Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Nieuwe staatsvorm (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93914)

Webcrusader 27 augustus 2007 21:12

Nieuwe staatsvorm

Een nieuwe staatsvorm dringt zich mogelijk op: stel dat je kunt kiezen in een referendum. Je krijgt echter niet alle keuzemogelijkheden voorgeschoteld maar enkele beperkte keuzemogelijkheden... wat ga je doen?

Hawkeye 27 augustus 2007 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader (Bericht 2884834)
Een nieuwe staatsvorm dringt zich mogelijk op: stel dat je kunt kiezen in een referendum. Je krijgt echter niet alle keuzemogelijkheden voorgeschoteld maar enkele beperkte keuzemogelijkheden... wat ga je doen?

De Vlaamse republiek. Maar dan een republiek �* la France. Dan heeft de president iets te zeggen. Met het Duitse model zou er qua staatshoofd niet echt iets veranderen

Mitgard 27 augustus 2007 21:20

ik mis de optie 'feodaal graafschap vlaend'ren'.

Rudy Van Nespen 27 augustus 2007 21:22

Bij gebrek aan een optie 'Unitair Koninkrijk Belgie', kies ik voor het status-quo. Niet de beste optie, maar eerder de minst slechte uit de rij...

Nynorsk 27 augustus 2007 21:27

ik ga ook eens zo'n topic openen denk ik. lijkt wel de nieuwe nationale sport.

Hertog van Gelre 27 augustus 2007 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader (Bericht 2884834)

Ja, ja. Alles staat erbij behalve een Confederatie van de Lage Landen. Eerlijke poll?

Zwartengeel 27 augustus 2007 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2884875)
ik mis de optie 'feodaal graafschap vlaend'ren'.

Ik niet.

the outlaw torn 27 augustus 2007 21:30

vlaamse republiek is het best

confederaal belgisch koninkrijk klinkt op zich niet slecht, mr het belgisch staat vr de gebruikelijke onbetrouwbaarheid..... dus Vlaamse Republiek.

het onafhankelijk zelfbestuur is het doel, in welke staatsvorm maakt mij minder uit, zolang vlaanderen zijn eigen boontjes kan doppen en kan beschikken over wat het zelf verdient.

end 27 augustus 2007 21:31

Een langzame (over 5 a 10 jaar) evolutie naar een Onafhankelijk Vlaanderen.

Hawkeye 27 augustus 2007 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door end (Bericht 2884921)

Dat is nog het beste. De Walen zachtjes aan in een onafhankelijkheid stoppen. Hen helpen wat op te bouwen zodat ook zij er beter van worden.

the outlaw torn 27 augustus 2007 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door end (Bericht 2884921)

waarom langzaam ? korte pijn is het best, of ons eerst nog een beetje laten utimelken ?

dei transfers moeten zo vlug mogelijk gestopt worden, BHV gesplitst, de sociale zekerheid en al de rest gescheiden.

maw waarom aanmodderen als het ook snel kan ?

Webcrusader 27 augustus 2007 21:37

De poll is niet 'eerlijk', maar zou een referendum dat wel zijn? Zouden echt alle keuzemogelijkheden aangeboden worden? Welke wel? Welke niet? Waarom?

Rudy Van Nespen 27 augustus 2007 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader (Bericht 2884942)
De poll is niet 'eerlijk', maar zou een referendum dat wel zijn? Zouden echt alle keuzemogelijkheden aangeboden worden? Welke wel? Welke niet? Waarom?

Lees het artikeltje "De formatie anders bekeken" eens. Daar staat volgens mij de juiste vraagstelling voor een referendum in.

stropdrager 27 augustus 2007 21:41

Mijn optie staat er niet bij: de verenigde republiek der Nederlanden.

Hawkeye 27 augustus 2007 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader (Bericht 2884942)

Je zou het in kolommen kunnen verdelen.

linkerkolom: Vlaamse en Belgische
midden: republiek en koninkrijk
rechterkolom: (indien voor Vlaamse gekozen is) met Brussel, zonder Brussel

Allemaal heel amateuristisch voorgesteld maar zo kan je natuurlijk makkelijker alle keuzemogelijkheden op een blad zetten.

De Garde 27 augustus 2007 21:45

Voorlopig is dat een Vlaamse Republiek. De toekomst zal wel uitwijzen hoe we verder met Nederland kunnen samenwerken en in welke vorm.

migrantenjong 27 augustus 2007 21:46

Schenk Vlaanderen aan Nederland, Wallonie aan Frankrijk en Brussel aan de Paus. Belgie moeten ze echt eens afschaffen, het is genoeg geweest.

willem1940NLD 27 augustus 2007 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 2884973)
Voorlopig is dat een Vlaamse Republiek. De toekomst zal wel uitwijzen hoe we verder met Nederland kunnen samenwerken en in welke vorm.

2

Webcrusader 27 augustus 2007 21:49

Prins Philip als koning van Vlaanderen, Laurent als koning van Wallonië... en Brussel... ik denk dat ze nog een zusje hebben.

Metternich 27 augustus 2007 21:52

Ik mis de optie "Republiek Dietsland".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be