![]() |
Les miserables
Daarnet was het dieje film Les miserables op een. Sry da'k ni percies weet waar de accenten staan in dat woord :D.
Ik had met een vriend een discussie. Mijn vriend haalde de scéne aan waar dat kindje kogels gaat rapen. Maar die wordt doodgeschoten. Ik zei: "liever een kind dat sterft, als een volwassen gevormd marxist." Hij zei van ni :D Wat denken jullie? Met in het achterhoofd dat er nog nooit een vreedzame revolutie geweest is. |
Ik wil geen dode kinderen.
|
Citaat:
|
Dat is zo'n miserabel verhaal.
Echt. |
Citaat:
|
Insane in the brain
|
Citaat:
|
Citaat:
8O |
er lopen toch mensen met rare gedachten op deze planeet.
|
Citaat:
Meerwaarde is een economisch gegeven en is niet toepasselijk op menselijkheid indien je geen kapitalist bent. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hetzelfde wordt nog duidelijker voor de Joden. Hun geloof bracht hen ertoe in een afzonderlijke sociale situatie te staan, daardoor werden ze naar de geldhandel gedreven. De Joden die hun geloof verzaakten, verdwenen in de algemeenheid en er werd over ze niet meer gesproken. Het antisemitisme kan derhalve niet rein sociaal-economisch, noch psychologisch verklaard worden, het heeft een religieus karakter met sociale gevolgen. De vulgaire marxistische dialectiek zal dit niet willen toegeven, daardoor miskent ze het antisemitisme en de mogelijkheid het te overwinnen. http://www.yabasta.be/spip.php?article520 |
Dan zal je hopelijk begrijpen dat leven niet enkel op een materialistisch manier kan geanalyseerd zijn zoals marxiens denken.
Bewijzen voor deze (nogal naïeve, eenzijdige, foute) stelling? |
Citaat:
|
Citaat:
AUB |
En geloof is niet vadbaar voor dialectiek ofzo?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be