Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Zal Vlaanderen binnen een jaar onafhankelijk worden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93709)

Turkse Nederlander 23 augustus 2007 18:06

Zal Vlaanderen binnen een jaar onafhankelijk worden?

Of zullen ze toch in staat zijn de boel bij elkaar te houden?

evilbu 23 augustus 2007 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 2873971)

Zeker nog een jaar.:|

Nederlandse Leeuw 23 augustus 2007 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2873986)
Zeker nog een jaar.:|

Wat zeker is, is dat als er in 2009 nog STEEDS GEEN regering is, de nationalisten overal zullen winnen en zo makkelijk een meerderheid in Vlaanderen zullen halen.

Maar ik denk wel dat er nog wel een regering komt voor 2009;-)

Binnen 1 jaar vanaf nu? Als er over een jaar nog steeds geen regering is, denk ik dat Belgie er intussen ook niet meer is.

Stel dat die regering er over een maand is (erg snel8O ) dan is het nog wel te houden, maar Belgie zal haar 200-ste verjaardag niet meer kunnen vieren!:twisted:

evilbu 23 augustus 2007 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandse Leeuw (Bericht 2874121)
Wat zeker is, is dat als er in 2009 nog STEEDS GEEN regering is, de nationalisten overal zullen winnen en zo makkelijk een meerderheid in Vlaanderen zullen halen.

Maar ik denk wel dat er nog wel een regering komt voor 2009;-)

Binnen 1 jaar vanaf nu? Als er over een jaar nog steeds geen regering is, denk ik dat Belgie er intussen ook niet meer is.

Stel dat die regering er over een maand is (erg snel8O ) dan is het nog wel te houden, maar Belgie zal haar 200-ste verjaardag niet meer kunnen vieren!:twisted:

Bij sommige mensen heerst het idee dat België nog lang zal bestaan omdat het reeds 177 jaar bestaat, maar dat vind ik in elk geval een zwak argument omdat om te beginnen België pas helemaal democratisch is sinds 1947. Sindsdien zie je voortdurend evoluties, zoals de staatshervormingen en de splitsing van de partijen.

Nu beginnen politici op te komen die de anderstalige tegenhangers niet (goed) kennen, en bij de volgende federale verkiezingen zal je misschien al kiezers hebben die nooit het officieel unitaire België hebben meegemaakt.

Er is dus volgens mij wel degelijk een evolutie bezig, maar ik gok op ergens tussen 2014 en 2020.:?

Spinoza 23 augustus 2007 19:11

De Walen weten perfect hoe ver ze het elastiek kunnen rekken, zonder het te laten breken.

the outlaw torn 23 augustus 2007 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 2873971)

geen flauw idee, hoe vroeger hoe beter, als er bij de verkiezingen van 2009 nog geen regering is, dan is de splitsing zeer nabij, denk ik.

trouwens, het maakt niet echt uit wanneer het gebeurd, want gebeuren zal het sowieso. gelukkig mr :-D

vlaanderen onafhankelijk !!!!! :-D

Knuppel 23 augustus 2007 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 2874167)
De Walen weten perfect hoe ver ze het elastiek kunnen rekken, zonder het te laten breken.

De Walen dénken dat ze dat perfect weten, maar daarom is het niet (meer) zo.

Kazan 23 augustus 2007 19:34

In 2009, ten vroegste

Herr Oberst 23 augustus 2007 19:54

Als Leterme zijn gezond verstand gebruikt: ja.

Knuppel 23 augustus 2007 20:06

Volgend jaar al zullen de 'democraten' aan de boedelscheiding bezig zijn.

Metternich 23 augustus 2007 20:08

Geen idee.

Dimitri 23 augustus 2007 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2874252)
Als Leterme zijn gezond verstand gebruikt: ja.

Nu Leterme geen formateur meer is, kan hij de tijd nemen om na te denken over wat hij liever wil worden: de zoveelste Belgische premier of de eerste Vlaamse president.

Dimitri 23 augustus 2007 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2874289)
Volgend jaar al zullen de 'democraten' aan de boedelscheiding bezig zijn.

Dat is een riskante voorspelling, Knuppel.

Knuppel 23 augustus 2007 21:34

Dat dachten ze in 1830 ook.

Eddy B 23 augustus 2007 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri (Bericht 2874537)
Nu Leterme geen formateur meer is, kan hij de tijd nemen om na te denken over wat hij liever wil worden: de zoveelste Belgische premier of de eerste Vlaamse president.

Hij kan beter zéér goed nadenken. Of hij wordt de eerste President van een Onafhankelijke Republiek Vlaanderen (of premier, moeten niet per se een president hebben) OF hij laat die functie over aan Filip de Winter...

Beter goed nadenken inderdaad...

Dimitri 23 augustus 2007 21:42

Waar komt toch dat idee vandaan dat Filip Dewinter ineens wel in een regering zal zitten als Vlaanderen onafhankelijk wordt? Is VB überhaupt de grootste partij?

Wiley E Coyote 23 augustus 2007 21:44

Trouwens in rechtstreekse presidentsverkiezingen volgens het Franse systeem van twee rondes maakt De Winter geen kans om verkozen te worden. Hij zal wel de tweede rond halen doch dan wordt hij weggeblazen doordat men dan in een situatie zoals met Chirac en Le Pen terecht komt.

evilbu 23 augustus 2007 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri (Bericht 2874612)
Waar komt toch dat idee vandaan dat Filip Dewinter ineens wel in een regering zal zitten als Vlaanderen onafhankelijk wordt? Is VB überhaupt de grootste partij?

In Nederland heeft men daar blijkbaar ook wel angst voor, dat Vlaanderen vol racisten zit die allemaal Dewinter steunen.:-o
Citaat:

Ik denk ik nooit ga begrijpen waarom een systeem met één (overbodige) koning, één regering en één parlement wel kan, en een systeem met één regering en één parlement niet.
Ik bedoel : waarom niet gewoon voortdoen zoals het nu is : Kris Peeters is het staatshoofd, en het parlement is het Vlaams Parlement.:|

Bovenbuur 23 augustus 2007 22:20

Een paar weken terug had ik overtuigd nee kunnen stemmen, maar ik ga nu toch voor geen idee.

Knuppel 23 augustus 2007 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri (Bericht 2874612)

Dat vraag ik me ook af.
In een onafhankelijk Vlaanderen zullen dezelfde belgicistische partijen aan de macht zijn die in Belgique ook de macht hadden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be