Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Nederlands OM vervolgt rechts-extremisten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93627)

An Arkos 22 augustus 2007 09:32

Nederlands OM vervolgt rechts-extremisten

In Rotterdam is het proces begonnen tegen elf extreem-rechtse jongeren die worden verdacht van aanslagen op onder meer een islamitische school, een islamitische supermarkt en een synagoge.

De aanslagen vonden allemaal plaats in Almere, maar het proces wordt gehouden in Rotterdam omdat de rechtbank in Almere niet de faciliteiten heeft om zo'n grote groep te berechten.

De harde kern van de verdachten behoort tot de rechts-radicale groepering Voorpost. De beweging heeft afdelingen in Nederland, Vlaanderen, en Zuid-Afrika.

De politie kwam de verdachten - in de leeftijd van 17 tot 20 jaar - in februari op het spoor na een aanslag op een kraakpand in Almere. Een groepje rechts-extremisten viel het pand binnen, bedreigde en verjaagde de bewoners en stak het pand in brand.

Onderzoek
Uit een onderzoek dat daarop volgde bleek dat de daders betrokken waren bij meer brandstichtingen, onder meer die op een islamitische school in Almere in oktober 2006.

Ook wordt de groep verantwoordelijk gehouden voor een poging tot brandstichting in een synagoge en in een islamitische supermarkt. Daarnaast is er ook brand gesticht bij een krakerspand in Amsterdam.

Woensdag spreekt de officier van justitie zijn strafeis uit tegen de rechts-radicalen.

bron: http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...echtszaak.html

Leuke jongens die voorposters

Bovenbuur 22 augustus 2007 09:43

De harde kern van deze verdachten is ook lid van voorpost, zegt dus niet direct erg veel over voorpost, maar ja, ze komen wel vaker dubieus in het nieuws...

An Arkos 23 augustus 2007 11:45

Niemand die voorpost of deze leden ervan wil verdedigen?

Bovenbuur 23 augustus 2007 13:09

Ik heb ondertussen een wat uitgebreider artikel gelezen. Hoewel deze mensen elkaar bijna allemaal via Voorpost kenden beweren zei dit buiten Voorpost om te hebben afgesproken. Dat kan twee dingen betekenen, of ze liegen, Voorpost vind dit een goede actie maar wil blijven bestaan, of ze wisten dat Voorpost dit soort acties niet wil hebben en hebben het dus niet gezegd. Ik ken Voorpost verder niet, dus ik kan of wil ze ook niet verdedigen.

Vorenus 23 augustus 2007 13:13

Voorpost NL of BE

Metternich 23 augustus 2007 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2872668)
Voorpost NL of BE

Voorpost BE bestaat niet, wel VL.

Er is trouwens een groot verschil tussen sommige leden van een organisatie en de organisatie zelf. In Vlaanderen is er een grotere discipline in de rangen van Voorpost, net zoals een ander soort mensen. Ik heb het idee dat in Nederland Voorpost het probleem heeft dat bijna alle radikaal-rechtse verenigingen daar hebben; ze trekken daar voor een groot stuk redelijk marginale figuren aan.

Als al die skinheads hun haar nu al eens zouden laten staan, ze zouden alvast een pak minder als marginalen bekeken worden. Voorpost is echter geen extreem-rechtse organisatie, maar een radikaal-rechtse. Net zoals de NSV! dragen zij nog steeds het solidarisme uit en weigeren ze in de politiek van compromissen te stappen.

Voorpost, houzee!

Vorenus 23 augustus 2007 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2872707)
Voorpost BE bestaat niet, wel VL.

Er is trouwens een groot verschil tussen sommige leden van een organisatie en de organisatie zelf. In Vlaanderen is er een grotere discipline in de rangen van Voorpost, net zoals een ander soort mensen. Ik heb het idee dat in Nederland Voorpost het probleem heeft dat bijna alle radikaal-rechtse verenigingen daar hebben; ze trekken daar voor een groot stuk redelijk marginale figuren aan.

Als al die skinheads hun haar nu al eens zouden laten staan, ze zouden alvast een pak minder als marginalen bekeken worden. Voorpost is echter geen extreem-rechtse organisatie, maar een radikaal-rechtse. Net zoals de NSV! dragen zij nog steeds het solidarisme uit en weigeren ze in de politiek van compromissen te stappen.

Voorpost, houzee!

Foutje van mij (niet goed wakker, slappe koffie).

Zover dat ik weet is Voorpost in vlaanderen zeker geen agressieve of geweldadige vereniging

Bovenbuur 23 augustus 2007 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2872828)

Zover dat ik weet is Voorpost in vlaanderen zeker geen agressieve of geweldadige vereniging

Nou, dit waren Voorposters uit Flevoland...

HAMC 23 augustus 2007 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2872828)

De mensen die ik daar lang geleden van kende waren stuk voor stuk best goede gasten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be