![]() |
Naar de laatste berichten zou Dirk Sterckx, Karel De Gucht opvolgen als voorzitter van de VLD; hij zou wel interim voorzitter worden tot aan de verkiezingen. Heeft wel een zeker charisma moet ik zeggen en is misschien nog de beste die ze kunnen aanwijzen als voorzitter.
Sterckx is sinds 1999 europarlementslid voor de VLD. |
Citaat:
|
Citaat:
Neeeeeeuuuuuh! Dat kan toch niet misgaan? |
Indd Zeno, ik zie het niet goed in en dat allemaal door die stomme zaken van de laatste weken en dat onnozel migrantenstemrecht en die ruzies enzo. Nu en eerlijk hé ik moet zeggen dat ik de laatste dagen zelfs al getwijfeld heb of ik nog VLD zou stemmen, nu ik zal het nog doen hoor ook al omdat ik zeker één sympathiestem zal uitbrengen. Ik stem op een persoon deze keer.
Nu Sterckx is wel nog beter dan Moerman of Van Quickenborne... Stel je voor zeg???? Dat ware pas een ramp. Niet dat ik iets tegen hem heb hé, maar als voorzitter zou dat totaal niet lukken. |
Citaat:
|
Ook gehoord wat er over hem gezegd werd na het radionieuws van zes uur?
En hij blijft de 'sterke man' van de VLD... |
:D Ik heb het nogal moeilijk met de CD&V weet je alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat Leterme wel enigzins sympathie bij mij wekt.
|
Citaat:
Ik zie geen alternatief voor de ontgoochelde vld stemmer. De rivier naar het blok is zeer breed, ik zie niet veel liberalen die rivier overzwemmen, zelfs geen 'volks'liberalen. De sp.a ? De groenen ? De 'tsjeven' ? Allemaal not done as je een beetje liberaal denkt. Sterckx lijkt me een ideale keuze om de gemoederen te bedaren. Ik denk dat Verhofstadt uiteindelijk de prijs zal betalen - niet de vld. |
Citaat:
De VLD zal dus, samen met Verhofstadt, de prijs betalen. |
Zo goed op de hoogte van het reilen en zeilen binnen de VLD Knuppel; woon jij misschien de partijraden bij de maandagmorgen?
|
Citaat:
dankzij de dienstencheques van SP.a ! :wink: |
Citaat:
Met hoeveel vld leden heb jij de voorbije zes maand gesproken ? Verhofstadt heeft de vld gekidnapt, zoals Bush America heeft gestolen - Veel liberalen weten dat maar al te goed. Hij zal veel zoentjes moeten geven tussen hier en juni, wil hij z'n elektoraal vel redden deze keer. |
Sterckx voorzitter en de Gucht neemt zijn Europese plaats in ...
:wink: |
Citaat:
Inderdaad, da's de afspraak. De Gucht moest zich een beetje low-profile houden en dat kan perfect in Het Europees Parlement. |
Citaat:
|
Citaat:
|
VLD gaat hem voordragen als interim-voorzitter
zo 15/02/04 - De VLD gaat europarlementslid Dirk Sterckx voordragen als interim-voorzitter. Dat heeft huidig voorzitter Karel De Gucht afgesproken met premier Guy Verhofstadt en vice-premier Patrick Dewael. Morgen moet het VLD-partijbureau beslissen of Sterckx tijdelijk voorzitter wordt. De partijtop is net als gisteravond, ook vanmiddag bijeengeweest. De partijtop van de VLD stelt voor dat Sterckx interim-voorzitter wordt. Daarmee is een einde gemaakt aan de geschillen van de laatste dagen, staat in een mededeling van de partij. Donderdag nam premier Verhofstadt de politieke leiding over van de VLD, Karel De Gucht was alleen nog op papier voorzitter. Die regeling voldeed niet. De partijtop schuift nu Dirk Sterckx naar voren. Sterckx is europarlementslid voor de VLD en een goeie vriend van Karel De Gucht. Naar verluidt zou hij de voorkeur hebben gekregen boven andere bekende namen zoals Fientje Moerman en Vincent Van Quickenborne. Sterckx heeft nooit echt de ambitie gehad om voorzitter te worden. Na de verkiezingen is dan ook de weg vrij om voor een definitieve voorzitter te kiezen. Sterckx wacht nu nog heel wat studiewerk om zijn nieuwe job uit te oefenen. Vrtnieuws.net |
Zoals ik eerder al zegde: de voorzitter van de VLD zal beoordeeld worden op zijn vaderlandslievende kandidaten en die waren bij Moerman, Somers of Q afwezig. Uiteraard gaat de VLD de verkiezingen van dat reactionair kartel winnen en zal paars op alle niveaus doorregeren.
|
Citaat:
Eindelijk wordt het duidelijk: De Debiele aanpak van de democratische problemen inzake Het Vlaams Blok heeft gefaald. Het Cordon heeft het omgekeerde effect gehad. |
Sterckx, ja waarom niet.
Een goede keuze, maar de vraag blijft, waarom moest Degucht opstappen? Net zoals Coveliers verdedigde hij een VLD standpunt. Nu mag je nog de beste paarden uit uwen stal halen. Dat krijg je niet verkocht aan de burger. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be