Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   BUB: De koning heeft de slechte dokters ontvangen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94059)

Politics.be 30 augustus 2007 14:40

BUB: De koning heeft de slechte dokters ontvangen

De Koning heeft de ?Ministers van Staat? ontvangen in een poging om uit de institutionele crisis te geraken waarin het land is verzeild geraakt.Maar waarom die mensen ontvangen? Ongetwijfeld om tijd te winnen, maar is dat nodig? Hoe kunnen zij een probleem oplossen dat ze zelf hebben gecreëerd, namelijk het federalisme? Dat is zoals dokters raadplegen om een patiënt te genezen die ze zelf hebben ziek gemaakt?

Lees verder...

evilbu 30 augustus 2007 14:53

En die volksraadpleging, moet die dan in elk van de drie deelstaten een "ja!" geven voor de afschaffing van het federalisme.
En wat met de Duitstaligen? Moeten er in de negen Duitstalige gemeenten tesamen ook een meerderheid voor "ja!" gevonden worden?

Ik vraag het maar.

Zwartengeel 30 augustus 2007 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2892047)
En die volksraadpleging, moet die dan in elk van de drie deelstaten een "ja!" geven voor de afschaffing van het federalisme.
En wat met de Duitstaligen? Moeten er in de negen Duitstalige gemeenten tesamen ook een meerderheid voor "ja!" gevonden worden?

Ik vraag het maar.

Het resultaat langs Franstalige kant zal doorslaggevend zijn. Zoals in 1950.

Sneta 30 augustus 2007 18:52

Een gewone meerderheid van de kiezers volstaat.
Als er zo'n 7 miljoen kiesgerechtigden zijn dan volstaat 3,5 miljoen + 1 om een meerderheid te halen

Jan van den Berghe 30 augustus 2007 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be (Bericht 2892016)
De Koning heeft de ?Ministers van Staat? ontvangen in een poging om uit de institutionele crisis te geraken waarin het land is verzeild geraakt.Maar waarom die mensen ontvangen? Ongetwijfeld om tijd te winnen, maar is dat nodig? Hoe kunnen zij een probleem oplossen dat ze zelf hebben gecreëerd, namelijk het federalisme? Dat is zoals dokters raadplegen om een patiënt te genezen die ze zelf hebben ziek gemaakt?

Voor wie het niet doorgeeft: de BUB stelt hier eigenlijk dat de koning niet goed bezig is en een gebrek aan politiek inzicht heeft, daar hij zich laat omringen door slechte raadgevers.

Binnenkort is het enige programmapunt nog van de BUB om de koning te vervangen door een prins-regent met de naam Hans I...

evilbu 30 augustus 2007 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneta (Bericht 2892731)
Een gewone meerderheid van de kiezers volstaat.
Als er zo'n 7 miljoen kiesgerechtigden zijn dan volstaat 3,5 miljoen + 1 om een meerderheid te halen

:shocked!:

Dus als in een federatie meer dan de helft van de mensen in heel het land voor de afschaffing van het federalisme is, dan gebeurt dat?

Sorry, maar dan snap je volgens mij niet goed wat federalisme betekent

Citaat:

In a federation, the self-governing status of the component states is typically constitutionally entrenched and may not be altered by a unilateral decision of the central government.

Anna List 30 augustus 2007 22:44

volgens mij viseren ze Martens de Bplusser ... :lol:

evilbu 30 augustus 2007 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2893735)
volgens mij viseren ze Martens de Bplusser ... :lol:

Doet me eraan denken dat ik nog steeds geen antwoord heb :
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2891980)
En klopt het dat Anne-Marie Lizin in 1996 of 1997 Claude Eerdekens vrolijk bijtrad toen die pleitte voor de aanhechting van Franstalig België bij Frankrijk?
Indien ja, valt dat te rijmen met lid zijn van B-Plus? Of heeft ze zich er al publiekelijk voor verontschuldigd?

Waarom komen belgicisten altijd met irritanten oneliners maar nooit met de gewenste antwoorden op gestelde vragen?8O :cry:

Anna List 30 augustus 2007 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2893737)
Doet me eraan denken dat ik nog steeds geen antwoord heb :

Waarom komen belgicisten altijd met irritanten oneliners maar nooit met de gewenste antwoorden op gestelde vragen?8O :cry:

omdat zij romantische enge staatsnationalisten zijn vanuit hun buikgevoel

maar die was retorisch zeker ? ;-)

evilbu 30 augustus 2007 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2893747)
omdat zij romantische enge staatsnationalisten zijn vanuit hun buikgevoel

maar die was retorisch zeker ? ;-)

Ik vrees het maar het probleem is dat ik het echt zou willen weten.:x

Allez, leg mij dat nu eens uit, BUB heeft tijd om :

- te paraderen als een bende kiekens aan het Hertoginnedal
- persmededelingen te doen
- oneliners van de meest knotsgekke aard posten zoals :
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2891335)
Aalst onafhankelijk !

-...

maar als mensen gewoon willen ingaan op hun statements en concrete vragen stellen, komt er geen antwoord? :sorry:

DebianFox 31 augustus 2007 06:48

BUB is gewoon synoniem voor amateurisme, die breken echt nooit door.

evilbu 1 september 2007 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 2894011)
BUB is gewoon synoniem voor amateurisme, die breken echt nooit door.

*Kuch* *Kuch*

Jongens, dat was eigenlijk wel geen retorische vraag hoor?

Citaat:

Ik vraag het maar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be