Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   youtube-filmpjes afspelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93647)

Den Duisteren Duikboot 22 augustus 2007 16:32

youtube-filmpjes afspelen

Wegens een nogal trage verbinding kan ik geen YouTube-filmpjes afspelen (tenzij met horten en stoten). Ik vroeg mij af of daar geen oplossing voor is. Ik dacht altijd dat je zo'n filmpjes kon manipuleren, bijvoorbeeld ten koste van de beeldkwaliteit, waardoor ze minder geheugen opeisen en vlotter afspelen. Kan dit?

Merci, dank u,
Den Duisteren Duikboot

Bovenbuur 22 augustus 2007 16:34

Je kan ze pauzeren tot ze geladen zijn, dat werkt met een trage verbinding vaak wel. Met een verbinding die steeds onderbroken word kan dat lastig zijn.

Starkan 22 augustus 2007 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2870185)
Wegens een nogal trage verbinding kan ik geen YouTube-filmpjes afspelen (tenzij met horten en stoten). Ik vroeg mij af of daar geen oplossing voor is. Ik dacht altijd dat je zo'n filmpjes kon manipuleren, bijvoorbeeld ten koste van de beeldkwaliteit, waardoor ze minder geheugen opeisen en vlotter afspelen. Kan dit?

Merci, dank u,
Den Duisteren Duikboot

Ik geloof dat ze streaming technologie* aan het integreren zijn, maar dat het niet echt lukt. Althans daar lijkt het op. Soms gaat het, soms niet. Het is sinds een week of twee dat ze het proberen. Vandaag en gisteren geen problemen meer mee gehad + vlotte streaming.

*zoals bij google video, dat je zonder te wachten tot het geladen is, vooruit kan spoelen

Derk de Tweede 22 augustus 2007 16:59

Waarom is het geluid bij YT zou ongelooflijk slecht?

Metternich 22 augustus 2007 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2870249)

Ik heb geen klachten.

BigF 22 augustus 2007 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2870185)

Merci, dank u,
Den Duisteren Duikboot

je kan ook een tooltje installeren dat dat filmpje voor jou download.
van het ogenblik de download compleet is kan je het van je eigen harde schijf afspelen
tijdens het downloaden kan je dan gewoon iets anders doen
VideoDownloader is een plug-in voor Firefox die dat voor je doet. Werkt wel enkel met FireFox.
Voor IE zullen er ook wel mogelijkheden bestaan denk ik.

Hou wel rekening met wat kwaliteitsverlies. Dat is het gevolg van het omzetten van het ene naar het andere formaat...

Den Duisteren Duikboot 23 augustus 2007 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2870188)
Je kan ze pauzeren tot ze geladen zijn, dat werkt met een trage verbinding vaak wel. Met een verbinding die steeds onderbroken word kan dat lastig zijn.

Bedankt voor de tip, maar 't is niet echt een succes. ;-)

Den Duisteren Duikboot 23 augustus 2007 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 2870878)
je kan ook een tooltje installeren dat dat filmpje voor jou download.
van het ogenblik de download compleet is kan je het van je eigen harde schijf afspelen
tijdens het downloaden kan je dan gewoon iets anders doen
VideoDownloader is een plug-in voor Firefox die dat voor je doet. Werkt wel enkel met FireFox.
Voor IE zullen er ook wel mogelijkheden bestaan denk ik.

Hou wel rekening met wat kwaliteitsverlies. Dat is het gevolg van het omzetten van het ene naar het andere formaat...

Het moet voor IE dienen. Ik dacht trouwens dat je Youtube-filmpjes niet op je harde schijf kunt opslaan. Sorry als ik onzin uitsla: ik heb totaal geen verstand van die dingen. :-)

BigF 23 augustus 2007 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2872202)
Het moet voor IE dienen. Ik dacht trouwens dat je Youtube-filmpjes niet op je harde schijf kunt opslaan. Sorry als ik onzin uitsla: ik heb totaal geen verstand van die dingen. :-)

YouTube-filmpjes opslaan gaat wel degelijk hoor.

Kijk bv hier eens; Top 25 tooltjes om YouTube filmpjes op te slaan

Vanaf nummer 13 zijn het dingen die je op je pc installeert.
Kijk maar eens rond.
Succes!

Montalcino 23 augustus 2007 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2872202)

Ik heb vandaag net een filmpje gedownload, dus met de nodige addons lukt het wel.

Montalcino 7 september 2007 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 2872229)
YouTube-filmpjes opslaan gaat wel degelijk hoor.

Kijk bv hier eens; Top 25 tooltjes om YouTube filmpjes op te slaan

Vanaf nummer 13 zijn het dingen die je op je pc installeert.
Kijk maar eens rond.
Succes!

En als je "kiss" plaatst voor youtube, kan je het filmpje ook downloaden.

dus i.p.v. http://www.youtube.com/ doe je http://www.kissyoutube.com/

Ambiorix 7 september 2007 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2870249)

omdat er veel gewone muziek wordt opgezet, onder de vorm van een "filmpke" natuurlijk. En omdat youtube ongelooflijk burgerlijk is en meedoet aan de "auteursrechten" onzin.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be