Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Petitie voor Vlaamse onafhankelijkheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93888)

kroa 27 augustus 2007 09:34

Petitie voor Vlaamse onafhankelijkheid

http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/

Daar kun je een petitie tegen voor Vlaamse onafhankelijkheid!

santos 27 augustus 2007 09:36

is het tegen of voor ? :p

kroa 27 augustus 2007 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 2883004)
is het tegen of voor ? :p

voor,

moet te snel geweest zijn :)

die tegen moest tekenen zijn,

en kan het blijkbaar niet meer aanpassen

DenKempenzoon 27 augustus 2007 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kroa (Bericht 2883049)
voor,

moet te snel geweest zijn :)

die tegen moest tekenen zijn,

en kan het blijkbaar niet meer aanpassen

JAwel hoor, onderaan het bericht kan je op 'bewerk' klikken...

vrijevlaming 27 augustus 2007 10:27

getekend.

hoeveel zijn er al? Er staat precies geen teller op die site?

Bovenbuur 27 augustus 2007 10:48

*Woont te Noordelijk om mee te mogen doen*
Succes.

Zwartengeel 27 augustus 2007 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2883137)
Succes.

Toch niet. Dat mag je wél.

Nederlandse Leeuw 27 augustus 2007 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2883137)
Succes.

Juist, Bovenbuur. U kunt wel de petitie tekenen. Het gaat er tenslotte om dat mensen die voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen zijn, hun stem laten horen. Dat hoeven niet enkel Vlamingen te zijn, kijk maar in de lijst dan zie je dat de ondertekenaars niet alleen uit Vlaanderen komen.

Ikzelf heb hem ook ondertekend, ondanks het feit dat ik een Nederlander ben zoals u. Maar Vlamingen en Nederlanders zijn broeders en wij zijn zeer nobel als wij hen willen helpen bij hun ontvoogdingsstrijd.:-)

Keats 27 augustus 2007 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandse Leeuw (Bericht 2883411)
Juist, Bovenbuur. U kunt wel de petitie tekenen. Het gaat er tenslotte om dat mensen die voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen zijn, hun stem laten horen. Dat hoeven niet enkel Vlamingen te zijn, kijk maar in de lijst dan zie je dat de ondertekenaars niet alleen uit Vlaanderen komen.

Ikzelf heb hem ook ondertekend, ondanks het feit dat ik een Nederlander ben zoals u. Maar Vlamingen en Nederlanders zijn broeders en wij zijn zeer nobel als wij hen willen helpen bij hun ontvoogdingsstrijd.:-)

Ik weet niet of het netjes is dat jij voor een ander land moet bepalen dat het onafhankelijk moet worden... persoonlijk vote ik ook altijd in dit soort polls maar dat is meer om te kijken naar de security, en dus de betrouwbaarheid, van de poll.

Keats 27 augustus 2007 15:24

Overigens valt het op, als je naar die lijst van Vlaamse ondertekenaars kijkt, dat er zoveel mooi oud-Nederlandse namen tussenstaan :( Dat hebben we in Nederland veel minder, daar ben ik wel jaloers op!!

vrijevlaming 27 augustus 2007 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Keats (Bericht 2883867)
Overigens valt het op, als je naar die lijst van Vlaamse ondertekenaars kijkt, dat er zoveel mooi oud-Nederlandse namen tussenstaan :( Dat hebben we in Nederland veel minder, daar ben ik wel jaloers op!!

de cock, met c o c k ? ;-)

Zwartengeel 27 augustus 2007 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Keats (Bericht 2883859)
Ik weet niet of het netjes is dat jij voor een ander land moet bepalen dat het onafhankelijk moet worden... persoonlijk vote ik ook altijd in dit soort polls maar dat is meer om te kijken naar de security, en dus de betrouwbaarheid, van de poll.

Waarom zou je als buitenlander geen sympathie mogen opbrengen voor het onafhankelijkheidsstreven van een ander gebied?

Zeno! 27 augustus 2007 15:31

Nederlandse familienamen zijn vaak lachwekkend. Maar sommigen vinden dat blijkbaar nog niet genoeg en doen er nog een schepje bovenop door nog een 'rare' voornaam te kiezen ook.

Neem nu "Trijntje"... Zijn er dan ook Vliegtuigje's en Bootje's? ;)

Thomas- 27 augustus 2007 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 2883072)
getekend.

hoeveel zijn er al? Er staat precies geen teller op die site?

Even in in Excel geplakt - momenteel 5044.

Zwartengeel 27 augustus 2007 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 2883884)
Nederlandse familienamen zijn meestal lachwekkend. Maar sommigen vinden dat blijkbaar nog niet genoeg en doen er nog een schepje bovenop door nog een 'rare' voornaam te kiezen ook.

Ik meen te weten dat dit zijn oorsprong vindt in de Napoleontische tijd (voor zover ik het juist heb, dus 'don't shoot me if I'm wrong'). Het was onder de Franse bezetting dat uitgevaardigd werd dat iedereen een definitieve familienaam moest kiezen. Velen waren niet opgezet met dit gedwongen bevel van hogeraf, uitgevaardigd door een vreemde bezetter, en in een poging om dit edict wat tegen te werken zouden velen zulke raar klinkende namen aangenomen hebben.

Public energy 27 augustus 2007 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 2883884)
Nederlandse familienamen zijn vaak lachwekkend. Maar sommigen vinden dat blijkbaar nog niet genoeg en doen er nog een schepje bovenop door nog een 'rare' voornaam te kiezen ook.

Het toppunt van absurde namen vind ik toch wel de Nederlandse reporter die Foeke de Koe noemt.

Cunning linguist 27 augustus 2007 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Keats (Bericht 2883859)
Ik weet niet of het netjes is dat jij voor een ander land moet bepalen dat het onafhankelijk moet worden...

2x

Bovenbuur 28 augustus 2007 09:00

Ook goed...
Maar hoeveel zijn het er, kan er anders een soort lineaaltje naast ofzo?

Zwartengeel 28 augustus 2007 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist (Bericht 2884331)
2x

Die petitie heeft geen enkele bindende waarde, dus je 'bepaalt' er in principe weinig mee...

duveltje382 28 augustus 2007 10:20

Ik heb het juist ondertekend ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be