![]() |
alcoholische dranken
eens zien hé.
oja, en WELKE??;-) |
![]() :-D maar om te beginnen blijf ik bij mijn LOKAAL bier: ![]() En qua jenevers: http://www.filliers.be/ (citroen) En wijnen: daar ben ik een geweldige barbaar naar't schijnt. |
Van pils: stella artois, jupiler, heineken, ...
Van zwaarder bier: duvel, westmalle, karmeliet Witte Wijn: Californische of ook retsina Rode wijn: geen specifieke voorkeur Zwaardere dranken: whiskey, cognac, wodka Cocktails: mojito, cuba libre |
Citaat:
|
op mijn verjaardag:
![]() :-D (maar niet meer gedronken daarna, ik ben er naar op zoek) +wodka |
Citaat:
|
enkel bier : palm, orval, leffe, duvel, kriek, westmalle, johannes, chladminger ( oostenrijks bierke), .....
|
Citaat:
|
Vooral bier. Liefst blonde of amber bieren van hoge gisting.
Ook soms eens rode wijn (tijdens en soms ook nog na het eten) of ne porto (voor eten). Digestieven: Whiskey, cognac (harden drank!), een calvadoske of ne bruine rum of bruine tequila... Ik drink ook ongeveer elke dag een fles spuitwater (1.5L) |
Eenzaam maar niet minder trots.
|
Citaat:
Citaat:
|
zoveel goeie biersoorten...
chimay blauw, rochefort 8°, affligem tripel, duvel, boerinneke, piraat, passendale, kwak, geuze (cantillon, boon, 3 fonteinen, ongefilterde girardin,...), bush beer, hommelbier, orval, jan van gent, enz... |
Citaat:
Nie moeilijk da'k zo veel moe piesen... |
Ik drink bijna al een jaar haast geen alcohol meer. Soms nog eens wodka of een goeie rode wijn.
|
Citaat:
Citaat:
Weinig pilsbieren kunnen tippen aan Stella Artois; ik zou er maar mee leren leven. :-) |
Ik drink alleen maar zoete likeuren zoals Passoa, Malibu, Pisang, Safari, Malibu en Vodka Red Bull. Pils drink ik écht nooit. Wel nen Grimbergen of nen Leffe op café met wat kaas of nootjes, maar da's dan ook het enige bier.
|
jupilerke of maeske
zwaarder bieren: westvleteren en kasteelbier, gouden carolus trippel alst wat straffer mag bacardi cola wodka eristof limskaya met sweppes agrum |
Wijn: blanc de blanc uit de GB aan 1,30 per fles
Bier: Cara pils In het zeldzame geval dat ik toch poen heb ga ik wel eens een sixpack leffe, hoegaarden of guinness halen. |
(lijst niet alles inclusief)
Bier: Mahou, San Miguel, Corona (met limoen en tequila, als het kan), voor de rest uitzonderlijk eens iets Belgisch of, als ik in het buitenland ben, lokaal (onlangs nog Saku en A. Le Coq in Tallinn) Wijn: chardonnay, bij voorkeur uit Chili, Zuid-Afrika, Spanje &c., pinot gris, tokaj, Bulgaarse en Hongaarse wijnen, een Rioja, ... Mousserend: cava en lambrusco, soms eens champagne zelf (maar prijs/kwaliteit niet in verhouding volgens mij met cava en lambrusco) Aperitieven: Martini, Rum-Cola, Kir (Royal), porto Degustieven: cognac, amaretto Daarnaast: een hele variatie aan cocktails, tequila, rum, whiskey, wodka, jenever, absint, marc/grappa, brandy (metaxa, ...), ... &c&c&c. |
Bier: Duvel, Kwak, Blonde Achel, Verboden Vrucht, Guiness, Potteloereke, Braven Apostel, Leffe Blond
Verder jenever, cognac en wodka, alsook wijn. Porto drink ik niemeer, daar heb ik eens het bewustzijn van verloren. :lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be