de limburgse leeuw |
28 augustus 2007 19:52 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag
(Bericht 2887257)
Dat ze maar terug Agalev noemen. Groen! was een slechte mouve en waarom "moeten/mogen alleen "nieuwelingen" zich profilerennaar de publiek toe... Dit was juist de reden van de crisis in Agalev waneer er overal dessidenten waren die de Spa heeft afgesnoept. (zie Limburg.)
Verder, hoor ik amper nog iets over alternatieve levenstijlen... ( Anders leven arbeiden en vrijen.) En het gehalte van hoger afgestudeerden is te sterk geprofileerd ( zie vorige verkiezingen.)
|
Wat Agalev betreft, je zou gelijk kunnen hebben. De naamsverandering in 'Groen' was een tamelijk slechte move vind ik.
De reden waarom alleen nieuwelingen zich mogen profileren ? Ik betwijfel of dat in Limburg ooit zo geweest zou zijn. Ze hadden eerder problemen om nieuwelingen te vinden en te behouden naar mijn gevoel, terwijl de ouderen begonnen af te haken.
De gebeurtenissen in Limburg zaten nog wel een beetje anders in elkaar...de 'dissidenten' vonden het belangrijker om voor hun eigen postjes op SPa-lijsten te gaan figureren. Dat vonden ze belangrijker dan hun eigen partij...er is toen heel wat commotie rond geweest. Daarna hebben ze de vrede weer min of meer getekend denk ik, want een aantal zijn alweer snel teruggelopen naar het groene kamp.
Het probleem met de groenen daar is dat ze door het wegvallen van de oude garde veel te liberaal aan het worden zijn. De tijd met boegbeeld Ulburghs is nu voorbij, en veel anderen militanten hebben afgehaakt.
Het enige stukje hoop dat er nog is voor Groen in Limburg zit misschien bij de jongeren van Jong-Groen. Maar ik vrees dat ook hun strijd weinig revolutionair getint is en dat ze al snel hun plaatsje zullen krijgen in de liberale maatschappij van onze dagen.
Ik wil daarmee die jongens en meisjes hun streven niet afbreken, acties voor de gouverneurstuin in Hasselt zijn wel nuttig om de mensen te tonen hoe leugenachtig de lokale Hasseltse politiek is. Neen, ik wil ze niet afbreken, maar integendeel, ze moeten proberen om een stap verder te gaan. Sommigen onder hen hebben die stap misschien ook al gezet, maar dan in andere organisaties.
|