Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Waar zijn de Groen!stemmers op dit forum? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93948)

Bertt 28 augustus 2007 17:48

Waar zijn de Groen!stemmers op dit forum?

We kunnen hier misschien discussie starten of praten over de partij Groen! of over hun en onze standpunten.

duveltje382 28 augustus 2007 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertt (Bericht 2887022)
We kunnen hier misschien discussie starten of praten over de partij Groen! of over hun en onze standpunten.

Dan zal je dit moeten opstarten bij partij discussies;-)

groene flamingant 28 augustus 2007 17:59

Citaat:

Nog altijd overtuigde groene. Van die grote G en dat uitroepteken ben ik de laatste jaren al iets minder zeker.

pinbag 28 augustus 2007 19:41

Dat ze maar terug Agalev noemen. Groen! was een slechte mouve en waarom "moeten/mogen alleen "nieuwelingen" zich profilerennaar de publiek toe... Dit was juist de reden van de crisis in Agalev waneer er overal dessidenten waren die de Spa heeft afgesnoept. (zie Limburg.)

Verder, hoor ik amper nog iets over alternatieve levenstijlen... ( Anders leven arbeiden en vrijen.) En het gehalte van hoger afgestudeerden is te sterk geprofileerd ( zie vorige verkiezingen.)

de limburgse leeuw 28 augustus 2007 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 2887257)
Dat ze maar terug Agalev noemen. Groen! was een slechte mouve en waarom "moeten/mogen alleen "nieuwelingen" zich profilerennaar de publiek toe... Dit was juist de reden van de crisis in Agalev waneer er overal dessidenten waren die de Spa heeft afgesnoept. (zie Limburg.)

Verder, hoor ik amper nog iets over alternatieve levenstijlen... ( Anders leven arbeiden en vrijen.) En het gehalte van hoger afgestudeerden is te sterk geprofileerd ( zie vorige verkiezingen.)

Wat Agalev betreft, je zou gelijk kunnen hebben. De naamsverandering in 'Groen' was een tamelijk slechte move vind ik.

De reden waarom alleen nieuwelingen zich mogen profileren ? Ik betwijfel of dat in Limburg ooit zo geweest zou zijn. Ze hadden eerder problemen om nieuwelingen te vinden en te behouden naar mijn gevoel, terwijl de ouderen begonnen af te haken.
De gebeurtenissen in Limburg zaten nog wel een beetje anders in elkaar...de 'dissidenten' vonden het belangrijker om voor hun eigen postjes op SPa-lijsten te gaan figureren. Dat vonden ze belangrijker dan hun eigen partij...er is toen heel wat commotie rond geweest. Daarna hebben ze de vrede weer min of meer getekend denk ik, want een aantal zijn alweer snel teruggelopen naar het groene kamp.

Het probleem met de groenen daar is dat ze door het wegvallen van de oude garde veel te liberaal aan het worden zijn. De tijd met boegbeeld Ulburghs is nu voorbij, en veel anderen militanten hebben afgehaakt.

Het enige stukje hoop dat er nog is voor Groen in Limburg zit misschien bij de jongeren van Jong-Groen. Maar ik vrees dat ook hun strijd weinig revolutionair getint is en dat ze al snel hun plaatsje zullen krijgen in de liberale maatschappij van onze dagen.

Ik wil daarmee die jongens en meisjes hun streven niet afbreken, acties voor de gouverneurstuin in Hasselt zijn wel nuttig om de mensen te tonen hoe leugenachtig de lokale Hasseltse politiek is. Neen, ik wil ze niet afbreken, maar integendeel, ze moeten proberen om een stap verder te gaan. Sommigen onder hen hebben die stap misschien ook al gezet, maar dan in andere organisaties.

pinbag 28 augustus 2007 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 2887307)
Wat Agalev betreft, je zou gelijk kunnen hebben. De naamsverandering in 'Groen' was een tamelijk slechte move vind ik.

Ik heb vooral een gevoel, dat we "belange" nog niet klaar zijn om radicaal onze maatschapij efficienter te laten "werken" en aftestemmen op ecologie. Welvaart primeert nog veel te sterk, en vooral de slavernij van "massa-consumptie". Waneer ik lees, dat er een trend aan de gang is dat Mensen stilaan hun 'condition Humaine' als abnormaal beschouwen, dan vrees ik toch een beetje voor de toekomst.

Ik vind gewoon dat de stap ecologie een te ver is momenteel, onze maatschapij is nog veel te star over mens zijn dus laat staan dat "groen!" focust op ecologie als leidraad.

De reden waarom alleen nieuwelingen zich mogen profileren ? Ik betwijfel of dat in Limburg ooit zo geweest zou zijn. Ze hadden eerder problemen om nieuwelingen te vinden en te behouden naar mijn gevoel, terwijl de ouderen begonnen af te haken.

De gebeurtenissen in Limburg zaten nog wel een beetje anders in elkaar...de 'dissidenten' vonden het belangrijker om voor hun eigen postjes op SPa-lijsten te gaan figureren. Dat vonden ze belangrijker dan hun eigen partij...er is toen heel wat commotie rond geweest. Daarna hebben ze de vrede weer min of meer getekend denk ik, want een aantal zijn alweer snel teruggelopen naar het groene kamp.

Het probleem met de groenen daar is dat ze door het wegvallen van de oude garde veel te liberaal aan het worden zijn. De tijd met boegbeeld Ulburghs is nu voorbij, en veel anderen militanten hebben afgehaakt.

Ind. die trend was vooral duidelijk toen Jos Gheysels stopte als voorziter.

Het enige stukje hoop dat er nog is voor Groen in Limburg zit misschien bij de jongeren van Jong-Groen. Maar ik vrees dat ook hun strijd weinig revolutionair getint is en dat ze al snel hun plaatsje zullen krijgen in de liberale maatschappij van onze dagen.

Het valt vooral op bij de vorige verkiezingen. Annyway,Groot gedeelte van Jong-Groen, is afgedruipt na de naamsverandering(verandering in visie) en de constante vernederingen van Steve Stevaert en mede-SPa collega's in de desbetreffende regerings-periode.

Ik wil daarmee die jongens en meisjes hun streven niet afbreken, acties voor de gouverneurstuin in Hasselt zijn wel nuttig om de mensen te tonen hoe leugenachtig de lokale Hasseltse politiek is. Neen, ik wil ze niet afbreken, maar integendeel, ze moeten proberen om een stap verder te gaan. Sommigen onder hen hebben die stap misschien ook al gezet, maar dan in andere organisaties.

Dat is blijkbaar de trend, maar ik vrees dat het een maat voor niets is.

Praetorian 29 augustus 2007 01:28

Hopelijk op een andere planeet.

Bolsjewiek 29 augustus 2007 11:16

Ik vind Groen! op zich een interessante partij, maar het lijkt me wat naïef te geloven dat je een kapitalistische staat zo om kan vormen dat het ecologisch besef echt een rol speelt.
Ik zit persoonlijk nog wel te wachten op een communistische partij waarin ecologie een echte vooraanstaande rol speelt.

Linkse Vogel 29 augustus 2007 13:08

Ik ben een bijna-groen-stemmer. Ik mag namelijk nog niet gaan stemmen ;-) Maar als dat zover is, stem ik waarschijnlijk voor Groen!.

Pelgrim 29 augustus 2007 13:52

Hoewel absoluut ecologist zal ik nooit op groen stemmen, en wel net omdat ik een ecologist ben. Groen rommelt alleen wat in de marge en durft aan het kapitalistisch bestel zelf niet te raken.

GaRnaaLBeeR 29 augustus 2007 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2888932)
Ik ben een bijna-groen-stemmer. Ik mag namelijk nog niet gaan stemmen ;-) Maar als dat zover is, stem ik waarschijnlijk voor Groen!.

Is dat niet wat in srijd met u nieuwe avatar?

Dr. Strangelove 29 augustus 2007 16:44

Citaat:

Ik heb al regelmatig op de groenen gestemd, maar ik moet zeggen: ik heb de indruk dat ze tegenwoordig sectairder zijn dan de PVDA.

Starkan 30 augustus 2007 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 2889522)
Ik heb al regelmatig op de groenen gestemd, maar ik moet zeggen: ik heb de indruk dat ze tegenwoordig sectairder zijn dan de PVDA.

Ben blij te zien dat de stappen die de PVDA onderneemt om van hun sectair imago af te geraken worden erkend ;)

Jaani_Dushman 30 augustus 2007 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2890889)
Ben blij te zien dat de stappen die de PVDA onderneemt om van hun sectair imago af te geraken worden erkend ;)

Ik wacht vol ongeduld tot wanneer ze de plumeau gaan bovenhalen om ook stoffige communautaire standpunt van de PVDA eens onder handen te nemen. :-P

Praetorian 30 augustus 2007 01:02

Ik word de nieuwe Grote Roerganger.

Jaani_Dushman 30 augustus 2007 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2890898)
Ik word de nieuwe Grote Roerganger.

Met als partijlogo een gekruiste sikkel en plumeau?

Praetorian 30 augustus 2007 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2890904)
Met als partijlogo een gekruiste sikkel en plumeau?

Dat of tettn.

Pelgrim 30 augustus 2007 09:02

rode tettn dan toch?

Praetorian 30 augustus 2007 12:19

Dat spreekt.

Bolsjewiek 30 augustus 2007 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2890889)

Ik denk dat we moeilijk ernaast kunnen kijken.
Het afbeelden van helden als Che Guevara op hun vlaggen en hun strijdkreet Chenge the world bewijzen genoeg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be