Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zijn complimentjes vrouwonvriendelijk? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93660)

Sjaax 22 augustus 2007 18:58

Zijn complimentjes vrouwonvriendelijk?

DEN HAAG - Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) heeft zich beklaagd over de manier waarop Tweede Kamerlid Harry van Bommel (SP) met een lokale medewerkster van de ambassade in Jordanië is omgegaan. Van Bommel zou haar op 12 juli tijdens een rondreis van de vaste Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken door het Midden-Oosten hebben lastig gevallen.

De minister werd daar door de Nederlandse ambassadeur in Amman van op de hoogte gesteld, in diens rapportage van het werkbezoek. Verhagen beklaagde zich daarop bij CDA-Kamerlid Henk Jan Ormel, de voorzitter van de vaste Kamercommissie.

Ormel
Ormel wilde zich inhoudelijk niet over de zaak uitlaten. "Ik ben er niet bij geweest." Maar hij speelde de klacht wel door naar de Kamervoorzitter en heeft de kwestie woensdag zelf ook met de SP-parlementariër besproken.
Ormel hield Van Bommel voor dat leden van Kamerdelegaties in het buitenland "zich moeten realiseren dat ze 24 uur lid van de delegatie en ambassadeur van Nederland zijn" en zich dienovereenkomstig dienen te gedragen.

Excuses
Van Bommel is het daar mee eens, zei hij woensdag. Hij noemt het terecht dat hij daarover is aangesproken. De SP'er zei dat hij tegen de vrouw had gezegd dat zij er geweldig uitzag.
De vrouw vond dat hij te amicaal was en had daar aanstoot aan genomen. Volgens Van Bommel was het "absoluut onhandig" van hemzelf. Hij heeft inmiddels via de ambassadeur zijn excuses aangeboden aan de vrouw.

Maxime Verhagen
Voor minister Verhagen is hiermee de zaak afgedaan. De CDA-bewindsman wilde er inhoudelijk verder niet op ingaan. Kamervoorzitster Gerdie Verbeet liet woensdag echter weten de kwestie zelf ook nog met de SP'er te willen bespreken. Van Bommel zei daartoe open te staan.
Overigens heeft de Kamervoorzitter noch de voorzitter van de vaste Kamercommissie sanctiemogelijkheden tegen Kamerleden die zich in het buitenland misdragen. "Als je het hebt over sancties moet je vooral aan de fracties denken", aldus Ormel.

Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=1203877&c=11&rss

Man zijn wordt steeds lastiger.

carlgustaaf 23 augustus 2007 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 2870554)
DEN HAAG - Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) heeft zich beklaagd over de manier waarop Tweede Kamerlid Harry van Bommel (SP) met een lokale medewerkster van de ambassade in Jordanië is omgegaan. Van Bommel zou haar op 12 juli tijdens een rondreis van de vaste Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken door het Midden-Oosten hebben lastig gevallen.

De minister werd daar door de Nederlandse ambassadeur in Amman van op de hoogte gesteld, in diens rapportage van het werkbezoek. Verhagen beklaagde zich daarop bij CDA-Kamerlid Henk Jan Ormel, de voorzitter van de vaste Kamercommissie.

Ormel
Ormel wilde zich inhoudelijk niet over de zaak uitlaten. "Ik ben er niet bij geweest." Maar hij speelde de klacht wel door naar de Kamervoorzitter en heeft de kwestie woensdag zelf ook met de SP-parlementariër besproken.
Ormel hield Van Bommel voor dat leden van Kamerdelegaties in het buitenland "zich moeten realiseren dat ze 24 uur lid van de delegatie en ambassadeur van Nederland zijn" en zich dienovereenkomstig dienen te gedragen.

Excuses
Van Bommel is het daar mee eens, zei hij woensdag. Hij noemt het terecht dat hij daarover is aangesproken. De SP'er zei dat hij tegen de vrouw had gezegd dat zij er geweldig uitzag.
De vrouw vond dat hij te amicaal was en had daar aanstoot aan genomen. Volgens Van Bommel was het "absoluut onhandig" van hemzelf. Hij heeft inmiddels via de ambassadeur zijn excuses aangeboden aan de vrouw.

Maxime Verhagen
Voor minister Verhagen is hiermee de zaak afgedaan. De CDA-bewindsman wilde er inhoudelijk verder niet op ingaan. Kamervoorzitster Gerdie Verbeet liet woensdag echter weten de kwestie zelf ook nog met de SP'er te willen bespreken. Van Bommel zei daartoe open te staan.
Overigens heeft de Kamervoorzitter noch de voorzitter van de vaste Kamercommissie sanctiemogelijkheden tegen Kamerleden die zich in het buitenland misdragen. "Als je het hebt over sancties moet je vooral aan de fracties denken", aldus Ormel.

Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=1203877&c=11&rss

Man zijn wordt steeds lastiger.

Als ge doet of ze er niet is, er los doorheen kijkt, denken die dames dat je onverschillig bent, en janet waarschijnlijk.Kijk je ze gretig aan, en zeg je dat ze er echt tof uitzien, ben je een sexmaniak, een vuile macho:-) Oplossing: donkere zonnebril opzetten, gluren zoveel je wil, maar zwijgen.Eventueel "faire du pied" onder tafel. Diskreet.8-)

baseballpolitieker 23 augustus 2007 01:07

Emigratielijstje: Jord/anië

Metternich 23 augustus 2007 01:19

Amai, als complimenten geven vrouwonvriendelijk is, ben ik wel een gigantische onbeschofterik.

Nynorsk 23 augustus 2007 01:20

Iedereen weet hoe ontzettend vervelend een vrouw het vindt als ze een complimentje krijgt.

Metternich 23 augustus 2007 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2871526)
Iedereen weet hoe ontzettend vervelend een vrouw het vindt als ze een complimentje krijgt.

Maar duts ik begrijp dat. Elk complimentje voor u is, en blijft een onderwaardering. Zodra er echter woorden bestaan die jouw schoonheid ten volste kunnen beschrijven, zal ik echter niet aarzelen om ze te gebruiken!

Is dit nu ook vrouwonvriendelijk?

Nynorsk 23 augustus 2007 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2871529)
Maar duts ik begrijp dat. Elk complimentje voor u is, en blijft een onderwaardering. Zodra er echter woorden bestaan die jouw schoonheid ten volste kunnen beschrijven, zal ik echter niet aarzelen om ze te gebruiken!

Nee, maar ge gaat er ook nie mee in bed geraken.

Metternich 23 augustus 2007 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2871534)
Nee, maar ge gaat er ook nie mee in bed geraken.

Zeg zeg, want denk jij wel van mij? Ik ben de galantheid zelve.

Nynorsk 23 augustus 2007 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2871539)
Zeg zeg, want denk jij wel van mij? Ik ben de galantheid zelve.

en seks is niet galant of zo?

ingenious 23 augustus 2007 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2871529)

ik vind zo'n uitlating neerbuigend en daardoor belediging eigenlijk. :?

een vrouw een compliment geven als ze op café zit met een diepe decolté, is niet vrouwonvriendelijk. als je dit doet in een professionele context, dan ligt dat wel wat anders. al hangt het ook af van waar, wanneer en vooral hoe.

Metternich 23 augustus 2007 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious (Bericht 2871548)
ik vind zo'n uitlating neerbuigend en daardoor belediging eigenlijk.

Mijn compliment of hetgene in het artikel?

ingenious 23 augustus 2007 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2871557)
Mijn compliment of hetgene in het artikel?

uw compliment.

Metternich 23 augustus 2007 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious (Bericht 2871564)
uw compliment.

En wat is daar in godsnaam slecht aan? Moet ik dan zeggen "Amai, wat ben jij een lelijk meisje" of "Wat ben jij middelmatig knap" ?

ingenious 23 augustus 2007 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2871570)
En wat is daar in godsnaam slecht aan? Moet ik dan zeggen "Amai, wat ben jij een lelijk meisje" of "Wat ben jij middelmatig knap" ?

nee. je kan ook gewoon niets zeggen. nynorsk is inhoudelijk aan het discussiëren. waarom dan over haar uiterlijk beginnen?

bovendien komt het niet echt oprecht over waardoor het zielig is. (waarmee ik geen uitspraak doe over nyn haar uiterlijk.) en vooral die duts stoort me.

Metternich 23 augustus 2007 01:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious (Bericht 2871580)
nee. je kan ook gewoon niets zeggen. nynorsk is inhoudelijk aan het discussiëren. waarom dan over haar uiterlijk beginnen?

*zucht* Ik gaf gewoon een (overdreven) voorbeeld van een compliment, ik kon het moeilijk nog meer cliché maken.
Citaat:

en vooral die duts stoort me.
"Mor duts toch" is nu eenmaal een uitdrukking die ik zowat elke dag gebruik.

ingenious 23 augustus 2007 01:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2871584)
*zucht* Ik gaf gewoon een (overdreven) voorbeeld van een compliment, ik kon het moeilijk nog meer cliché maken."Mor duts toch" is nu eenmaal een uitdrukking die ik zowat elke dag gebruik.

maar waarom zou je middenin een discussie ineens een compliment geven over iemand zijn uiterlijk? moest je nu een compliment geven over haar discussiestijl ofzo. maar je begint mannen toch ook niet te vertellen hoe lekker ze er uit zien te midden een discussie? :?

en tis niet omdat je iets vaak zegt, dat het daarom goed is hé. duts is voor mij voorbehouden aan een select clubje. maar goed, das persoonlijk. ;-)

Metternich 23 augustus 2007 01:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious (Bericht 2871590)
maar waarom zou je middenin een discussie ineens een compliment geven over iemand zijn uiterlijk?

Allee, een mopje in een discussie kan er ook al niet meer af. Ik wou gewoon even de draak steken met het onderwerp, niet met de personen in dit onderwerp.

ingenious 23 augustus 2007 01:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2871594)
Allee, een mopje in een discussie kan er ook al niet meer af. Ik wou gewoon even de draak steken met het onderwerp, niet met de personen in dit onderwerp.

je geeft een compliment als voorbeeld en vraagt of het vrouwonvriendelijk is. ik antwoord er op. als je het niet meent, des te beter.

Starkan 23 augustus 2007 01:57

Neen Metternich. Neen :lol:

Metternich 23 augustus 2007 02:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2871609)
Neen Metternich. Neen :lol:

't Is al goed, 't is al goed.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be