![]() |
Nieuwe staatsvorm
Een nieuwe staatsvorm dringt zich mogelijk op: stel dat je kunt kiezen in een referendum. Je krijgt echter niet alle keuzemogelijkheden voorgeschoteld maar enkele beperkte keuzemogelijkheden... wat ga je doen?
|
Citaat:
|
ik mis de optie 'feodaal graafschap vlaend'ren'.
|
Bij gebrek aan een optie 'Unitair Koninkrijk Belgie', kies ik voor het status-quo. Niet de beste optie, maar eerder de minst slechte uit de rij...
|
ik ga ook eens zo'n topic openen denk ik. lijkt wel de nieuwe nationale sport.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vlaamse republiek is het best
confederaal belgisch koninkrijk klinkt op zich niet slecht, mr het belgisch staat vr de gebruikelijke onbetrouwbaarheid..... dus Vlaamse Republiek. het onafhankelijk zelfbestuur is het doel, in welke staatsvorm maakt mij minder uit, zolang vlaanderen zijn eigen boontjes kan doppen en kan beschikken over wat het zelf verdient. |
Een langzame (over 5 a 10 jaar) evolutie naar een Onafhankelijk Vlaanderen.
|
Citaat:
|
Citaat:
dei transfers moeten zo vlug mogelijk gestopt worden, BHV gesplitst, de sociale zekerheid en al de rest gescheiden. maw waarom aanmodderen als het ook snel kan ? |
De poll is niet 'eerlijk', maar zou een referendum dat wel zijn? Zouden echt alle keuzemogelijkheden aangeboden worden? Welke wel? Welke niet? Waarom?
|
Citaat:
|
Mijn optie staat er niet bij: de verenigde republiek der Nederlanden.
|
Citaat:
linkerkolom: Vlaamse en Belgische midden: republiek en koninkrijk rechterkolom: (indien voor Vlaamse gekozen is) met Brussel, zonder Brussel Allemaal heel amateuristisch voorgesteld maar zo kan je natuurlijk makkelijker alle keuzemogelijkheden op een blad zetten. |
Voorlopig is dat een Vlaamse Republiek. De toekomst zal wel uitwijzen hoe we verder met Nederland kunnen samenwerken en in welke vorm.
|
Schenk Vlaanderen aan Nederland, Wallonie aan Frankrijk en Brussel aan de Paus. Belgie moeten ze echt eens afschaffen, het is genoeg geweest.
|
Citaat:
|
Prins Philip als koning van Vlaanderen, Laurent als koning van Wallonië... en Brussel... ik denk dat ze nog een zusje hebben.
|
Ik mis de optie "Republiek Dietsland".
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be