![]() |
Arme Werkers
Het wordt werklozen wel eens verweten, werkweigeraars te zijn.
Maar kijk, sommigen bvan hen zijn ooit arme werkers geweest. Dwz dat ze niet konden rondkomen met wat ze verdienden. Moeten arme werkers blijven doorwerken, of kunnen ze er beter het bijltje bij neergooien? Wat zin heeft het, de baas te subdsidiëren en je spaargeld op te doen? Wat zin heeft het, te gaan werken , als je werkend nog minder rond komt? België, dat is bekend, is het land, dat de laagstverdieners het meest belast in Europa. Dat heet staatsterreur... |
als liberale arme geneer ik mij niet om mijn eigen voordeel na te streven.
Sommige jobs aannemen zou echter neerkomen op mijzelf benadelen. Als liberale arme is dit een taboe voor mij - het is onmogelijk mijzelf bewust te benadelen en dus moet ik een dergelijke job wel weigeren en blijven doppen om met mijn geweten in het reine te blijven. |
Citaat:
Citaat:
Bron; Deleeck - de architectuur van de welvaartstaat herbekeken. Lullen is in tegenwoordig. Helaas eis ik wel mijn monopolie op. |
Citaat:
Ik ga hier toch eens een cursus moeten gaan geven. |
Citaat:
|
[quote]
Citaat:
Arme werkers komen veel meer voor dan je denkt. In Frankrijk is dat 6% van de bevolking. In de VS moet dat 1O% zijn. Daar hebben ook velen meerdere jobs nodig om te kunnen rondkomen. Voor België ontbreken mij echt specifieke statistieken, maar het moeten er zowat zes procent zijn van de actieve bevolking. . |
Citaat:
Stem dan toch je m'en fous... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voortploeteren begot! Tot meerdere eer en glorie van ons fantastisch belastingsparadijs. Een mens moet zich een opofferingske kunnen opleggen! :-D
|
Citaat:
|
heel dat gedoe wil eigenlijk maar 1 ding zeggen...
doppers trekken nog teveel en krijgen nog veel te veel steun... mensen die liever doppen dan werken al is het voor minder werken zijn profiteurs en daarom stem ik in met een systeem : 3 keer werk weigeren geen dop meer... |
Wie niet werkt, die eet niet.
(Russisch gezegde) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou ook een werk weigeren als het maar 200 of 300 euro meer zou opbrengen dan het leefloon.
Je moet wel gek zijn om het te doen. Maar er zijn ook veel die gewoon het leefloon kiezen & wat in't zwart bijklussen, en zelfs goeie jobs laten staan. En dat heeft niets te maken met "arme werkers". |
Loonkost beperken (belastingen op loon dus).
Overuren terug belastingvrij maken. Verplaatsingkosten terug belastingvrij maken. Vakantiegeld aanzienlijk verminderen in belastingen. Loon stijgt al aanzienlijk en de drive komt er dan weer in. En tussendoor de huur en aankoopprijzen van huizen remmen. En dat allemaal tegen dat er een nieuwe regering is liefst, of we zijn weeral vertrokken voor 30 jaar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be