HAMC |
21 augustus 2007 12:17 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO
(Bericht 2866089)
Zo goed als iedereen zit hier anoniem(anonieme nick, anoniem e-mail adres), en om alsnog de identiteit van een internetter te achterhalen zijn er wettelijke procedures die met onze gerechterlijke molen niet in 1-2-3 te doen zijn.
Dus waarom niet?
|
U hebt precies geen idee hoe dat het belgische gerecht werkt.
Om te beginnen hangt het er al vanaf hoe u geklasseerd wordt als verdachte. Herinnert u zich de terreurlijst? Toen ik daarop gezet word door de staat begreep ik eerst niet wat men daarmee trachtte te bereiken. Want ik ben geen terrorist, waar is dat dan goed voor vroeg ik me af. Nu weet ik wel beter. Er zijn nu verschillende wetgeving voor "gewone' mensen en anderen. Als je op de lijst staat vallen er een heel deel rechten van de verdediging weg. Men mag delen van het dossier niet zien, men mag niet weten wie er klacht tegen u neerlegt, anonieme verklaringen zijn genoeg om u te veroordelen.
De procureur mag mensen laten inbreken bij u thuis. Hij heeft om uw telefoon te tappen geen vergunning meer nodig, hij tekent ze zelf! :) De politie mag zelfs misdaden plegen.
En als die procureur nu even belt naar de administrator hier en zegt, die daar moet ik hebben of we sluiten uw forum, awel, dan zegt die administrator: hier hebt u zijn IP adres. Zo simpel gaat dat.
Het rechtsprincipe werkt als volgt in Belgie:
De man die het onderzoek a decharge moet voeren voor u is de procureur. Vindt u dit dan niet enigzins tegengesteld want de procureur is de man die u zolang mogelijk in de gevangenis wil steken.
|