Keats |
20 augustus 2007 10:28 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandse Leeuw
(Bericht 2863132)
Weet je wat het leukste is? Lukt het Leterme wel om regering en staatshervorming voor elkaar te krijgen, zijn we een stuk verder op de weg naar volledige ontvoogding, lukt het niet, dan hangt hem het Belgische barsten direct boven het hoofd!
Hoe dan ook, wat er ook uit de onderhandelingen voortkomt, het kan enkel goed zijn.
|
Ik weet het niet, ik heb zelf liever Belgie dan dat Wallonie bij Frankrijk gaat en Frankrijk NOG groter wordt...
Citaat:
Tenzij Leterme verleidt wordt door de Franstalige eisen tot gebiedsuitbreiding, en we dientengevolge nog meer grondgebied verliezen!:x
Straks bereiken de onderhandelingen hun eind en is Vlaanderen onafhankelijk, maar zijn we 2 1/2 provincie kwijt!
|
Hele stukken van Vlaanderen zijn toch al verfranst, dus die paar jaar extra verfransing maken ook niet meer uit. Ik vraag mij af of de Walen met een duidelijk Nederlandse achternaam zich nou meer Frans of Nederlands voelen. Ze zullen toch wel beseffen wat hun familie van vroeger uit geweest is?
Zoals die Dider Reynders... ik bedoel ik heb zelf een Reijnders in de familie zitten, Nederlandser kan het niet :(
Het beste zou zijn als Vlaanderen onafhankelijk werd en binnen HELE korte tijd bij Nederland zou willen, waarna Wallonie uiteen zou vallen in losse provincies. Duitse Gewesten naar Duitsland, Luxemburg naar Luxemburg, en dan de rest als confederatie bij NL. Zo'n rompstaatje is makkelijker te veranderen...
|