![]() |
Waarom blijft Vlaanderen zo racistisch?
Ben dit weekend nog eens "thuis" geweest (West-Vlaanderen). Dit verhaal verwondert me niks. Het is schokkend hoe achterlijk Vlaanderen is op dit gebied, al zullen anderen zeggen dat het aan de links media ligt (haha). Hoe kunnen we dit veranderen? Ik weet het niet. De meesten willen wellicht geen verandering, integendeel.
En dit in een stad die niet bepaalt slecht vaart bij internationale gasten: SIKH MET TULBAND MOCHT CAFE NIET IN De internationale studentenvereniging Aiesec reageert teleurgesteld op een geval van racisme, vorig weekend in Brugge. Een groep internationale studenten wilde een avondje stappen in de Brugse binnenstad. Een van hen, een Indiër, werd in een danscafé geweigerd omdat hij een tulband droeg. Louise Martens uit Brugge is onder- voorzitter van Aiesec België en zit erg verveeld met de zaak. De avond zelf is beslist geen klacht in te dienen. De jongen die werd geweigerd is een sikh. De mannelijke aanhangers van die godsdienst moeten een tulband dragen. |
zeg jongen, als ge niet beters te doen hebt dan een hele regio en een heel volk over één kam te scheren op basis van één voorval (bron?) blijf dan maar in Londen en ga vooral de Engelse maatschappij wat gaan bezingen dan.
|
Citaat:
Sorry hoor, maar waarom startte je geen "waarom zijn ALLE moslims racistisch" posts als joden bekogeld worden met stenen door moslims in Vlaanderen. |
ja zeg, da's absurd, da's feit, en racistisch
alleen, was zijn sikh zijn de échte reden van ziijn weigering ? ik zeg niet dat het mag e, mr vraag mij enkel de reden af .... |
In de cinema zou ik die mannen met tulband toch ook liever niet zien. ;)
|
Citaat:
![]() |
Als het café eist dat je een nette broek draagt, een net hemdje en er ook kwa haarstijl verzorgd uitziet, dan moet je niet verbaasd zijn dat ze zo ene met kirpan & tulban de toegang weigeren.
|
Vlaanderen is fascistisch. De Islam is vrede. Ik heb altijd gelijk en de koning is bijna dood.
What's next? |
Man, ik ken er die de toegang tot danscafé de "Coulissen" te Brugge geweigerd omdat ze sportschoenen aanhadden. Je moet zelfs je trui omhoog doen om te zien of je geen wit T-shirt eronder aan hebt. De uitleg:"Alles wat opvalt wordt geweigerd. Orders van mijn baas." dixit de Noord-Afrikaanse buitenwipper, die mijn Turkse maat de toegang weigerde.
|
Citaat:
De meeste toeristen die van hier naar daar gaan vinden dat normaal, omdat je je aanpast naargelang de gewoontes en normen van een land. |
Citaat:
:sleeping: |
Citaat:
mooie hond, de jouwe ?:-P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
inderdaad, weeral eens zwart-wit zie, en het zijn dedie die zeggen dat vlamingen racist zijn ? ze zijn het zelf tegen de vlamingen. maw pot verwjit de ketel ...... enkel kleur verschilt, vlaming blank ,sikh bruin :-P |
Citaat:
|
Citaat:
alsof het niet duidelijk was wat ik bedoelde met "vlaanderen" bedoel ik niet elke Vlaming, mijn oprechte excuses voor wie zich beledigd voelt beter zo? maar constatie blijft - zowel empirisch als statistisch - dat men in vlaanderen erg xenofoob is naar europese standaarden het is toch niet normaal dat er iedere week een verhaal verschijnt waarbij iemand die er anders uitziet ergens de toegang wordt geweigerd |
Citaat:
alsof je kan zien dat hij zijn haar netjes draagt of niet |
constatie blijft - zowel empirisch als statistisch - dat men in belgië erg xenofoob is naar europese standaarden
het is toch niet normaal dat er iedere week een verhaal verschijnt waarbij iemand die er anders uitziet ergens de toegang wordt geweigerd |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be