![]() |
verkeersvraagje : dwarse witte lijnen op snelwegen
op veel plaatsen in Vlaanderen (ook in Wallonië?) zie ik , in de rijrichting, steeds op een honderdtal meter voor een brug drie dwarse volle witte lijnen opduiken : één enkele en een twintigtal meter verder nog eens twee dwarse lijnen ...
iemand enig idee wat dat is ? heb al overwogen om eens te stoppen voor die volle witte lijn (zoals ik verplicht ben denk ik) ... maar t lijkt mij toch wat gevaarlijk ... iemand hier die weet waarover het gaat ? (en of we daar nu over mogen rijden;-) ) of vraag jij het eens na, Nynorsk ? |
Citaat:
|
Citaat:
dacht dat ook eerst ... maar ze staan vóór de bruggen in de rijrichting ... wat zou betekenen dat ze ofwel uw voornummerplaat flitsen (wat niet gebruikelijk is in België want de officiële plaat is de achterste) ... oftewel dat ze aan een kant van de brug de snelheid meten en aan de andere kant flitsen (wat me wat omslachtig lijkt) ... nog iemand suggesties ? |
Citaat:
Voor blokrijders? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat kunnen teststroken zijn om speciale wegverf te testen. Hier bij Hilversum liggen ze er ook en dan staat er een bord bij "Teststrook asfalt". Maar misschien een nepverkeersdrempel? |
Citaat:
Ziet er mij nog geen slechte logica uit ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat zijn die geschilderde pijlen dan op het rechtervak? ;-) |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Foert, 'k heb een tekeningske gemaakt: |
Citaat:
In Oostenrijk en Italië doen ze bv hetzelfde met halve bollen in de pechstrook te schilderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Klopt inderdaad als het over de pijlen gaat, maar we hebben het over die 3 dwarsliggende volle strepen op de autosnelweg op zo een 10 meter van een brug ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be