Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Diefstal en het kraken van ledenbestanden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9354)

Groot Bakkes 15 februari 2004 18:58

Een tijdje geleden ontving ik van u een brief, waarin de boekjes VL+ en Vlaams Belang zaten. Ook een brief door u persoonlijk gehandtekend zat daar bij in, u vroeg om bij uw partij te komen, en de N-VA te verlaten.
Later blijkt dat meerdere leden dit ontvangen hebben. U zegt dat u de adressen via de Vlaamse beweging heeft gekregen.
Nu hebben wij (de N-VA) een persoon in ons bestand zitten die in nederland woont maar NIET actief is in de Vlaamse beweging, nl. de schoonmoeder van dhr. De Wever.

[size=6]U heeft die bestanden gekraakt![/size]

Guderian 15 februari 2004 19:23

Denk toch eens na, m'n beste! nationalisten moeten de krachten bundelen om de belgische staat op de knieën te krijgen. Zapzeveren tgo elkaar over dergelijke zaken is dan ook belachelijk.

Kim 15 februari 2004 19:51

Zoals Tantist reeds eerder terecht opmerkte: Sinds wanneer bent u de woordvoerder van het Vlaams Blok?

Groot Bakkes 15 februari 2004 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Denk toch eens na, m'n beste! nationalisten moeten de krachten bundelen om de belgische staat op de knieën te krijgen. Zapzeveren tgo elkaar over dergelijke zaken is dan ook belachelijk.

Krachten bundelen betekend in mijn ogen niet proberen mekaars leden af te snoepen op een illegale manier.

Seba 15 februari 2004 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

lolz, is dat uw antwoord op een laffe diefstal? :roll: :roll:
ik dacht: criminaliteit=>harde aanpak? :roll:
of was het "eigen zetel eerst!"?

Verhofstadthater 15 februari 2004 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Zoals Tantist reeds eerder terecht opmerkte: Sinds wanneer bent u de woordvoerder van het Vlaams Blok?

Bij BLUB mag men blijkbaar geen debat meer voeren. :roll:

kempenaar 16 februari 2004 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er
Een tijdje geleden ontving ik van u een brief, waarin de boekjes VL+ en Vlaams Belang zaten. Ook een brief door u persoonlijk gehandtekend zat daar bij in, u vroeg om bij uw partij te komen, en de N-VA te verlaten.
Later blijkt dat meerdere leden dit ontvangen hebben. U zegt dat u de adressen via de Vlaamse beweging heeft gekregen.
Nu hebben wij (de N-VA) een persoon in ons bestand zitten die in nederland woont maar NIET actief is in de Vlaamse beweging, nl. de schoonmoeder van dhr. De Wever.

Ik weet natuurlijk niet hoe die bestanden bij Filip Dewinter zijn terecht gekomen, maar je moet toch onder ogen zien dat vele adressen rondgaan in de Vlaamse beweging.
Zelfs adressen die je "niet kan hebben" kan je toch je krijgen soms.
Om die nu allemaal te gaan aanschrijven om over te stappen lijkt me nu wel niet zo etisch.

Vicky 16 februari 2004 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim

Dus jullie mogen reageren en wij niet? Over verdraagzaamheid gesproken... :?

En wie weet, hoeven wij geen bestanden te kraken, de mensen die binnen de NV.A hun verstand gebruiken, komen vanzelf wel naar ons.
En die brengen uiteraard wel inlichtingen mee.

Voor zover ik weet is reclame maken voor je eigen zaak niet verboden in dit land. Maar je weet het natuurlijk nooit, want de democratie staat hier al langer op losse schroeven.

De Knut 16 februari 2004 10:09

Citaat:

En hebt u ook een vraag te stellen...........? :roll:

Truder 16 februari 2004 10:34

Citaat:

Als je nu eens 5 minuten zou nadenken voor je begint te roepen, het zou een mooie deugt zijn vooral voor u.

Vicky schreef het ook al......
Als er een mandataris van de n-va overloopt naar het Vlaams Blok (een slim persoon dus) heeft die waarschijnlijk op zijn computer een hoop adressen staan van n-va leden. Als hij of zij dan vraagt of men iets kan doen met die adressen..... verder moet je niet gaan zoeken, dit zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Van bestanden kraken is dus helemaal geen sprake.

Dilbert 16 februari 2004 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
Als er een mandataris van de n-va overloopt naar het Vlaams Blok (een slim persoon dus) heeft die waarschijnlijk op zijn computer een hoop adressen staan van n-va leden. Als hij of zij dan vraagt of men iets kan doen met die adressen..... verder moet je niet gaan zoeken, dit zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Dan nog. Dit druist in tegen de wet op de Privacy.

RagnaRock 16 februari 2004 12:50

Lees eens goed de Wet op de Privacy na. Bestaande bestanden mogen gebruikt worden!

Truder 16 februari 2004 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Intruder

Dan nog. Dit druist in tegen de wet op de Privacy.

Ik zeg niet dat het zo gebeurt is, ik noemde maar een andere mogelijkheid op dan "kraken".

Dilbert 16 februari 2004 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RagnaRock
Lees eens goed de Wet op de Privacy na.

Heb ik gedaan (een paar maand geleden, niet in deze context), hoewel ik geen jurist ben (gelukkig !).

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RagnaRock
Bestaande bestanden mogen gebruikt worden!

Enkel voor de doelstellingen waarvoor ze opgemaakt zijn, in dit geval N-VA interne partijwerking. Gebruik veronderstelt een impliciete toestemming (inschrijven als lid van N-VA). Overdracht naar derden of gebruik buiten de oorspronkelijke "omgeving" veronderstelt een expliciete toestemming.

Ik denk dat zowel de N-VA in de fout is gegaan door het onvoldoende beveiligen van de bestanden, de "overloper" voor het meenemen van bestanden die onder de privacy wet vallen, en het VB voor het oneigenlijk gebruik.

Ik ben wel geen jurist, en weet te weinig van de zaak om er een echte mening over te hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be