![]() |
Ik ben een Vlaming
Na deze week ga ik elke avond voor het slapengaan devoot aan het einde van mijn bed zitten en probeer ik nog eens oprecht te bidden. Ik vraag daarbij één ding: "mag ik morgen ontwaken in een vrij en onafhankelijk vlaanderen?".
Ik heb het echt wel gehad. Bij deze verklaar ik dat ik geheel afstand doe van mijn kunstmatige nationaliteit "Belg". Aangezien men op het gemeentehuis nog niet beschikt over aangepaste identiteitskaarten, heb ik zelf alvast de nodige tijdelijke aanpassingen aangebracht. Afbeelding: kijk hier Ik hoop dat vele Vlamingen dit voorbeeld zullen volgen. David Geens |
Amai, daar gaan ze niet van terug hebben die Belgiscisten!
|
met etiket is het beter afgewerkt
|
Citaat:
|
Goed idee.
Ik doe met je mee. |
Citaat:
|
Citaat:
En vooral doorsturen naar enkele beleidsmensen. We moeten als Vlamingen nu tonen dat we achter een Vlaams front staan. Mvg, David |
Citaat:
|
maak je jezelf daarmee niet belachelijk? zie je bart dewever dit al doen?
Als je dan naart buitenland wil gaan moet je je als een debiel int gemeentehuis gaan aanmelden dat je niet door de douane geraakte.. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben al jaren Vlaamse republikein. Vandaar dat de politiediensten mijn paspoort voldoende goed kennen. Trouwens, zet mijn auto tussen 10 andere en je haalt die er zo uit. Met andere woorden: ik heb geen crisis nodig om de waarde van dat paspoort te kennen. Ik hoop maar dat - en ik ken je positie niet echt binnen jullie partij - je die stelling ook zal verdedigen als er alsnog een akkoord komt met jullie. En zo ja: kom eens af naar een avond van de VVB in Meetjesland-Zuid. Daar kunnen we over partijgrenzen heen een boompje over de toekomst opzetten. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar in deze materie zijn er wat mij betreft geen partijgrenzen. De vijf minuten politieke moed in het parlement einde juni zijn voor mij een toonbeeld dat het ook eens anders kan. |
"Ik heb het echt wel gehad. Bij deze verklaar ik dat ik geheel afstand doe van mijn kunstmatige nationaliteit "Belg"."
Een beetje belachelijke reactie, maar anderzijds: TOF. Geef uw pas maar hier, ik heb hier nog een paar honderd asielzoekers die al jaren wachten om Belg te worden. Merci beaucoup! :) |
Citaat:
|
Citaat:
En vergeet niet dat de buitenlandse correspondenten voornamelijk via het Frans hun info krijgen; op veel sympathie moet Vlaanderen niet rekenen in geval van onafhankelijkehid; Vlaanderen zal afgeschilderd worden als egoîsten en de schuld krijgen (behalve misschien van Nederland, en dan nog). |
Citaat:
|
Citaat:
Als onafhankelijke staat kan Vlaanderen perfect in een confederatie leven: of deze nu Europees of kleiner is... Maar bij voorkeur Europees... Ik denk dat dat gewoon een gevolg is van subsidiariteit: buitenlandse zaken, monetaire zaken en defensie worden best op Europees niveau geregeld. Sociale zaken, territoriale zaken en persoonsgebonden zaken best op regionaal niveau. Volgens mij is dat ook een oplossing voor andere Europese regio's. |
Citaat:
|
Het doet deze nva-kiezer een plezier dat een tsjeef zich een echte Vlaming begint te vinden.
Mogelijks heeft ook je herkomst uit Vlaams-Brabant er iets mee te maken. Kan dit kloppen? Zijn er problemen te melden uit de streek waar je ouders nog wonen? Vertel eens ... En hoe zit het met jullie aktuele nationale figuren? Leterme, Peeters .. dat is wel duidelijk, dat zijn Vlaamse Vlamingen. Van Rompui waarschijnlijk ook, wellicht de enige oude krokodil die zich heeft kunnen vervellen (proficiat daarvoor, menig anderen zijn dermate verkalkt in hun geesten dat elke verdere groei, evolutie, modernisering ... uitgesloten is) Is slanke Vervotte een speelbal van haar afkomst, de vakbond, die nogal belgisistisch uit de hoek kan komen? Of heeft zij haar op haar tanden? Vooral jij moet het een en ander kunnen zeggen van De Krem(lin). En hoe zit het met de anderen? Vertel ons eens, wij zijn één en al luisterend oor. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be