![]() |
Wat nu met Leterme?
Leterme heeft op 27 juni zijn post van minister-president van Vlaanderen verlaten voor Kris Peeters. Dat leek een formaliteit: met een klinkende overwinning en 800.000 voorkeurstemmen kon dat niet mis gaan. Het ging dus wel mis.
Zal Leterme nu terugkeren als minister-president? Verdwijnt Leterme in de coulissen? Wordt hij gerecycleerd als formateur? Wordt hij alsnog door een andere formateur tot premier benoemd? Of heeft hij een verborgen agenda (zoals eerste president worden van Vlaanderen bv.)? Ik zou het wel erg vinden moest iemand met zo'n score geen premier kunnen worden. |
Van mij mag hij nog gerust premier worden.
Maar hij zal dan nooit een echt sterke indruk maken. Ergens wel helaas. |
Terugkeer naar Vlaanderen is uitgesloten. Hij wordt gewoon senator. Opnieuw formateur worden zit er niet in. Er is een waterkans dat HVR formateur wordt en voor Leterme zal rijden doch ik denk dat die dan eerder voor zich zal rijden. Ik zie Leterme ook geen minister worden in een regering geleid door iemand anders.
Wel mogelijk is dat hij weer partijvoorzitter wordt mocht Vandeurzen minister worden. |
Ik geloof dat het het meest waarschijnlijk is dat Leterme opnieuw formateur wordt na een nieuwe informateursronde.
|
ppfff,de enige die tenminste ballen aan hun lijf hebben zijn die van het vb,het zou niet lang duren zenne;de kraan toe en we gaan dan eens zien wat en hoe ze zullen reageren.
|
Citaat:
|
<P>
Citaat:
Ex-formateur op den dop? |
Citaat:
Hersens in hun hoofd, dat is wat anders.:-) |
afvoeren en misschien dat hij zijn eigen kan recycleren bij het VB.
|
Citaat:
Weer beetje arrogant doen;geen probleem,de kraan toe,opgelost,geen compassie mee,man toch,het zou bij mij niet lang duren zenne en ik zou er 's nachts ook niet van wakker liggen. Fuck wallonie en de arrogante klootzakken van een waalse politiekers;vlaanderen onafhankelijk,punt. |
De kraan toe dat is echt het enige wat telt hé. Money money money in a rich man's world. ZIELIG is het, ze kunnen misschien ook ineens uit de EU stappen want er gaat meer geld naar de EU dan naar wallonie.
|
Geiten melken in ieper.
|
goeie vraag, wat nu met leterme ?
van mij mag hij premier worden, hij heeft bewezen woord te houden, oftewel is hij ons aan het bedriegen, mr ik geef hem het voordeel van de twijfel afgaande op wat hij nu reeds gedaan heeft ( volharden,etc) leterme is in elk geval de meest geschikte premier. |
Citaat:
nu ja, de kraan dichtdraaien zou natuurlijk een zeer effectieve methode zijn. |
Citaat:
ps;de geldstroom van vlaanderen naar wallonie is onterecht en een schande. |
Citaat:
|
Citaat:
|
dat hij nu eens telkens NEEN zegt !
|
Citaat:
We moeten ons niets laten wijsmaken van de leugens van onze extreem linkse rakkers hier. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be