![]() |
Hercules xps 2.100 zoemzoem en verder nog wat gewauwel over boxen
qua geluidskwaliteit en volumebereik heel content van die boxen maar er zit een continu zoemgeluid op.
met muziek op hoor je het niet (al is het natuurlijk niet ideaal), maar zonder muziek op stoort het zelfs nog mensen met dit type boxen of dit type probleem? En verder natuurlijk; de aankoop van een nieuw (zoemloos) setje dringt zich op. tips? 2.1 is voldoende |
Heb je een aarding in het stopcontact waar die op aangesloten zit?
|
Stekker uittrekken.:|
|
Citaat:
het stopcontact is geaard, maar de boxen op zich niet vlak achter de subwoofer loopt een geaarde verwarmingsbuis kan ik daar op een verantwoorde manier iets proberen te aarden? en zo ja; welk onderdeel van die subwoofer moet dan geaard zijn? maar vooral; als dan nodig zou blijken, waarom verkopen ze bij Hercules die spullen dan zonder aarding? |
Citaat:
Dat helpt!! :| |
Citaat:
Ah, mijn goede technische kennis komt weer goed van pas 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ditton boxen kopen dan, daar zitten celestion speakers in. En daar hangt ook geen stekker aan. Probleem opgelost. :) |
Citaat:
bedankt voor die Ditton-tip, die kende ik nog niet. ;-) |
B&W boxen.
Goed, mijn eerste recensie, of beter gezegd korte beschrijving van mijn eerste ervaringen ![]() Gekocht via marktplaats zijn dit mijn eerste volwaardige zuilen. Sinds bijna 3 jaar op kamers, was mijn eerste setje een oude Onkio versterker gekoppeld aan een JBL-setje (2.1, passief). Klonk prima, vooral erg helder, maar weinig bereik en een bass die na 1,5/2 meter zijn kracht volledig verloor. Vervolgens stapte ik over op een 5.1 setje. Toentertijd speelde ik veel Medal of Honor: Allied Assault via het internet en wilde de tweede wereldoorlog wel eens in surround meemaken. Welnu, voor games was dit setje inderdaad voldoende, maar voor muziek miste alle kracht. De actieve subwoofer (25w RMS) leverde een aardige bass maar verloor ook binnen 1,5 meter alle warmte en diepte. De sattelieten, eenvoudige plastic dingetjes, waren blikkerig en klonken alleen aardig als de treble uit stond (of equalizers in het geheel). Maar goed, voor €69,- kon ik moeilijk klagen. Eigenlijk wilde ik al jaren een losse componenten-setje. Op zijn minst een leuke versterker met een stel goede, warme luidsprekers. Liefst zuilen... Toen ik sinterklaas vierde bij mijn vader thuis (gescheiden ouders ![]() ![]() Audiofiel als hij is (moet ook wel, hij "is" Koch: www.koch-amps.com ) , wist ik dat het een goede versterker zou zijn. Vermogen was voor hem niet zo van belang, kwaliteit des te meer. Daarom had hij jaren terug een Harman/Kardon PM645 gekocht. Deze heeft "maar" 60w (bij 8 ohm) vermogen, maar klinkt beter dan sommige relatief veel duurdere collega's. (Overigens heeft hij ook een VanderVeen buizen-versterker, maar die gebruikt hij nooit en staat stof te vangen...) Dus zodoende; hij kocht een TEAC A-R600 en ik kreeg de H/K. Ik ging vervolgens op zoek naar betaalbare (lees: goedkope) zuilluidsprekers. Ik dacht aan zo'n €75-100 maximaal, want ik ben immers maar een studentje. Zo kwam ik op marktplaats een advertentie tegen van de B&W 220i set, samen met een of andere goedkope versterker en cd-speler, samen voor €60,-. Ik heb weten af te dingen tot €35,- voor alleen de twee speakers. Ze zijn 71x32x29cm. Opgehaald in Almelo, meteen aangesloten en... wow. Ik kan niet anders zeggen. Ze zijn niet klein, niet groot. Dubbele woofer, 1 tweeter. Opgesteld aan weerszijden van mijn bureau, aangesloten op mijn computer en begonnen met een techno-nummer van Lady Dana (Age of Reverse Bass). Je bent jong, dus je wilt natuurlijk zeker weten dat de bass lekker klinkt. Ik was blij verrast door de volle, warme en toch niet overdreven lage tonen. De woofers leveren prachtig werk: Diep, vol en zeer overtuigend, en een bereik dat ruimschoots voldoende is voor mijn kamer (30m²). Vervolgens een wat rustiger nummer opgezet: Ilse de Lange. Nu kwamen de tweeters wat meer, of wat eerlijker, aan bod. Kraakhelder en zonder enige vervorming, gesis of overdreven eigenschappen. Hier moet ik wel bij vermelden, dat ik de speakers voor een klein prijsje mee kon nemen omdat één van de speakers geen tweeter meer had. Dit heb ik nu tijdelijk opgelost door een middentoon-speakertje uit een JBL-sattelietje te gebruiken als tweeter. En ik moet zeggen: Het is een prima tussenoplossing. Niet zo 'crisp' als de B&W tweeter, maar zeker afdoende tot ik vervanging heb gevonden. *Edit*: Ik heb nu het hele sattelietje (dus midden en tweeter) van JBL aangesloten op de draadjes van de tweeter en de satteliet op mijn B&W gezet. Klinkt nóg beter! Tot slot 'draaide' ik nog wat klassiek: - Beethoven - Mondschein Sonate - Mahler - Adagietto uit Symphonie Nr.5 E-moll - Tschaikowsky - Entracte uit "Eugen Onegin" - Wagner - "Tristan und Isolde" en "Tannhäuser" Prachtig, prachtig, prachtig. Warm en sprankelend. Meer kan ik niet zeggen. Misschien "pas" mijn eerste setje, maar zijn 'geld' driedubbel, wat zeg ik, vier, vijf, zesdubbel waard. |
Citaat:
Zo'n stopcontactset zou misschien de oplossing kunnen zijn : http://www.in-akustik.com/en/CABLES/...ables-bars.htm 8-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be