BigF |
22 augustus 2007 12:13 |
"Must click ads..., must click ads..., must click ads..."
Bron; Klikkerdeklik
Handelend over de nieuwste reclame-techniek van YouTube, aka Google.
Enkele citaten;
Citaat:
De minireclames zijn transparante Flash-animaties die tien seconden lang onder in beeld verschijnen.
|
waar is de tijd dat we nog vloekten omdat er reclamebanners boven, naast of onder de webpagina's stonden?
Citaat:
Als een kijker geïnteresseerd is, klikt hij op de advertentie en wordt hij meegenomen naar een 'speler-binnen-een-speler'.
|
Opa zal blij zijn, we zitten ondertussen in een speler-binnen-een-speler die ge-embed is binnen een website die open staat in een tabblad binnen een venster van een browser.
:cheer: vooruitgang :cheer:
Citaat:
Bij de tweede keer kijken zijn de reclameboodschappen verdwenen.
|
Vrij vertaald; er zullen wel tooltjes volgen die dat weten te omzeilen.
Citaat:
De onopvallende reclameblokken werken voorlopig boven verwachting. Uit een test blijkt dat de advertenties vijf tot tien keer zoveel worden aangeklikt als normale webadvertenties.
|
Vrij vertaald; de reclame wordt door je strot geduwd. Je klikt erop, of je nu wil of niet. Psychologische oorlogsvoering lijkt me.
Citaat:
Volgens Google komt driekwart van de kijkers terug bij de video na het bekijken van de reclame.
|
Tuurlijk komen die terug! Die willen die film zien. Maar ze worden psychisch verplicht om die reclame aan te klikken (must click ads). En daarna mag hij verder kijken. Als-ie de weg nog vindt in dat doolhof van spelers-in-spelers en meer van dat ongein. Dat verklaart ook dat kwart dat niet terug komt. Die lopen gewoon verloren in die technologische rattennest.
De dooddoener "ik kijk meer YouTube dan tv want daar kijk je tenminste wat je zelf wil" zal dus maar een kort leven beschoren zijn.
Ergens op deze aarde is volgens mij iemand bezig menselijke netvliezen te ontwikkelen waar via laser-techniek om bepaalde tijdsintervalllen (5 a 10 sec) een reclameboodschap vertoond word.
Daar gaan we naartoe volgens mij.
Hoewel, er is ook nog (een sprankeltje) hoop;
Citaat:
Adverteerders zijn al huiverig voor het plaatsen van logo's bij dubieuze content.
|
Kortom; we gaan nog regelmatig goed kunnen lachen...
Gedenken we Bill, niemand verwoordt het beter.
|