Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   De Vlaamse regering moet nu de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94036)

Antoon 30 augustus 2007 10:00

De Vlaamse regering moet nu de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen.

Met de ludieke actie van het KVHV als voorbeeld moet nu Vlaanderen officieel hetzelfde doen.

Gezien het nagenoeg onmogelijk is geworden om een Federale Regering te vormen wegens onverzoenbare verschillen tussen alle Vlaamse partijen tegenover alle Franstalige partijen, is het nu het moment om eenzijdig de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen.

Het Vlaams Parlement moet dat nu stemmen, en de Vlaamse Regering moet de onafhankelijkheid officieel uitroepen, uiteraard met melding naar de Verenigde Naties dat wij een onafhankelijk land zijn.

Dan zien we wel wat er gebeurt.

Hebben ze daar de moed voor?

Keats 30 augustus 2007 10:23

tiendubbel :(

Eddy B 30 augustus 2007 10:23

De partijen die momenteel verkozen zijn hebben daar niet het mandaat voor van de kiezer. Diegenen die wél voor de onafhankelijkheid opkwamen, hebben niet genoeg stemmen. Effe geduld dus :)

Den Ardennees 30 augustus 2007 10:28

buiten Vl. Belang zou geen enkele partij daarvoor gewonnen zijn. Zelfs NVA niet... op dit moment.

Hans1 30 augustus 2007 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2891221)
Met de ludieke actie van het KVHV als voorbeeld moet nu Vlaanderen officieel hetzelfde doen.

Gezien het nagenoeg onmogelijk is geworden om een Federale Regering te vormen wegens onverzoenbare verschillen tussen alle Vlaamse partijen tegenover alle Franstalige partijen, is het nu het moment om eenzijdig de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen.

Het Vlaams Parlement moet dat nu stemmen, en de Vlaamse Regering moet de onafhankelijkheid officieel uitroepen, uiteraard met melding naar de Verenigde Naties dat wij een onafhankelijk land zijn.

Dan zien we wel wat er gebeurt.

Hoe? Ik dacht dat uw nazi-clubje een referendum wou?:-o

Eddy B 30 augustus 2007 10:57

Hans, besef je dat je in overtreding bent met de wet? Als advokaat zou je moeten weten dat zulke beledigingen niet kunnen. Je kan eens lachen met iemand, maar er namen op plakken, kan NIET. Jouw visie komt meer overeen met die waar je op spuwt dan de door jouw beoogde partij. Denk daar maar eens over na.
Eén natie, één volk, maar dan in't Frans? Vlamingen uitroeien? Waar hebben we dat nog gehoord?

deryz 30 augustus 2007 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2891364)
Hans, besef je dat je in overtreding bent met de wet? Als advokaat zou je moeten weten dat zulke beledigingen niet kunnen. Je kan eens lachen met iemand, maar er namen op plakken, kan NIET. Jouw visie komt meer overeen met die waar je op spuwt dan de door jouw beoogde partij. Denk daar maar eens over na.
Eén natie, één volk, maar dan in't Frans? Vlamingen uitroeien? Waar hebben we dat nog gehoord?

volledig akkoord

De schoofzak 30 augustus 2007 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2891286)
buiten Vl. Belang zou geen enkele partij daarvoor gewonnen zijn. Zelfs NVA niet... op dit moment.

Hoe dadde?
Vlaams Blok: ok
NVA: is daar volgens mij wel voor gewonnen, maar denkt dit stap per stap realiseren, waarvoor een tijdelijk kartel
Lijst DenDekker: is daar ook voor gewonnen volgens mij

Het Vlaams parlement Vlaanderen laten onafhankelijk verklaren, is nogal "woorden in de lucht", niet in het minst omdat behalve de hogervermelde partijen er geen demokratische basis (verkiezingsprogramma voorgelegd aan hun kiezers ...).

Ik ben al redelijk kontent dat Kris Peeters zich af en toe laat horen met de juiste woorden.
Waar zitten de andere Vlaamse ministers trouwens ???

Vanwege drukkingsgroepen zou ik liever wat meer publisiteit horen nu. Een media-kampanje die in de verf zou zetten hoeveel we betalen, wat we niet kunnen realiseren (spoorlijn op ons eigen kosten ...) .... het zou een bombardement moeten zijn

Jean-Pierre 30 augustus 2007 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2891461)
Vanwege drukkingsgroepen zou ik liever wat meer publisiteit horen nu. Een media-kampanje die in de verf zou zetten hoeveel we betalen, wat we niet kunnen realiseren (spoorlijn op ons eigen kosten ...) .... het zou een bombardement moeten zijn

Dat mag niet, mijn beste Schoofzak. Dat weet ge toch wel. De media mogen of willen niets schrijven dat de 'politieke onrust' zou opdrijven. De dag dat de nieuwe groep zal aantreden zullen onze media verder gaan met hun zelfcensuur... zoals dit altijd geweest is. Waarschijnlijk willen al die eigenaars van de media binnenkort baron worden...

eno2 30 augustus 2007 11:57

Citaat:

Niet de moed en niet de steun van die labbekakken van vadsige Vlamingen.

Nochtans is Vlaanderen wél bestuurbaar en België niet.

Maar ja, het zal eerst eens goed verkeerd moeten gaan.

Goed, dat heet hier: volledig....

Den Ardennees 30 augustus 2007 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2891461)
Hoe dadde?
Vlaams Blok: ok
NVA: is daar volgens mij wel voor gewonnen, maar denkt dit stap per stap realiseren, waarvoor een tijdelijk kartel
Lijst DenDekker: is daar ook voor gewonnen volgens mij

Het Vlaams parlement Vlaanderen laten onafhankelijk verklaren, is nogal "woorden in de lucht", niet in het minst omdat behalve de hogervermelde partijen er geen demokratische basis (verkiezingsprogramma voorgelegd aan hun kiezers ...).

Ik ben al redelijk kontent dat Kris Peeters zich af en toe laat horen met de juiste woorden.
Waar zitten de andere Vlaamse ministers trouwens ???

neenee zak: NVA en allicht LDD zijn wel voor Vlaamse onafhankelijkheid, maar zullen niet op die manier tewerkgaan. Indien er echt zo'n stemming kwam in het Vl. Parlement -op dit moment- zie ik alleen het Vl. Belang voor onafhankelijkheid stemmen.

evilbu 30 augustus 2007 12:35

Jullie beseffen toch dat dat dan zonder Brussel is? Zo simpel is het toch niet?:-(

Eddy B 30 augustus 2007 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2891698)
Jullie beseffen toch dat dat dan zonder Brussel is? Zo simpel is het toch niet?:-(

voor straf honderd keer schrijven :
Brussel ligt binnen Vlaanderen en zit grondwettelijk eraan verbonden!
edit : of denk jij echt dat onze hoofdstad buiten ons grondgebied ligt? En waarom hebben de walen hun hoofdstad in Namen?
...8-)

Den Ardennees 30 augustus 2007 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2891718)

En jij strafstudie: De Franstaligen zullen nooit in een onafhankelijk Vlaanderen willen leven en zullen steun krijgen van grote buurlanden.

Eddy B 30 augustus 2007 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2891721)
En jij strafstudie: De Franstaligen zullen nooit in een onafhankelijk Vlaanderen willen leven en zullen steun krijgen van grote buurlanden.

die zich niet te moeien hebben in binnenlandse politiek. Kijk er verdraaid de grondwet op na. Het is niet omdat de franstaligen dat graag zouden hebben, dat het ook zo zal zijn... Brusselaars zijn géén volk...

-=EXCALIBUR=- 30 augustus 2007 12:48

Citaat:

Daar maken ze dan Groothertogdom Brussel van en dan is diene hoop in Laken ook content :-)

Den Ardennees 30 augustus 2007 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2891723)
die zich niet te moeien hebben in binnenlandse politiek. Kijk er verdraaid de grondwet op na. Het is niet omdat de franstaligen dat graag zouden hebben, dat het ook zo zal zijn... Brusselaars zijn géén volk...

in ex-Joegoslavie wilden ze ook dat het buitenland er zich niet mee zou moeien, maar de huidige wanconstructies die we daar zien, zijn wel door de internationale gemeenschap opgelegd.

Eddy B 30 augustus 2007 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2891731)
in ex-Joegoslavie wilden ze ook dat het buitenland er zich niet mee zou moeien, maar de huidige wanconstructies die we daar zien, zijn wel door de internationale gemeenschap opgelegd.

Ga jij geweren en kanonnen bovenhalen misschien? Ga je genocide plegen of zo? Appelen en peren...

vlijmscherp 30 augustus 2007 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2891718)
edit : of denk jij echt dat onze hoofdstad buiten ons grondgebied ligt? En waarom hebben de walen hun hoofdstad in Namen?
...8-)

Brussel is een apart gewest, of je het nu graag hebt of niet, het mag dus net zoals het Vlaams gewest, zijn eigen toekomst bepalen.

er zijn dacht ik stukken Rusland in Polen, het kan dus.

manta 30 augustus 2007 12:57

Citaat:

Brussel en de randgemeenten horen nu eenmaal bij Vlaanderen ... Franstaligen die dat niet zien zitten , die verhuizen maar tot over de grens (die dan niet al te ver is :-D )

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be