Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   politie machteloos tegen jonge diefjes (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93950)

sn00py 28 augustus 2007 19:35

politie machteloos tegen jonge diefjes

van hln.be:

Citaat:

Jeugdmagistrate Mieke Verleysen, sinds kort de Brusselse referentiemagistraat voor zigeunerkinderen die in de criminaliteit belanden, ziet met lede ogen hoe gerecht en politie machteloos staan tegen jonge diefjes.

"Ze zijn te jong of de diefstallen zijn niet zwaar genoeg om hen naar een gesloten instelling te sturen. De nieuwe jeugdwet laat het ons gewoon niet toe. En hen naar een open instelling sturen, heeft geen enkele zin. Die kinderen lopen daar binnen de kortste keren weg", aldus Verleysen.

Zo is er een groep kinderen ontstaan die bijna elke week wordt voorgeleid bij het jeugdparket. (belga)
Dus de nieuwe jeugdwet heeft gemaakt dat men daar niets kan aan doen? Mooie wet vind ik dat

KrisKras 28 augustus 2007 20:04

Gewoon een goei rechtse op de neus als je ene betrapt. Na een paar keer in't hospitaal leren ze da wel af ;)

Online 28 augustus 2007 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras (Bericht 2887355)
Gewoon een goei rechtse op de neus als je ene betrapt. Na een paar keer in't hospitaal leren ze da wel af ;)

Niet doen want dan ben jij een raciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiest. 8-)

Kweepeer 28 augustus 2007 23:15

Maak een land voor zigeuners, net zoals we voor de Joden Israel gemaakt hebben. Dan zijn we ineens van alle last af ;-)

the outlaw torn 29 augustus 2007 00:11

strengere jeugdwet, of zigeuners buitensmijten, sebiet opgelost !!!!

Savatage 29 augustus 2007 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sn00py (Bericht 2887246)
van hln.be:

Dus de nieuwe jeugdwet heeft gemaakt dat men daar niets kan aan doen? Mooie wet vind ik dat

Ons justitiebeleid is één grote grap. Die jeugdwet, de wet Lejeune, de himalaya aan achterstallige dossiers en de verjaringen die daardoor volgen, ...

barfo 29 augustus 2007 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer (Bericht 2887967)
Maak een land voor zigeuners, net zoals we voor de Joden Israel gemaakt hebben. Dan zijn we ineens van alle last af ;-)

dit inclusief etnische zuiveringen en genocide van de huidige bevolking?

fraai

sn00py 30 augustus 2007 06:46

komaan zeg, geen enkele reactie van de "linker"zijde?

Bhairav 30 augustus 2007 07:06

Er zijn ook draden waar de rechterzijde gen enkele reactie geeft. Of toch weinig.

Nynorsk 30 augustus 2007 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sn00py (Bericht 2890978)
komaan zeg, geen enkele reactie van de "linker"zijde?

wat valt erover te zeggen?
ik denk dat niemand in het 'werkveld' erg tevreden is met de nieuwe jeugdwet.
Ze past wel beter bij het 'volwassen' recht, dat wel.
Ten andere denk ik dat onze jeugdmagistrate wel iets meer kan doen dan ze gewoon laten lopen, maar kom.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be