Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   D'rop of D'ronder (vrtnieuws) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93672)

end 22 augustus 2007 23:25

D'rop of D'ronder (vrtnieuws)

http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieu...70822formatie#

Uit het late journaal, zeer interessant (video).

den ambetantsten 22 augustus 2007 23:28

re

ofwel uitstel ofwel nog maar eens inbinden maar wees gerust... afstel is niet meer mogelijk!!! aan allen een goede nachtrust en tot morgen!

giserke 23 augustus 2007 00:42

Vooral de laatste zin van is pakkend: Sterkte daar in de wetstraat.
Dit is denk ik het teken, dat de laatste Vlaamse belgicisten een kaars aan het branden zijn.

Metternich 23 augustus 2007 01:07

België is taaier dan men denkt, ik betwijfel dat hieruit de Vlaamse onafhankelijkheid gaat voortvloeien. Maar de hoop is er natuurlijk altijd...

born2bewild 23 augustus 2007 04:41

Ik denk dat ze in slaap zijn gesukkeld. Ofwel is er bloed gevloeid. Kan ook.

Paulus 23 augustus 2007 06:53

Het is en blijft blijkbaar een: "Non".

Paulus

born2bewild 23 augustus 2007 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2871676)
Het is en blijft blijkbaar een: "Non".

Paulus

Excellent.

Tegendradigaard 23 augustus 2007 07:28

Tijd voor de geboorte van een nieuw land....

giserke 23 augustus 2007 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2871698)
Tijd voor de geboorte van een nieuw land....

Welk nieuw land? Wij waren er al hoor.

Tegendradigaard 23 augustus 2007 07:39

Oeps heb ik de oprichting van de Republiek Vlaanderen dan al gemist tijdens mijn verlof ?

Knuppel 23 augustus 2007 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 2871469)
Vooral de laatste zin van is pakkend: Sterkte daar in de wetstraat.
Dit is denk ik het teken, dat de laatste Vlaamse belgicisten een kaars aan het branden zijn.

Het is vooral pakkend dat de Vlaamse belgicisten tot nu toe hun woord hielden tegenover hun kiezers. Iets wat ongezien is in de Belzieke geschiedenis. Straks volgt echter nog de ultieme lakmoesproef. Houdt Leterme ondanks alles het been stijf, dan krijgt hij van mij felicitaties.

Milquet gaat intussen de Belgische geschiedenisboeken in als de Waalse Tang die Belgique tot aan de afgrond, wellicht zelfs erin dreef.
Het weze haar gegund.

Als Leterme voet bij stuk houdt zal hij zijn opdracht terug aan le roi moeten geven. Het is dan aan andere partijen om tot een akkoord te komen. Met de grootste partij als geslagen hond in de oppositierol, alsook VB en LDD, zal geen enkele regering nog een lang leven beschoren zijn. ALS ze er al een bijeen krijgen.

En nieuwe verkiezingen kunnen niet dankzij het Franstalige 'NON' inzake BHV.
Belgique staat vandaag op identiek dezelfde tweespalt als Tsjecho-Slowakije toen het uiteenviel. Het, zoals altijd en overal, behoudsgezinde volk wilde geen splitsing, maar maakte verder regeren evengoed onmogelijk.

Hopelijk worden hier eindelijk de juiste conclusies uit getrokken. Het heeft geen enkel zin meer om Belgique nog zuurstof te geven tijdens zijn al veel telang lang gerekte doodstrijd. Hier past enkel nog een ultieme dosis morfine voor de lijdende kankerpatiënt, een staatsbegrafenis op onze kosten, en een politieke weduwe en weduwnaar die voortaan alleen verder moeten.

Knuppel 23 augustus 2007 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 2871700)
Welk nieuw land? Wij waren er al hoor.

Neen Giserke, daar zijn we nog niet.
Belgique is een nog veel taaiere kankerpatiënt dan mijn onlangs overleden nichtje. Zij streed 9 jaar een verschrikkelijke en ongelijke strijd, maar werd al tot opgave gedwongen na slechts 1/6de van het leven dat Belgique gegund werd.

Kaal 23 augustus 2007 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2871702)
Oeps heb ik de oprichting van de Republiek Vlaanderen dan al gemist tijdens mijn verlof ?

Neen, maar we staan er al veel dichterbij. Het Belgisch schip is volledig stilgevallen en de eerste klasse passagiers zijn uit de balzaal gestapt om te zien wat er aan de hand is. In de machinekamer beult Yves zich af om de motor weer op gang te krijgen. De Vlaamse machinisten beginnen een beetje medelijden te hebben met hem. De franstalige machinisten kijken ernaar met de glimlach (en de handen handen in hun zakken).

We weten dat er een iceberg op het schip afdrijft, maar wanneer hij de romp zal openscheuren is nog niet geweten. Er is hoe dan ook niemand in de uitkijktoren. Kapitein Guy staat niet meer achter het roer en de rest van de bemanning slaapt.

Fieseler 23 augustus 2007 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2871707)
Het is vooral pakkend dat de Vlaamse belgicisten tot nu toe hun woord hielden tegenover hun kiezers. Iets wat ongezien is in de Belzieke geschiedenis. Straks volgt echter nog de ultieme lakmoesproef. Houdt Leterme ondanks alles het been stijf, dan krijgt hij van mij felicitaties.

Milquet gaat intussen de Belgische geschiedenisboeken in als de Waalse Tang die Belgique tot aan de afgrond, wellicht zelfs erin dreef.
Het weze haar gegund.

Als Leterme voet bij stuk houdt zal hij zijn opdracht terug aan le roi moeten geven. Het is dan aan andere partijen om tot een akkoord te komen. Met de grootste partij als geslagen hond in de oppositierol, alsook VB en LDD, zal geen enkele regering nog een lang leven beschoren zijn. ALS ze er al een bijeen krijgen.

En nieuwe verkiezingen kunnen niet dankzij het Franstalige 'NON' inzake BHV.
Belgique staat vandaag op identiek dezelfde tweespalt als Tsjecho-Slowakije toen het uiteenviel. Het, zoals altijd en overal, behoudsgezinde volk wilde geen splitsing, maar maakte verder regeren evengoed onmogelijk.

Hopelijk worden hier eindelijk de juiste conclusies uit getrokken. Het heeft geen enkel zin meer om Belgique nog zuurstof te geven tijdens zijn al veel telang lang gerekte doodstrijd. Hier past enkel nog een ultieme dosis morfine voor de lijdende kankerpatiënt, een staatsbegrafenis op onze kosten, en een politieke weduwe en weduwnaar die voortaan alleen verder moeten.

Zo krek als maar kan....

Anna List 23 augustus 2007 08:15

Leterme heeft iedereen netjes in de tang

als Walen geen garanties geven voor zijn staatshervorming wordt BHV in de kamer gesplitst (zonder regering betekent de alarmbel niets) ... en d�*t is de reden voor zoveel CD&V 'standvastigheid' ... ze weten dat voor het eerst in de geschiedenis van België de Walen echt door de knieën moeten ... nu nog kijken of België dat ook overleeft (ik zeg : natuurlijk, probleemloos zelfs)

Knuppel 23 augustus 2007 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 2871723)
Neen, maar we staan er al veel dichterbij. Het Belgisch schip is volledig stilgevallen en de eerste klasse passagiers zijn uit de balzaal gestapt om te zien wat er aan de hand is. In de machinekamer beult Yves zich af om de motor weer op gang te krijgen. De Vlaamse machinisten beginnen een beetje medelijden te hebben met hem. De franstalige machinisten kijken ernaar met de glimlach (en de handen handen in hun zakken).

We weten dat er een iceberg op het schip afdrijft, maar wanneer hij de romp zal openscheuren is nog niet geweten. Er is hoe dan ook niemand in de uitkijktoren. Kapitein Guy staat niet meer achter het roer en de rest van de bemanning slaapt.

Laat het orkest maar spelen en de mensen op het cruiseschip zich amuseren. Als sociaal voelend mens gun je een volkje wiens einde nabij is toch hun laatste pleziertje.

Knuppel 23 augustus 2007 08:22

Citaat:

d�*t is de reden voor zoveel CD&V 'standvastigheid' ... ze weten dat voor het eerst in de geschiedenis van België de Walen echt door de knieën moeten ...
Wil Belgique gered worden dan is dat idd dé voorwaarde.

Discus 23 augustus 2007 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 2871723)

Als het Belgisch schip openscheurt dan ligt er voor de Vlamingen een pracht van een cruiseschip (Vlaamse schip )klaar om in te schepen..... de walen mogen kiezen,al zinkend ten onder met het Belgische schip of overstappen naar hun "waals sloepje".....:-D :-P

den ambetantsten 23 augustus 2007 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Discus (Bericht 2871770)
Als het Belgisch schip openscheurt dan ligt er voor de Vlamingen een pracht van een cruiseschip (Vlaamse schip )klaar om in te schepen..... de walen mogen kiezen,al zinkend ten onder met het Belgische schip of overstappen naar hun "waals sloepje".....:-D :-P

dat lijkt hier wel "Titanic - The Remake"...

Knuppel 23 augustus 2007 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 2871775)
dat lijkt hier wel "Titanic - The Remake"...

Dat bedoelde Kaal ook.

En behalve leedvermaak van de ene en frustratie van de andere partij zie ik weinig andere reacties dan het besef dat de 'onzinkbare' Belgische Tytanic op de fatale ijsberg afstevent.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be