![]() |
Wie is verantwoordelijk voor de crisis ?
Wie vinden jullie de grote verantwoordelijke van de crisis van de huidige regeringsonderhandelingen ?
|
De Belgische politieke kaste.
|
Joelle Milquet aka Madame Non en ook wel Maingain. (FDF)
|
Didier Reynders met zijn LouisXIV-allures.
|
De redenen waarvoor er momenteel geen regering gevormd konden worden zijn al minstens 10 jaar zo.Het is de verdienste van de huidige formateur dat ze nu eens netjes op een officieel Belgisch staatsdocument,"gedeponeerd ten paleize" staan.
Eens iets anders dan ze te moeten lezen in de gazet,of bijeensprokkelen op de websites van de politieke partijen... Het is in zekere zin de verdienste,niet de schuld,van de huidige politici,aan beide kanten van de taalgrens dat ze geen stap verder zetten tot dit uitgeklaard is. Om te verhinderen dat er weer een "doen alsof" regering gevormd wordt..... en inderdaad....onder druk van deadlines,krachtige oppositie,en reeds half gesloten beurzen, gebeuren er al eens dingen ;-) |
Citaat:
De poll heb ik dus NIET ingevuld... de crisis bestaat al 175 jaar. Dat ze nu op een hoogtepunt komt, is de fout van de Franstaligen die ons onze rechten willen blijven ontzeggen. Ik ben blij dat er na zoveel jaren strijd voor Vlaamse ontvoogding, eindelijk licht in de tunnel komt! :) |
Reynders, Maingain en Milquet
|
Citaat:
Al lange tijd en zovele regeringen verder heeft de waalse politieke wereld dwars gelegen en het zal nu niet anders zijn. De tussenkomst v/d koning is een stap te ver in de onderhandelingen. Want de koning gaat de Vlamingen dwingen om weer eens op hunne buik te gaan voor die walen die al veel te veel hebben binnen gehaald. Dit gaat ongeziene toestanden teweeg brengen en zal het separitisme nog meer aanwakkeren! De koning en z'n entourage zullen wel voelen hoe laat het is, mijn gedacht Ik denk dat Albert2 schrik heeft om z'n job te verliezen!! Hij zal de 4 kemphanen dwingen om toegevingen te doen, zodanig dat die staatshervorming op niets meer trekt. En de walen zullen de Vlamingen weer eens gaan uitlachen en zullen ze zeggen: nu is die staatshervorming voor goed afgeschreven, want de Vlamen hebben geen kl...ten aan hun lijf en zullen het geen tweede keer proberen, want dan zijn de rooien weer in de running bij de volgende regering!! In wat voor een apenland leven wij!! nog nooit vertoond wat er zich nu voordoet!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ergens zal iedereen wel gaan beseffen dat België op zijn laatste benen loopt zeker? |
Trippel! :(
|
dubbel :(
|
Citaat:
|
Reynders, Maingain en Milquet
|
Citaat:
|
en klinkt logisch ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
al de franstaligen: MR-FDF en CDH
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be