premie krijgt als je nooit ziek geweest bent! Kan je je dat nu voorstellen, hetgeen eigenlijk evident zou moeten zijn (een ziekte is overmacht) daarvoor gaat men al geld geven! Eén van de gevolgen is dan ook dat mensen die écht ziek zijn, naar het werk gaan om toch maar die premie te krijgen. Gevolg: ze presteren op dat moment ondermaats, want ze zijn ziek en ze steken ook nog es hun andere collega's aan. |
Citaat:
Als de Post overgenomen wordt ,door bvb TNT , dan zal je beter een goede Internetverbinding hebben want dan staken ze dit bedrijf kapot. Zij zullen niet moeten hopen op VW/GM douceurkes. |
inderdaad Cyrano, zo is het.
|
Ik zou het afwezig zijn door ziekte bij postbodes wel eens vergeleken willen zien met postbodes uit de ons omringende landen. Elke dag met uw fietske door weer en wind, zou best wel eens voor wat koutjes kunnen zorgen.
|
Citaat:
Praat eens met een doorsnee postbode wat georoute 1 betekende. Vraag dan wat georoute 2 voor hem/haar betekent. Dit om dat je zou weten waarover je praat. Het komt er op neer dat postbodes mensen zijn. Als je die als machines wilt besturen is het normaal dat die ziek worden. Mensen zijn geen machines. |
Citaat:
Waarom moet een brief thuis gebracht worden in het electronische tijdperk ? Waarom rekent met niet de echte kost van de postbedeling ? Dan wordt die postzak wat minder zwaar en de postman niet ziek. |
Citaat:
|
Citaat:
TNT (nederlandse post) 40.000 personeelsleden voor 17 miljoen inwoners. Zij werken met een moderne logistiek. De belgische Post zou de klus zoals in Nederland met 24.000 man moeten kunnen klaren. Dit is min 30 %. Ligt het aan het personeel of aan de directie ? Bij overname gaan er 10.000 man en de huidige directie er uit. |
Pietje kan ons wellicht uitleggen waarom gesyndiceerden vaker ziek zijn. De vakbond is verbolgen over de brief van Thijs en terecht, lid zijn van een vakbond is blijkbaar slecht voor de gezondheid. Of kan het zijn dat er ook hier weer een straffeloosheid heerst dankzij de almacht van het crimineel syndicaat? Privatiseren die boel!
|
Citaat:
Dat is zo voor bedienden in de privé, maar niet voor de mensen die (statutair) aan de staat werken. Allez, waar zuigt gij nu zoiets uit uwen duim? Maar wat ik wou zeggen: - het begint bij de fakteur zelf: die loopt dus blijkbaar naar zijnen dokteur als hij toch niet ziek is; - het gaat verder met zijnen huisdokteur: die schrijft blijkbaar ziekteverlof voor zonder dat hij goed weet wat de medische toestand is (ofwel weet hij dat wel, maar dan is hij ne fraudeur) - dan gaat het verder met de kontrole-geneesheer: die kan er blijkbaar niet de sjoemelaars uithalen. (erg eigenlijk, want ik vermoed dat die kontrole-geneesheer soms iemand zijn ziektebriefje vernietigt, terwijl onze fakteur toch echt ziek is; dat is pas een drama vind ik persoonlijk) Eigenlijk is mijn punt: de dokteurs kunnen het niet; de sjoemelaars weten dat; en het jammerlijk gevolg: solidariteit tussen zieken en gezonden wordt scheefgetrokken, en zoiets leidt zeer gauw tot onhoudbare toestanden (meer en meer mensen beginnen mee te sjoemelen ... de fakteurs die dat niet meespelen worden nog zwaarder belast ... het spelleke wordt onbetaalbaar) Dus: solidariteit is mooi, maar zeer beperkt haalbaar in deze harde wereld. De echte zieken zijn het slachtoffer van de sjoemelaars. De oplossingen zijn niet simpel, maar liggen toch voor de hand: er moet een drempel zijn aan die solidariteit. Teveel of te genereuze solidariteit leidt tot sjoemelarij. Spijtig voor de echt-zieken ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij heeft de staat een heleboel jobs gecreeërd bij de post in de tijd van de tsjeven om de werkloosheid tegen te gaan. Men werkte daar opt gemak of zelfs niet en opeens komt Johny Thijs aan het roer(nadat de vakbonden zijn voorganger hadden weggejaagd) en hij wil de efficiëntie van de post verhogen met de georoutes. Sommige die gewend waren om opt gemak te werken of zelfs niets te doen verschieten zich dood dat ze opeens zoveel sneller moeten werken. De vakbonden worden ingeschakeld maar zij kunnen het niet afweren. Dus conclusie, het grootste deel legt erbij neer, een minderheid zoekt allerlei redenen uit om niet meer te moeten werken. De methodes die men ook bij de NMBS toepast. Het feit wat Cyrano aangeeft van de Nederlandse TNT is juist en duidt op dat het nog efficiënter kan. |
Tja... wie gaat er werken bij de post. Tamzakken, dronkaads en incompetenten.
Dat die vaak ziek zijn is te begrijpen. Ik zou ook van mezelf ziek zijn, moest ik wakker worden als 1 van die 3 categorieën. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar bon, de concurrentie (die overigens niet zo'n Waals-Belgische bedrijfsmentaliteit hanteert) is er alleen maar beter op geworden. Johnny Thijs is dan wel een vernieuwer, maar een dik, lui gedrocht dat liever gaan pinten drinken s'avonds en bij het minste meteen de boel kapot staakt, is beyond elke hulp. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be