Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Les miserables (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93796)

Groet 24 augustus 2007 22:02

Les miserables

Daarnet was het dieje film Les miserables op een. Sry da'k ni percies weet waar de accenten staan in dat woord :D.

Ik had met een vriend een discussie. Mijn vriend haalde de scéne aan waar dat kindje kogels gaat rapen. Maar die wordt doodgeschoten.

Ik zei: "liever een kind dat sterft, als een volwassen gevormd marxist."
Hij zei van ni :D

Wat denken jullie? Met in het achterhoofd dat er nog nooit een vreedzame revolutie geweest is.

AdrianHealey 24 augustus 2007 23:32

Ik wil geen dode kinderen.

Groet 25 augustus 2007 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2877720)
Ik wil geen dode kinderen.

Niemand wilt dode kinderen.

lombas 25 augustus 2007 00:18

Dat is zo'n miserabel verhaal.

Echt.

guerin 25 augustus 2007 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groet (Bericht 2877466)
Daarnet was het dieje film Les miserables op een. Sry da'k ni percies weet waar de accenten staan in dat woord :D.

Ik had met een vriend een discussie. Mijn vriend haalde de scéne aan waar dat kindje kogels gaat rapen. Maar die wordt doodgeschoten.

Ik zei: "liever een kind dat sterft, als een volwassen gevormd marxist."
Hij zei van ni :D

Wat denken jullie? Met in het achterhoofd dat er nog nooit een vreedzame revolutie geweest is.

Shame on you

vavli 25 augustus 2007 08:16

Insane in the brain

Groet 25 augustus 2007 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vavli (Bericht 2878120)
Insane in the brain

ik? pff niet elke keuze is plezant hé. Maar die revolutionair kan wel meer betekenen en er voor zorgen dat de toekomstige generatie kinderen in vrijheid kunnen leven hé. Terwijl dat kind dat heeft op dat moment geen enkele meerwaarde hé.

Proletariër 25 augustus 2007 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vavli (Bericht 2878120)
Insane in the brain

zeg wel

8O

Nynorsk 25 augustus 2007 10:16

er lopen toch mensen met rare gedachten op deze planeet.

guerin 25 augustus 2007 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groet (Bericht 2878209)
ik? pff niet elke keuze is plezant hé. Maar die revolutionair kan wel meer betekenen en er voor zorgen dat de toekomstige generatie kinderen in vrijheid kunnen leven hé. Terwijl dat kind dat heeft op dat moment geen enkele meerwaarde hé.

Een ware revolutionnair zou de kogel nemen om dat kind te redden.
Meerwaarde is een economisch gegeven en is niet toepasselijk op menselijkheid indien je geen kapitalist bent.

Groet 25 augustus 2007 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guerin (Bericht 2878265)
Een ware revolutionnair zou de kogel nemen om dat kind te redden.
Meerwaarde is een economisch gegeven en is niet toepasselijk op menselijkheid indien je geen kapitalist bent.

Opoffering van 1 kind kan mss 1000 kinderen redden.

guerin 25 augustus 2007 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groet (Bericht 2878605)
Opoffering van 1 kind kan mss 1000 kinderen redden.

Jesus heeft zichzelf opgeofferd voor 1001 kinderen,als je wil mag jij ook aan een kruis hangen :twisted:

An Arkos 25 augustus 2007 17:12

Citaat:

Meerwaarde? wat the fuck? het is een kind, geen ding.

Groet 25 augustus 2007 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guerin (Bericht 2878704)
Jesus heeft zichzelf opgeofferd voor 1001 kinderen,als je wil mag jij ook aan een kruis hangen :twisted:

Als ik kon, direct.

guerin 25 augustus 2007 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groet (Bericht 2879305)
Als ik kon, direct.

Dan zal je hopelijk begrijpen dat leven niet enkel op een materialistisch manier kan geanalyseerd zijn zoals marxiens denken.

Hetzelfde wordt nog duidelijker voor de Joden. Hun geloof bracht hen ertoe in een afzonderlijke sociale situatie te staan, daardoor werden ze naar de geldhandel gedreven. De Joden die hun geloof verzaakten, verdwenen in de algemeenheid en er werd over ze niet meer gesproken. Het antisemitisme kan derhalve niet rein sociaal-economisch, noch psychologisch verklaard worden, het heeft een religieus karakter met sociale gevolgen. De vulgaire marxistische dialectiek zal dit niet willen toegeven, daardoor miskent ze het antisemitisme en de mogelijkheid het te overwinnen.

http://www.yabasta.be/spip.php?article520

TommyMax2 25 augustus 2007 18:46

Dan zal je hopelijk begrijpen dat leven niet enkel op een materialistisch manier kan geanalyseerd zijn zoals marxiens denken.

Bewijzen voor deze (nogal naïeve, eenzijdige, foute) stelling?

Metternich 25 augustus 2007 18:59

Citaat:

Dat kind groeit misschien op tot één van de latere leiders van de staat. En als je mensenlevens een bepaalde waarde gaat geven, ben je daar meer mee dan met een militant die dan wel dogmatisch dingen kan opdreunen, maar voor de rest niet kan besturen.

guerin 25 augustus 2007 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 (Bericht 2879475)

Bewijzen voor deze (nogal naïeve, eenzijdige, foute) stelling?

Hetzelfde wordt nog duidelijker voor de Joden. Hun geloof bracht hen ertoe in een afzonderlijke sociale situatie te staan, daardoor werden ze naar de geldhandel gedreven. De Joden die hun geloof verzaakten, verdwenen in de algemeenheid en er werd over ze niet meer gesproken. Het antisemitisme kan derhalve niet rein sociaal-economisch, noch psychologisch verklaard worden, het heeft een religieus karakter met sociale gevolgen. De vulgaire marxistische dialectiek zal dit niet willen toegeven, daardoor miskent ze het antisemitisme en de mogelijkheid het te overwinnen.
AUB

GaRnaaLBeeR 25 augustus 2007 19:34

En geloof is niet vadbaar voor dialectiek ofzo?

guerin 25 augustus 2007 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR (Bericht 2879599)
En geloof is niet vadbaar voor dialectiek ofzo?

Dialektiek kan het antisemitisme niet verklaren

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be