Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Letherme bindt reeds in ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93588)

Online 21 augustus 2007 15:56

Letherme bindt reeds in ...

Leterme wil gesprekken hernemen zonder luik staatshervorming

Formateur Yves Leterme bereidt momenteel een korte en een lange versie voor van een inhoudelijke tekst die als basis zou moeten dienen om de onderhandelingen tussen de oranje-blauwe partijen terug vlot te krijgen. Dat is uit goede bron vernomen. De voorzitters van de oranje-blauwe partijen zouden dan moeten kiezen op basis van welke tekst ze verder willen onderhandelen om te komen tot een regeerakkoord. Het luik staatshervorming zou in geen van beide teksten voorkomen.

Schema
Het communautaire zal wel een plaats moeten krijgen in de onderhandelingen zelf en zou opgenomen worden in het schema dat Leterme uitwerkt voor verdere onderhandelingen tussen de oranje-blauwe partijen. Intussen praat Leterme discreet verder met de verschillende oranje-blauwe partijen om, naast de twistpunten over een staatshervorming en Brussel-Halle-Vilvoorde, ook andere knelpunten weg te werken.

Of en wanneer de echte onderhandelingen opnieuw opstarten, is nog niet duidelijk. (belga/hln)

Hoe is het toch mogelijk ? :roll:

AdrianHealey 21 augustus 2007 15:59

Zeg, Online, wat is nu weer het probleem?

Citaat:

Het communautaire zal wel een plaats moeten krijgen in de onderhandelingen zelf

fox 21 augustus 2007 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2866857)
Leterme wil gesprekken hernemen zonder luik staatshervorming

Formateur Yves Leterme bereidt momenteel een korte en een lange versie voor van een inhoudelijke tekst die als basis zou moeten dienen om de onderhandelingen tussen de oranje-blauwe partijen terug vlot te krijgen. Dat is uit goede bron vernomen. De voorzitters van de oranje-blauwe partijen zouden dan moeten kiezen op basis van welke tekst ze verder willen onderhandelen om te komen tot een regeerakkoord. Het luik staatshervorming zou in geen van beide teksten voorkomen.

Schema
Het communautaire zal wel een plaats moeten krijgen in de onderhandelingen zelf en zou opgenomen worden in het schema dat Leterme uitwerkt voor verdere onderhandelingen tussen de oranje-blauwe partijen. Intussen praat Leterme discreet verder met de verschillende oranje-blauwe partijen om, naast de twistpunten over een staatshervorming en Brussel-Halle-Vilvoorde, ook andere knelpunten weg te werken.

Of en wanneer de echte onderhandelingen opnieuw opstarten, is nog niet duidelijk. (belga/hln)

Hoe is het toch mogelijk ? :roll:

Kan je eens zeggen waar Leterme juist inbindt? Misschien heb je niet het ganse artikel gepost? Of mis ik iets cruciaals in deze tekst?

proxy2222 21 augustus 2007 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2866857)

Formateur Yves Leterme bereidt momenteel een korte en een lange versie voor van een inhoudelijke tekst die als basis zou moeten dienen om de onderhandelingen tussen de oranje-blauwe partijen terug vlot te krijgen. ... Het luik staatshervorming zou in geen van beide teksten voorkomen.

WAAAAAAAAAT ??? CAPITULATIE :evil::evil::evil:

Politieke zelfmoord.

VB en LDD zullen u zeer dankbaar zijn in 2009 :lol: De kiezer vergeet niet zo snel meer als vroeger.

Er is nog een sprankeltje hoop maar ik heb er een heel slecht gevoel bij.

baseballpolitieker 21 augustus 2007 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 (Bericht 2866898)

Politieke zelfmoord.

VB en LDD zullen u zeer dankbaar zijn in 2009 :lol: De kiezer vergeet niet zo snel meer als vroeger.

Ik denk echt dat we na de volgende verkiezingen gaan lezen, ldd was de hoogste stijger, het steeg met maar liefst 168%!:lol: En dan zo'n pijltje met 168 naast!:-P (of een ander extreem hoog getal eh!

proxy2222 21 augustus 2007 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2866885)
Kan je eens zeggen waar Leterme juist inbindt? Misschien heb je niet het ganse artikel gepost? Of mis ik iets cruciaals in deze tekst?

Duh.... Staatshervorming, daar ging het hem nu juist om hé!! Geen staatshervorming: -> geen gesprekken en dus geen regering.

Lord Snooty 21 augustus 2007 16:11

Leterme inbinden ???? Naaaah NEVER !!!:roll:

baseballpolitieker 21 augustus 2007 16:12

Man ebt ge die foto al eens gezien??? Om kostmisselijk van te worden, wat een verzuurd hoofd!!!

Herr Oberst 21 augustus 2007 16:32

"Inbinden" zou ik het niet noemen, "weeral eens uitstellen" ligt dichter bij de waarheid.

HAMC 21 augustus 2007 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2866972)
"Inbinden" zou ik het niet noemen, "weeral eens uitstellen" ligt dichter bij de waarheid.

Er is een spreekwoord, iets met afstel en uitstel, hoe ging dat weer?

maarte 21 augustus 2007 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2867001)
Er is een spreekwoord, iets met afstel en uitstel, hoe ging dat weer?

5 minuten politieke moed worden afstel in plaats van uitstel, zoiets:?

baseballpolitieker 21 augustus 2007 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2866905)
Ik denk echt dat we na de volgende verkiezingen gaan lezen, ldd was de hoogste stijger, het steeg met maar liefst 168%!:lol: En dan zo'n pijltje met 168 naast!:-P (of een ander extreem hoog getal eh!

Dow ik wist dat ik ergens fout zat!:evil:

kelt 21 augustus 2007 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2866927)
Man ebt ge die foto al eens gezien??? Om kostmisselijk van te worden, wat een verzuurd hoofd!!!

Ik vrees dat dat normaal is na wat die vent al meegemaakt heeft.....:|

Duvelke 21 augustus 2007 17:20

Hij ziet er op de foto wel slecht uit.
Precies 60 jaar ofzo :s

Online 21 augustus 2007 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2866885)

Het feit dat de communautaire eisen van Vlaanderen al niet meer in de onderhandelingstekst mogen staan is veelzeggend.
Later zullen de Franstalige coalitie-partners dan zeggen van 'ni vu, ni connu'.

AdrianHealey 21 augustus 2007 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2867050)
Het feit dat de communautaire eisen van Vlaanderen al niet meer in de onderhandelingstekst mogen staan is veelzeggend.
Later zullen de Franstalige coalitie-partners dan zeggen van 'ni vu, ni connu'.

Het communautaire zal wel een plaats moeten krijgen in de onderhandelingen zelf en zou opgenomen worden in het schema dat Leterme uitwerkt voor verdere onderhandelingen tussen de oranje-blauwe partijen.

Den Ardennees 21 augustus 2007 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 (Bericht 2866898)

Politieke zelfmoord.

precies! Een te makke houding van Leterme betekent de breuk van het kartel. Vlaams Belang zit in een zetel en kijkt geamuseerd toe:twisted:

doubled 21 augustus 2007 17:51

ik had dat al van ver zien aan komen, mr leterme kan niet anders vermits wij een federaal model leven waar men nu eenmaal moet geven en nemen, en als een partner het huis niet wil verlaten of in ieder geval niet mee werkt mogen de vlamingen de boom in, alleen kosovo toestanden brengen een oplossing maar natuurlijk dat wil niemand e.
n-va stapt er uit zal het volgende zijn denk ik. en als ze dat niet doen ja dan stel ik vragen naar hun geloofwaardigheid.

Den Ardennees 21 augustus 2007 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 2867125)
ik had dat al van ver zien aan komen, mr leterme kan niet anders vermits wij een federaal model leven waar men nu eenmaal moet geven en nemen, en als een partner het huis niet wil verlaten of in ieder geval niet mee werkt mogen de vlamingen de boom in, alleen kosovo toestanden brengen een oplossing maar natuurlijk dat wil niemand e.
n-va stapt er uit zal het volgende zijn denk ik. en als ze dat niet doen ja dan stel ik vragen naar hun geloofwaardigheid.

het is hier al es gezegd: wellicht zal LDD steeds meer aantrekkingskracht gaan uitoefenen op de NVA.

baseballpolitieker 21 augustus 2007 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 2867125)

Hoeveel zetels minder zijn dat? Geraken ze er nog?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be