Vicky |
16 februari 2004 00:01 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik heb altijd gevonden dat de partijtop van het VB zich redelijk correct heeft gedragen tov de N-VA. Maar hoe zien jullie concreet de N-VA? Als complementaire Vlaamse partij, of een politieke concurrent?
Ik heb altijd gevonden dat jullie basis, die we hier elke dag zien op het forum, zich absoluut niet correct heeft gedragen tov de N-VA. Ei zo na worden N-VA'ers belgicisten genoemd. Distantieert u zich van deze uitspraken?
|
Tantist, je gaat toch niet veralgemenen? Ik weet dat sommige forumdeelnemers het Vlaams Blok hier rechts proberen voorbij te steken. Maar uit eigen ervaring weet ik (ik was erbij en zat zelfs tussen hen in) dat Frank Vanhecke meermaals de hand heeft uitgestoken naar Bourgeois.
Ik ken toevallig Bourgeois ook, en op een debat bij de Vlaams Nationale Debatclub kwam hij vooraleer het debat begon naast mij zitten om even een praatje te maken. Toen Frank Vanhecke ook binnenkwam, ging die aan de andere kant zitten.
Op mijn reactie "voila, de eerste stappen tot een samenwerking zijn gezet", vloog Bourgeois recht alsof er een wesp in z'n achterste had gestoken en vluchtte hij het podium op.
Zijn enige doel was toen al - minister worden - niet meer of niet minder.
Bovendien is de uitgesproken agressieve houding van Bart Dewever tegenover het VB ook niet erg hoopgevend.
Zelf had ik het ook liever anders gezien, net als jij waarschijnlijk.
Het kartel met CD&V is een voortzetting van Volksunie.
Volgens mij heeft het NV.A een kans laten liggen, en of de echte CVPeekes zo blij gaan zijn met de komt van nationalisten in hun partij, dat betwijfel ik eveneens.
|