![]() |
Het is verbazend voor een partij die voor het referendum is en voor volkssoevereiniteit dat die partij autoritair wordt geleid. Het klassieke weerwerk is dan dat een partij leiden anders is dan een land. Nu vraag ik mij af, als je je eigen ideologie niet kan toepassen op een mini-samenleving die een partij toch wel is, hoe zal dat dan zijn in de echte samenleving?
Blijkbaar beseften sommigen onder jullie dat ook, want enkele jaren geleden hoorde ik uit monde van Frank Vanhecke dat de interne partijwerking hervormd werd. Hoe ver staat het er mee, en wat zijn de concrete veranderingen? |
Tantist, een partij die door het systeem als vijandig bestempeld en behandeld wordt, kan zich geen grote interne vrijheid veroorloven. Vrijheid op organisatorisch vlak betekent automatisch ook zwakheid. En dan zijn politieke resultaten verder weg dan ooit.
|
Citaat:
|
Citaat:
Een partij kan beter haar energie steken in de uitwerking van haar programma en in acties om leden te werven en kiezers te overtuigen, in plaats van energie te verspillen aan intern gekrakeel. |
Citaat:
Daarentegen is het Vlaams Blok (lees hun PM's maar eens op hun website) wel de eersten om zich te bemoeien met de interne keuken van andere partijen, terwijl zij met een echt triumviraat zitten en elke vorm van kritiek onder de mat wordt weggeveegd (cf. van Cleemput) |
Citaat:
Ik ben benieuwd. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ps: kun je misschien ook eens mijn bovenstaande argumenten weerleggen? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat je trouwens nog lang moogt wachten op de eerste huilbui van Filip Dewinter :D |
Citaat:
Neen, ik ben geen lid van het Vlaams Blok maar stem er wel voor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nog een bijvraagje: De politieke top van het VB bestaat uit professionals, politieke raspaarden. Als ik echter verslagen van bvb. gemeenteraden doorneem, of standpunten van lokale VB mandatarissen hoor, dan valt me toch een serieus niveauverschil op. Dus: op welke manier selecteert het VB zijn lokale mandatarissen (gemeente, steden, provenciaal, etc) en hoe garandeert het VB dat deze selectie aanleiding geeft tot een degelijk bestuur (als het VB er de kans toe krijgt uiteraard) ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be