![]() |
Wat gaat er gebeuren met Brussel
Wat denkt u wat er gaat gebeuren met Brussel indien Vlaanderen onafhankelijk wordt. Het is dus wat u denkt, niet uw persoonlijke voorkeur dus.:-)
|
Gaat ontploffen. Of overgenomen worden door de moslims!!
|
Citaat:
|
Ik heb geen flauw idee, het zou wel eens een lang slepend conflict kunnen worden. Ik zie het niet zo snel op zijn Berlijns verdeeld worden, ik denk alleen dat Brussel nog best een tijdje 'België' kan blijven tot er een goede deal ligt, confederatie met Vlaanderen ofzo.
|
Ik gok op een soort mengeling van Europees Brussels DC en de onafhankelijke staat Brussel met tevens aanwezigheid van beide taalgemeenschappen (bvb Nederlandstalig én Franstalig onderwijs) om de boel gedeeltelijk mee te helpen financieren.
EDIT: En Vlaamse centen erbij in ruil voor taalgaranties (die hopelijk dan wél nageleefd worden anders.... kraantje dicht). |
Bij Frankrijk natuurlijk. Die mensen spreken Frans en iedereen weet dat mensen die Frans spreken niet in staat zijn om een andere taal te leren. Daarnaast zal Frankrijk niet toestaan dat het Brussels-Franse culturele erfgoed verloren zal gaan ten kosten van het Nederlands.
|
Citaat:
|
Citaat:
Taalgaranties zullen helemaal wegvallen. Je zal als vlaming in brussel nu een échte vreemde worden.. |
Citaat:
Of is het nederlands geen belgische cultuur? |
voeg het bij Nederland ....als men het niet goed vind dat het bij Vlaanderen komt , dan is het toch weer veilig ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
"En iedereen weet dat de Hollanders niet in staat zijn om Frans te spreken." |
Citaat:
|
Het is koffiedik kijken wat er zal gebeuren. Daarom heb ik aangeduid wat voor mij de meest realistische oplossing is en wat ik hoop wat ermee zal gebeuren: Brussels DC (van de EU, welteverstaan).
|
Citaat:
Brussels DC is juist de minst realistische oplossing, maar om de een of andere reden erg populair als chantagemiddel bij beide Belgische kampen. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat van u blijkbaar niet kan gezegd worden :sorry: |
Citaat:
Brussel DC zal goedkoper uitkomen dan heel die poespas. Maar om dat er door te krijgen, is idd niet zo realistisch. Langs de andere kant: indien de boel hier uiteen valt, zal er (hopelijk bij wijze van spreke) gevochten worden voor Brussel. Geografisch behoort het bij Vlaanderen, demografisch bij Wallonië. Altijd miserie. Om het dan door een derde hond te laten nemen, lijkt me een goede oplossing. Soort van Salomons-oordeel. En als de boel hier uiteen valt, ligt dat op de Europese agenda (immers, veel inter- en supranationale instellingen zijn hier gevestigd). Wie weet kiezen ze dan wel voor een Brussels DC. Het lijkt me alleszins realistischer dan dat het zomaar bij Vlaanderen zal terecht komen, de democratische meerderheid in Brussel negerend... |
Citaat:
|
Als het Vlaams parlement eenzijdig de onafhankelijkheid uitroept dan is Klein-België (Brussel + Wallonie) een feit. Vreemd dat deze optie zo onpopulair is.
Nuja, "Wat denkt u wat er gebeurd met Brussel na de Vlaamse onafhankelijheid?" was een betere vraag. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be