Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Brussel Vlaams? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93846)

Herr Oberst 25 augustus 2007 20:52

Brussel Vlaams?

Moet Brussel onderdeel worden van het onafhankelijke Vlaanderen (met de nadruk op 'moet')?

Bovenbuur 25 augustus 2007 21:02

Brussel moet niks, buiten kiezen wat voor toekomst het wenst dan...

dedez 25 augustus 2007 21:05

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

dank u voor uw grap, het is goed om soms hier te lachen...

Escritor 25 augustus 2007 21:10

Indien Vlaanderen onafhankelijk zou worden, hoort Brussel daar uiteraard niet bij.
Dat wordt dan een stadsstaat.

Patriot! 25 augustus 2007 21:13

Stop nu eens met dromen. ;)

Graaf van Vlaanderen 25 augustus 2007 21:15

Brussel moet en zal de hoofdstad blijven van Vlaanderen

AyneRand 25 augustus 2007 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2879793)
Moet Brussel onderdeel worden van het onafhankelijke Vlaanderen (met de nadruk op 'moet')?

Brussel moet niets. Punt aan de lijn. We hebben geen fascisten nodig.

AyneRand 25 augustus 2007 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graaf van Vlaanderen (Bericht 2879838)
Brussel moet en zal de hoofdstad blijven van Vlaanderen

Met uitzondering van een minimaal aantal nerds is geen enkele Brusselaar eens op de hoogte dat Brussel de hoofdstad van Vlaanderen zou zijn. Wij en alleen wij zullen beslissen over onze toekomst, de Vlamingen uit de provincie die mogen de boom in. Ik denk dat dit duidelijk is.

stropdrager 25 augustus 2007 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 2879839)
Brussel moet niets. Punt aan de lijn. We hebben geen fascisten nodig.

Waarom is Olivier Maingain dan de populairste politicus in Brussel?

Dilbert 25 augustus 2007 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2879793)

Welk probleem zou hiermee worden opgelost ?

dedez 25 augustus 2007 21:24

kijk : als Vlaanderen neemt het onafhankelijk? wat is België?

meer gemakkelijk : als Corsica neemt het onafhankelijk? is het het einde van Frankrijk? nee Frankrijk - Corsica = Frankijk zonder Corsica.

dus als Vlaanderen neemt het onafhankelijk? Belgie - Vlaanderen = België zonder Vlaanderen dus "Wallonie + Brussel", het is geen zo moeilijk te begrijpen!

Ik denk jullie vergeten dat de franstaliggen niks vragen! en dus dat de mensen van Brussel en van Wallonie niet scheiding vragen!

ook, jullie vergeten dat somige mensen in Wallonie een vlaamse afkomste hebben, en dat voor hem, de hele land is aan hun, van Oostende van Arlen.
Ik zeg dat omdat ik woon in de suburb van Brussels in Wallonie en dat alle mijn familie ligt in Oost-Vlaanderen... Mischien hebben jullie niet zoveel band met de 3 regio's, dat's sptijtig voor uw, maar jullie nooit mijn band vernietigen, begrijp???

Dus, ajb, stop met uw stomme idee van onafhankelijk-vlaanderen...

Ook jullie

AyneRand 25 augustus 2007 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 2879850)
Waarom is Olivier Maingain dan de populairste politicus in Brussel?

Dat is hij niet, dat is hij dank zij de stemmen uit de rand van Brussel, en dat is Brussel niet.

Dilbert 25 augustus 2007 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 2879849)
Met uitzondering van een minimaal aantal nerds is geen enkele Brusselaar eens op de hoogte dat Brussel de hoofdstad van Vlaanderen zou zijn. Wij en alleen wij zullen beslissen over onze toekomst, de Vlamingen uit de provincie die mogen de boom in. Ik denk dat dit duidelijk is.

Dus Brussel heeft geen geld meer nodig uit de provincie ? Er wonen inderdaad misschien wel genoeg kapitalisten in Brussel om een vermogenstax in te voeren na de Brusselse "afscheiding".

born2bewild 25 augustus 2007 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dedez (Bericht 2879862)

Ik denk jullie vergeten dat de franstaliggen niks vragen!

Was het maar waar. $$$$$$$$$$$$$$

Graaf van Vlaanderen 25 augustus 2007 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 2879849)

we zullen zien;-)

AyneRand 25 augustus 2007 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert (Bericht 2879871)
Dus Brussel heeft geen geld meer nodig uit de provincie ? Er wonen inderdaad misschien wel genoeg kapitalisten in Brussel om een vermogenstax in te voeren na de Brusselse "afscheiding".

We zullen op tijd en stond, namelijk wanneer het referedum in zicht is onze standpunten duidelijk maken, vroeger is voor niets nodig.

dedez 25 augustus 2007 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graaf van Vlaanderen (Bericht 2879876)
we zullen zien;-)

Wat is betekenis van "we zullen zien"?

Wat denk je? dat een stad met meer dan 85% franstallige mensen wil de hoofstad worden van een land dat wil meer en meer de frans-taal afschaffen? ;-)

Graaf van Vlaanderen 25 augustus 2007 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dedez (Bericht 2879890)

Wat denk je? dat een stad met meer dan 85% franstallige mensen wil de hoofstad worden van een land dat wil meer en meer de frans-taal afschaffen? ;-)

men kan ook een uitzondering maken, brussel blijft tweetalig;-)

AyneRand 25 augustus 2007 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dedez (Bericht 2879890)

En met een franstalige media die de ethnische zuivering die door de Vlamingen gewild wordt extra nog eens in de verf zal zetten? Ik denk het niet.

AyneRand 25 augustus 2007 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graaf van Vlaanderen (Bericht 2879892)
men kan ook een uitzondering maken, brussel blijft tweetalig;-)

Nee, Brussel zal door de Vlaams Nationalisten uitgezuiverd worden. Denk je echt dat we dom zijn?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be