Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu
(Bericht 2858648)
Mijn voorspelling:
- een aantal kleine dingetjes worden nu of in 2009 geregionaliseerd
- BHV wordt gesplitst maar met inschrijvingsrecht
- oranjeblauwe regering
|
Neen,
De Vlaamse onderhandelaars hebben duidelijk gemaakt dat ze niet zullen wijken: ze blijven JA zeggen op onze eisen, en NEEN op de Waalse eisen. Het scenario zal NIET verzacht worden, al gaat de koning op zijn knieën.
De Koning kan namelijk NIET vragen om onze eisen te verminderen, want a) dat geeft een revolutie
b) ze zijn broodnodig om de economie recht te trekken : de vergrijzing komt op ons af als een sneltrein en het blijven onderhouden van de Waalse nietsdoenerij kan niet blijvend gefinancierd worden. Ze moeten de handen eens uit de mouwen gaan steken. Ze moeten NIET onze raad opvolgen : ze mogen ZELF beslissen hoe ze dat gaan doen: daarom de splitsing van de rva en dergelijke.
Voor een goed economisch beleid alleen al zijn die maatregelen nodig. Zoniet trekt het failliet van Wallonie ons mee de dieperik in. De Vlamingen kunnen dus opnmogelijk hun eisen temperen: ze zijn broodnodig. De eisen van Wallonie daarentegen : gewoon gelul en vlamingengetreiter...
Geen milimeter grond geven we nog af. En als ze het echt kwaad gaan spelen : we spelen chicken... wedden dat ze eerst toegeven, want wij hebben hén niet nodig : zij ons wél
Als ik van de onderhandelaars was, zou ik TWEE lijsten indienen
1) de eisen die er al lagen, maar dan nog een beetje VERZWAARD!
2) de splitsing van België : Vlaanderen ONafhankelijk. Brussel GEEN referendum, géén Vlaamse grond naar Wallonië.
Laat ze maar kiezen...
Gene frank OF ingaan op onze eisen...
Laat de debatten beginnen :)
Ondertussen enkele klachten indienen en processen beginnen wegens de overtredingen van de taalwet door de franstaligen. Onze wetten eindelijk eens HARD maken. DAT zouden ze al eens moeten doen... Door het vroegere laffe en zwakke beleid dienaangaande zitten ze in ziekenhuizen die met VLAAMS geld betaald worden, met bijna uitsluiten franssprekend personeel... AKTIE!