![]() |
Al die polls over Rattachisme naar Nederland en Frankrijk...
Ook Het Belang van Limburg heeft een poll georganiseerd:
Vlaanderen met Nederland: 39% pro Wallonië met Frankrijk: 59% pro Of de lezers dachten of Vlaanderen en Wallonië beter werden van die fusies? : 55% dacht van wel. Zou u willen dat Vlaanderen fusioneert met Nederland?Ja ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik vraag me af waar al die steun vandaan komt. Eén jaar geleden werd hier niet over gesproken en anno 2007 halen ze de steun van minstens 30 tot maximum 51% van de Vlaamse bevolking. Die opiniepeilingen zijn wel niet erg representatief. Ik had graag geweten of er recent onderzoek naar gedaan is. |
2 Bijlage(n)
Citaat:
Cijfers die ik verzameld heb, zeggen iets anders: |
Citaat:
Der is ook de poll van de VRT die een gelijkaardig resultaat geeft als die van HBVL. |
http://www.9lives.be/forum/showthread.php?t=520826
Peiling op een games/jongeren forum. Bekijk resultaten enquête: Hoe sta jij tegenover een fusie tussen Nederland en Vlaanderen? Ik zie een fusie Nederland-Vlaanderen zeker zitten ![]() ![]() ![]() Houden zoals het is: België blijft Belgïe ![]() ![]() ![]() Vlaanderen moet 1 land op zich worden ![]() ![]() ![]() ik weet het nog niet, geen mening ![]() ![]() ![]() Stemmers: 160. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Patriot, wordt het niet eens tijd voor jou om de waarheid onder ogen te zien, en toe te geven dat Belgie op springen staat? |
Citaat:
Je mag die polls wegwuiven zoveel je wil omdat het internetpolls zijn. Dat ze plots massaal opduiken in zowat alle kranten én op tv, plus dat de cijfers min of meer overeen stemmen zou je tot nadenken moeten stemmen. Je kan er hoe dan ook niet naastkijken dat het zeer vlug gaat eens de media de bestaande taboes doorbreken. |
Citaat:
De onderlip hangt de Belgicisten tot op de knieën momenteel, het is niet meer om aan te zien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op zattevrienden.be stond ook een (zeer tendieuse, zoals gewoonlijk) poll met ongeveer 7000 deelnemers en daar kwam men aan 46 percent. Natuurlijk zijn deze polls niet representatief maar ik denk dat velen toch verrast zijn door de scores die consistent hoog uitvallen. Ook het profiel van de bezoekers van deze sites (meestal jonger, redelijk goed opgeleid met een interesse voor wat er in de wereld gaande is) geeft een idee van wat voor mensen de Groot-Nederlandse gedachte genegen zijn.
Had men dezelfde poll op seniorennet.be georganiseerd, dan hadden we de uitslag al wel kunnen voorspellen. Maar het is maar een kwestie van tijd voor dat probleem zichzelf oplost. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom zouden Vlamingen een minderheid in de Nederlanden willen vormen??
|
Citaat:
|
Citaat:
|
U kan nu stemmen voor Waalse onafhankelijkheid: http://www.7sur7.be/hlns/cache/actualiteshome_fr.html
|
Citaat:
De volksgeest van de Belgen is sterk, onbreekbaar, altijd aanwezig. Belg zijn is een eretitel, want het impliceert deel uitmaken van een staat die de parel is van Europa, het epicentrum van de Europese politieke en economische activiteit. Waarom zou een Eendrachtig Volk zoals de Belgen al dat fraais te grabbel gooien? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be