Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Bijna 80% Vlamingen wil onafhankelijkheid! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93792)

baseballpolitieker 24 augustus 2007 21:36

Bijna 80% Vlamingen wil onafhankelijkheid!

http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...ht&pPollId=710

Weer een mooie peiling, nu komen ze echt wel op topsnelheid... Vanaf nu kunnen we tenminste zeggen, hoevel mensen vlaanderen onafhankelijk willen is niet duidelijk maar de cijfers spreken van 10% tot en met 80%!:-D

AdrianHealey 24 augustus 2007 21:41

Ach zo.

Een internetpoll.
Ja.

baseballpolitieker 24 augustus 2007 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2877400)
Ach zo.

Een internetpoll.
Ja.

Ja, twee jaar geleden ging je zelf in een internetpoll van meer dan 1000 man NOOIT zo'n cijfers halen, nu boomen ze gewoon verschrikkelijk. Trouwens dit heeft een positief neveneffect, hoe meer de mensen vertrouwd worden dat er echt veel mensen vlaanderen onafhankelijk willen gaat die slapende massa ook wakker worden!

lomeanor 24 augustus 2007 21:45

Klopt. De evolutie naar Vlaamse onafhankelijkheid is een evolutie die we niet meer kunnen tegenhouden, zelfs al zouden we het willen.

Vroeger mocht over separatisme niet gesproken worden, nu is het een respectabele visie, een goede oplossing voor de belgische impasse.

liberalist_NL 24 augustus 2007 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2877383)

Weer een mooie peiling, nu komen ze echt wel op topsnelheid... Vanaf nu kunnen we tenminste zeggen, hoevel mensen vlaanderen onafhankelijk willen is niet duidelijk maar de cijfers spreken van 10% tot en met 80%!:-D

Het is toch al tijden officieel dat België enkel op papier bestaat. ;-)

the outlaw torn 24 augustus 2007 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2877404)
Ja, twee jaar geleden ging je zelf in een internetpoll van meer dan 1000 man NOOIT zo'n cijfers halen, nu boomen ze gewoon verschrikkelijk. Trouwens dit heeft een positief neveneffect, hoe meer de mensen vertrouwd worden dat er echt veel mensen vlaanderen onafhankelijk willen gaat die slapende massa ook wakker worden!

ik denk dat een deel van diegene die nu vr de onafhankelijkheid hebben gestemd, eens de crisis voorbij is weer zullen in slapen.

maw, een deel is denk ik op langere termijn niet relevant, al is het natuurlijk wel een mooi cijfer.

8 op 10 vr vlaamse onafhankelijkheid, een prachtig gegeven, mr nogmaals, doe eens een enquete eens de crisis voorbij is en je zal zien, véél minder pro -vlaams onafhankelijkheid.

en het einde van een crisis kan zijn onafhankelijkheid mr ik denk eerder dat we nog een tijdje zullen voortboeren zoals we nu bezig zijn ( mr wel met een kwakkelregering eens die er is)

Jong N-VA'er 24 augustus 2007 22:07

het toont enkel aan dat de lezers van HLN voor de Vlaamse onafhankelijkheid zijn.

lomeanor 24 augustus 2007 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 2877475)
ik denk dat een deel van diegene die nu vr de onafhankelijkheid hebben gestemd, eens de crisis voorbij is weer zullen in slapen.

maw, een deel is denk ik op langere termijn niet relevant, al is het natuurlijk wel een mooi cijfer.

8 op 10 vr vlaamse onafhankelijkheid, een prachtig gegeven, mr nogmaals, doe eens een enquete eens de crisis voorbij is en je zal zien, véél minder pro -vlaams onafhankelijkheid.

en het einde van een crisis kan zijn onafhankelijkheid mr ik denk eerder dat we nog een tijdje zullen voortboeren zoals we nu bezig zijn ( mr wel met een kwakkelregering eens die er is)

Zoals ik al zei in een andere draad: je hebt gelijk dan mensen in een niet-crisis periode anders zouden stemmen.

Maar dit bewijst wél dat er veel mensen zijn die Vlaamse onafhankelijkheid écht overwegen. Het kan zijn dat ze na de crisis weer wat gaan slapen, maar in hun geest is een zaadje geplant: een zaadje dat zal groeien elke keer dat de belge staat weer hapert of blokkeert.

Elke absurde Franstalige eis schept nieuwe separatisten. En wanneer die ontwaken, worden we wakker in een onafhankelijk en vrij Vlaanderen.

the outlaw torn 24 augustus 2007 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2877487)
Zoals ik al zei in een andere draad: je hebt gelijk dan mensen in een niet-crisis periode anders zouden stemmen.

Maar dit bewijst wél dat er veel mensen zijn die Vlaamse onafhankelijkheid écht overwegen. Het kan zijn dat ze na de crisis weer wat gaan slapen, maar in hun geest is een zaadje geplant: een zaadje dat zal groeien elke keer dat de belge staat weer hapert of blokkeert.

Elke absurde Franstalige eis schept nieuwe separatisten. En wanneer die ontwaken, worden we wakker in een onafhankelijk en vrij Vlaanderen.

laten we het hopen e

Zeno! 24 augustus 2007 22:58

Leve Willy Sommers! :lol:

KLIK ---> http://www.youtube.com/watch?v=yAkiXoVx7xU

:thumbsup: :thumbsup:

MaGNiFiCaT 24 augustus 2007 23:05

HLN, is dit niet die commèregazette voor oude bomma's en mentaal achterlijken? Ik hecht er in elk geval géén waarde aan.

Zeno! 24 augustus 2007 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 2877665)
HLN, is dit niet die commèregazette voor oude bomma's en mentaal achterlijken? Ik hecht er in elk geval géén waarde aan.

Kronkel maar, belgicistjes.

VVouter 24 augustus 2007 23:15

Als het nog een maand blijft duren ligt de gemiddelde belg er gewoon niet meer wakker van. Was er zo overlaatst ook geen poll die uitwees dat het merendeel van de Belgen liever de regering van lopende zaken ziet voortregeren. Die kan mss ook ongeloofwaardig zijn. Maar niet ongeloofwaardiger dan deze poll.

Montalcino 25 augustus 2007 11:08

De gemoederen raken verhit.

Eddy B 25 augustus 2007 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2877454)
Het is toch al tijden officieel dat België enkel op papier bestaat. ;-)

Jammerlikjk is dat grondwetpapier... nogal hard om te kauwen en vooral om te verteren. Duurt een tijdje om dat tot stront te verwerken. Zéér eigenaardig, want het IS in feite al stront...:roll:

Eddy B 25 augustus 2007 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 2877643)
Leve Willy Sommers! :lol:

KLIK ---> http://www.youtube.com/watch?v=yAkiXoVx7xU

:thumbsup: :thumbsup:

:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :vlaander: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Montalcino 25 augustus 2007 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 2878311)
De gemoederen raken verhit.

Ik ga eens iets proberen om te kijken hoe verhit ze wel niet zijn...

Patriot! 25 augustus 2007 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2877383)

:lol: :lol: :lol: !!

Metternich 25 augustus 2007 16:15

Het enige wat die peiling bewijst is dat 80% van de mensen die de peiling op hln.be invullen voor de Vlaamse onafhankelijkheid zijn. Niets meer en niets minder.

system 25 augustus 2007 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2879001)
Het enige wat die peiling bewijst is dat 80% van de mensen die de peiling op hln.be invullen voor de Vlaamse onafhankelijkheid zijn. Niets meer en niets minder.

Uit een enquête van Vers L'Avenir van deze week (25 augustus) blijkt dat 12% van de Walen en 39% van de Vlamingen de onafhankelijkheid van hun landsdeel wel zien zitten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be