Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   oude krokodillen komen uit de kast: koning roept ministers van staat op (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93889)

vrijevlaming 27 augustus 2007 10:29

oude krokodillen komen uit de kast: koning roept ministers van staat op

Alehop, de oude belgicistische knarren mogen opdraven om hun mening eens te verkondigen

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...Koningformatie

Dat wordt lachen. Wat gaan die weten te zeggen?

DenKempenzoon 27 augustus 2007 10:32

Dan is hij wel even bezig als die allemaal mogen komen....

Bron: Wikipedia:

Dit zijn de nog levende Ministers van Staat volgens datum van benoeming:

vrijevlaming 27 augustus 2007 10:33

heb net ook zitten kijken op wiki. Mooie verzameling van pro-belgië mensen. Waarschijnlijk gaan die pleiten tégen een grote staatshervorming, alleen moeten ze dat natuurlijk nog verkocht krijgen aan de huidige leiders en onderhandelaars voor de volgende regering

Den Ardennees 27 augustus 2007 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 2883092)
heb net ook zitten kijken op wiki. Mooie verzameling van pro-belgië mensen. Waarschijnlijk gaan die pleiten tégen een grote staatshervorming, alleen moeten ze dat natuurlijk nog verkocht krijgen aan de huidige leiders en onderhandelaars voor de volgende regering

ah, die ministers van staat is een incestueuze bedoening geworden. Destijds moest je al meerdere jaren minister geweest zijn eer je die titel kon krijgen. Tegenwoordig geeft men die titel al aan mensen die zelfs nog geen minister geweest zijn. De reden is dat die nu worden voorgedragen door de regering zelf, het gevolg was dat sinds VRHFSTDT aan de macht kwam er plots een heleboel liberalen minister van staat werden itt vroeger toen het sossen of christen-democraten waren.:roll: :roll: :roll:

vrijevlaming 27 augustus 2007 10:44

nu kunnen we mark eiskens, gesteund door decroo, de crisis laten oplossen.
Succes verzekerd!

Hawkeye 27 augustus 2007 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2883110)
ah, die ministers van staat is een incestueuze bedoening geworden. Destijds moest je al meerdere jaren minister geweest zijn eer je die titel kon krijgen. Tegenwoordig geeft men die titel al aan mensen die zelfs nog geen minister geweest zijn. De reden is dat die nu worden voorgedragen door de regering zelf, het gevolg was dat sinds VRHFSTDT aan de macht kwam er plots een heleboel liberalen minister van staat werden itt vroeger toen het sossen of christen-democraten waren.:roll: :roll: :roll:

Als de christenen en N-VA'ers niet willen plooien, dan plooien ze niet. Maar als ze er ook maar aan denken een paars-groene regering te vormen... dan denk ik dat er in 2009 niet veel meer overeind zal blijven van deze partijen in Vlaanderen.

vrijevlaming 27 augustus 2007 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hawkeye (Bericht 2883121)
Als de christenen en N-VA'ers niet willen plooien, dan plooien ze niet. Maar als ze er ook maar aan denken een paars-groene regering te vormen... dan denk ik dat er in 2009 niet veel meer overeind zal blijven van deze partijen in Vlaanderen.

als ik me niet vergis heeft paars-groen geen meerderheid in vlaanderen. Dan kunnen ze het idd wel helemaal gaan schudden.

Hawkeye 27 augustus 2007 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 2883119)
Succes verzekerd!

Vanochtend hebben de Christen-democraten hun gal nog uitgespuwd over Decroo. Ik denk dat die jongen niet mee moet onderhandelen, want die wordt afgeschilderd als een belgicist die de eisen van de Vlamingen in de weg staat.

Den Ardennees 27 augustus 2007 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 2883119)
Succes verzekerd!

En who the fuck zijn Philippe Monfils, Jacky Morael en Luc Coene en wat hebben zij gedaan om zo'n gewichtige titel als "minister van staat" te verdienen? De titel "minister van staat" is echt niets meer waard!

vrijevlaming 27 augustus 2007 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hawkeye (Bericht 2883128)
Vanochtend hebben de Christen-democraten hun gal nog uitgespuwd over Decroo. Ik denk dat die jongen niet mee moet onderhandelen, want die wordt afgeschilderd als een belgicist die de eisen van de Vlamingen in de weg staat.

uiteraard. Zijn vriend eyskens trouwens ook. Vandaar mijn post, die uiteraard ironisch was bedoeld.

Volgens mij waren ze echt van plan om decroo het veld in te sturen, maar hebben ze daar vanaf gezien na de kritiek vanuit cd&v-n-va hoek in de pers. Hij werd al afgeschoten nog voor hij benoemd was.

Hawkeye 27 augustus 2007 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 2883124)
als ik me niet vergis heeft paars-groen geen meerderheid in vlaanderen. Dan kunnen ze het idd wel helemaal gaan schudden.

Jep je hebt gelijk. In Vlaanderen geen Paars-groen. De rechterflank is te goed bezet.

Hawkeye 27 augustus 2007 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 2883136)
uiteraard. Zijn vriend eyskens trouwens ook. Vandaar mijn post, die uiteraard ironisch was bedoeld.

Volgens mij waren ze echt van plan om decroo het veld in te sturen, maar hebben ze daar vanaf gezien na de kritiek vanuit cd&v-n-va hoek in de pers. Hij werd al afgeschoten nog voor hij benoemd was.

Ik had de ironie begrepen hoor ;-)

boerenverstand 27 augustus 2007 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2883133)
En who the fuck zijn Philippe Monfils, Jacky Morael en Luc Coene en wat hebben zij gedaan om zo'n gewichtige titel als "minister van staat" te verdienen? De titel "minister van staat" is echt niets meer waard!

Over "minister van staat" Ducarme kan ik alvast wat vertellen.
Deze hoogwaardigheidsbekleder "vergat" 4 jaar zijn belastingsbrief in te vullen.
Dit liep op tot een schuld van 265000 euro.
Dit werd tussen de plooien verminderd door vriend minister van financiën, Reynders.
In elk geval de machine loopt vaster en vaster.
Er is ook nog de veroordeelde "free Willy" Claes.
Niet slim om passé-politici uit te nodigen �* la Belgique.
het begint stilaan paniekvoetbal te worden in Laken.
Stel nu nog eens dat Bert een beroerte krijgt en Filip I,nommé " de Taaie "neemt over.
Minister van Staat Guy V. is er alvast op de koffie geweest !
een ander weetje: minster van staat Gabriëls werd verleden jaar te kakken gezet in het vlaams parlement omdat hij briefkes had geschreven om mensen voorspraak te geven rond sociale woning.
Hij kwam nog eens op de proppen met de processierups , ook hier weer uitgelachen.

Hawkeye 27 augustus 2007 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand (Bericht 2883166)
Over "minister van staat" Ducarme kan ik alvast wat vertellen.
Deze hoogwaardigheidsbekleder "vergat" 4 jaar zijn belastingsbrief in te vullen.
Dit liep op tot een schuld van 265000 euro.
Dit werd tussen de plooien verminderd door vriend minister van financiën, Reynders.
In elk geval de machine loopt vaster en vaster.
er is ook nog de veroordeelde Willy C.

Dat doen ze toch allemaal ... hun eigen wetten niet uitvoeren ;-)

Bierke 27 augustus 2007 11:07

Stevaert zal wel pleiten voor een gratis formatie zeker :)

Hawkeye 27 augustus 2007 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2883182)
Stevaert zal wel pleiten voor een gratis formatie zeker :)

Touché

lombas 27 augustus 2007 11:50

Dehaene benoemde zichzelf nog rap-rap.

:-D

Kim 27 augustus 2007 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hawkeye (Bericht 2883128)
die wordt afgeschilderd als een belgicist die de eisen van de Vlamingen in de weg staat.

Die de eisen van de Vlaams-nationalisten in de weg staat zal je bedoelen zeker?

DenKempenzoon 27 augustus 2007 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2883271)

Nee, de eisen van de democratisch verkozen partijen die een meerderheid van de Vlamingen vertegenwoordigen en daarom niet persé Vlaams-nationalist zijn.

Hawkeye 27 augustus 2007 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2883271)

Niets houd je tegen om in de politiek te gaan en te gaan verkondigen dat we staatshervormingen in de omgekeerde richting moeten maken. Alleen zal je zo niet veel stemmen halen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be