Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   McDonald's investeert ook in België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93615)

Volksstormer 21 augustus 2007 23:12

McDonald's investeert ook in België

Dinsdag 21 augustus 2007 3 u. geleden
(Belga) Ralph Alvarez, de topman van McDonald's, kondigde dinsdag aan dat Europa wordt gebombardeerd tot belangrijkste groeimarkt van de Amerikaanse fastfoodketen. In België wordt dit jaar 2 miljoen euro geïnvesteerd en volgend jaar 3 miljoen.

© BELGA

"Die bedragen worden gebruikt voor de vernieuwing van onze restaurants en de integratie van een nieuwe huisstijl", zegt Stephan De Brouwer van McDonald's België. "Er zitten ook nieuwe vestigingen in de pijplijn, maar over de locatie kan ik voorlopig niets kwijt." Van de wereldwijde terugloop waar de fastfoodmerken de laatste jaren mee te maken hebben, merkt McDonald's in ons land voorlopig niets. "De Europese tak boekte vorig jaar een omzetstijging van 5,8 procent", zegt De Brouwer. "Het resultaat van België lag met een totale omzet van 95.000 miljoen euro in dezelfde lijn." De 57 restaurants van McDonald's in ons land zien hun omzet zelfs al negen jaar op rij toenemen. Grote concurrent Quick bleek dinsdag niet bereikbaar voor commentaar. Ralph Alvarez, de Amerikaanse topman van McDonald's, verklaarde dinsdag dat de 6.400 restaurants in Europa vorig jaar samen een grotere omzet hebben geboekt dan de 13.800 vestigingen op de thuismarkt. Alvarez kondigde aan dit jaar 800 miljoen dollar (594 miljoen euro) te zullen investeren in Europa. (VHL)

Op een dag zal de sloophamer komen voor alle McDonalds-vestigingen in Europa. Dat is de dag waarop Europa zal ophouden een "afzetmarkt" voor Amerikaanse drek te zijn.

C uit W 21 augustus 2007 23:18

Bah, McDonald's, grotere brol vind je niet.

Savatage 21 augustus 2007 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2868212)
Op een dag zal de sloophamer komen voor alle McDonalds-vestigingen in Europa. Dat is de dag waarop Europa zal ophouden een "afzetmarkt" voor Amerikaanse drek te zijn.

De dag dat die "sloophamer" komt is nog niet voor morgen, als je de enorme populariteit van McDonalds in Europa bekijkt.

Mitgard 21 augustus 2007 23:23

een big mac menu gaat er wel in van tijd tot tijd.

C2C 21 augustus 2007 23:24

Bedrijven zonder toekomst mogen van mij investeren waar ze willen. Zolang ze na een tijdje maar failliet gaan.

pinbag 21 augustus 2007 23:31

Yeeey meer sweatjobs...

:-o

Metternich 21 augustus 2007 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2868244)

Kapitalist

Savatage 21 augustus 2007 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 2868265)
Yeeey meer sweatjobs...

:-o

Voor degenen die sweatjobs willen.

Volksstormer 22 augustus 2007 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2868242)
De dag dat die "sloophamer" komt is nog niet voor morgen, als je de enorme populariteit van McDonalds in Europa bekijkt.

In Zuid-Frankrijk is er door José Bové en zijn collega's toch al eentje gesloopt in het recente verleden.

In het links-alternatieve Berlijn-Kreuzberg zijn er nu ook hevige protesten aan de gang tegen de bouw van een McDonalds.

Het kan maar een begin zijn. :-)

Volksstormer 22 augustus 2007 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2868244)

Voor iemand die voortdurend de slechte smaak van de Vlaams-nationalisten bekritiseert, kan dat tellen! :-o

Geertje 22 augustus 2007 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2868212)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 2868228)
Bah, McDonald's, grotere brol vind je niet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2868249)
Bedrijven zonder toekomst mogen van mij investeren waar ze willen. Zolang ze na een tijdje maar failliet gaan.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2868926)
In Zuid-Frankrijk is er door José Bové en zijn collega's toch al eentje gesloopt in het recente verleden.

In het links-alternatieve Berlijn-Kreuzberg zijn er nu ook hevige protesten aan de gang tegen de bouw van een McDonalds.

Het kan maar een begin zijn.

:lol:

Sommigen zijn toch zo gefrustreerd.

exodus 22 augustus 2007 10:39

http://www.niburu.nl/index.php?showa...rticleID=16754

Bovenbuur 22 augustus 2007 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 2869008)

Hamburgers bestaan uit ruimteschepen!
*Zet zilverfolie hoedje op*

C uit W 22 augustus 2007 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje (Bericht 2868974)

Gefrustreerd? Welnee, uiteindelijk zorgt de natuur dat ze wel gestraft worden van die rommel.

Volksstormer 22 augustus 2007 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje (Bericht 2868974)

Dan ben jij liever een gelukkige dommerik hé! ;-)

Jan van den Berghe 22 augustus 2007 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2868926)

Het kan maar een begin zijn. :-)

Waarom al dat geweld? Ook ik hou niet van McDonalds toestanden, maar mijn protest bestaat uit het ergst dat een ondernemer zich kan indenken: er nooit iets kopen. En waar er niets gekocht wordt, is er geen omzet. Geen omzet, sluiten dan maar. Bij mijn weten is de McDonalds in Deinze enige tijd geleden gesloten wegens te weinig omzet...

Duvelke 22 augustus 2007 14:21

hmmm McDonalds :)

jammie

Johan217 22 augustus 2007 15:05

Geef mij liever Burger King. Daar krijg je tenminste hamburgers die dikker zijn dan 5mm.

An Arkos 22 augustus 2007 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2869691)
Waarom al dat geweld? Ook ik hou niet van McDonalds toestanden, maar mijn protest bestaat uit het ergst dat een ondernemer zich kan indenken: er nooit iets kopen. En waar er niets gekocht wordt, is er geen omzet. Geen omzet, sluiten dan maar. Bij mijn weten is de McDonalds in Deinze enige tijd geleden gesloten wegens te weinig omzet...

Nee, het ergste dta een ondernemer zich kan indenken is verlies maken. En aangezien ramen veel geld kosten, is een vrij effectieve manier van protest geregeld is wat mcdonalds ruiten inslaan.
ik zet nu niemand aan dit te doen, ik geef gewoon mijn mening.

C uit W 22 augustus 2007 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2869961)
Nee, het ergste dta een ondernemer zich kan indenken is verlies maken. En aangezien ramen veel geld kosten, is een vrij effectieve manier van protest geregeld is wat mcdonalds ruiten inslaan.
ik zet nu niemand aan dit te doen, ik geef gewoon mijn mening.

:mrgreen:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be