![]() |
Gisteren heb ik aan Guy Verhofstadt de vraag gesteld of hij, aangezien op het congres van de VLD beslist was om de politieke rol van de koning om te zetten in louter protocolaire rol, bereid was om dat er door te drukken. Zijn antwoord was ontwijkend en rond de pot draaiend. Hij zei niet ja of neen, hij zei wel dat het huidig systeem goed was en dat hij er geen graten in zag om daar verandering in te brengen. M.a.w, de koning mag zolang Verhofstadt het voor het zeggen heeft, zijn politieke rol behouden.
De mening van het congres doet niet terzake. Op m'n vraag of hij het inburgeringsproces voor migranten wilde invoeren, en een wisselmeerderheid wilde geven aan CD&V en N-VA, zei hij dat dat niet relevant was. Er is een nagenoege unanimiteit in het Vlaams Parlement, aldus de premier. Ik heb er m'n twijfels bij. Agalev en SP.a, zijn die plots bijgedraait??? Verhofstadt antwoordde weer niet op de vraag of hij bereid was die meerderheid te leveren. Hij had eerder op de avond gezegd dat de links-rechts en oost-west tegenstellingen verdwenen waren. Ik vroeg hem daarop of hij vond dat er nog sprake was van een noord-zuid tegenstelling in ons land, of een Vlaamse Onafhankelijkheid niet beter zou zijn. Hij antwoordde (alweer ontwijkend) dat het huidige België goed draait en dat hij, naast een eventuele overheveling van de bevoegdheden naar de Gemeenschappen en Gewesten, geen graten zag in een Onafhankelijk Vlaanderen. België werkt, dus waarom het huidige systeem veranderen? Besluit: de huidige paars-groene regering wil een behoud van het België zoals het nu is. Vlaanderen moet met Verhofstadt niet op een verbetering rekenen. Beste mensen. Wil u Vlaanderen de dieperik in? Maak dan dat er een regering Verhofstadt II komt. Nieuw-Vlaamse groeten, VL |
Fijn dat je er ook achter bent. Je twijfelde hier blijbaar nog altijd aan? :lol:
Het is en blijft de V(laanderen) L(iever) D(umpen) partij met een paar dictators aan de kop op de koop toe. :evil: |
Wel, als we hier aan het zoeken zijn naar democratie, dan mogen ze de koning direct aan de kant schuiven (toch voor zijn politieke rol). Die senatoren van rechtswege (zijn zonen en dochter) mogen ze direct bannen uit de senaat. Dat is ook wat CD&V hierover denkt!
|
De neus van Verhofstadt wordt met de dag langer.
|
Dus Kevin als ik het goed begrijp wil de CD&V ook de "macht" van de koning beperken tot een louter protocolaire functie?
|
Tuurlijk!
|
Ik zou warempel nog vLD stemmen als ik jullie zo bezig hoor!
Alleen dat bewuste congres laat een heel ander verhaal horen... |
Niet te geloven al die Vlaams Nationalisten of moet ik zeggen Vlaamse Sadisten...
Zijn jullie er nu echt van overtuigd dat Vlaanderen de boel in zijn eentje kan redden? Leg dan eens vlug concrete manieren voor hoe jullie dit zien... Want ik hoor altijd de zever dat men inderdaad een onafhankelijk Vlaanderen wil. Als alles zo eenvoudig is waarom is dat dan nog niet gebeurd, of denken jullie dat de top van de regering staat te springen om samen te werken met de Walen??? Alleszins er is verbetering gekomen in het beleid er is meer openheid en de mensen weten al een beetje meer waaraan of waaraf. In het verleden moest iedereen maar blindelings de CD&V volgen wat geleid heeft tot een MILJARDEN schuld, men heeft meer dan zes keer Bill Gates nodig om deze schuld te vereffen , dank u CD&V want daar gaat nog steeds een groot deel van ons belastingsgeld naartoe |
Citaat:
|
Citaat:
Vlaanderen moet zijn plaats in Europa veroveren. En dus hoeven we niet alles zelf te doen, alleen zullen de beleidsinstrumenten daarvoor dan in onze handen vallen. |
Citaat:
Er is nog nooit zoveel gefoefeld en achter de schermen gewerkt als nu. En wat meer is: de CVP - onzaliger gedachtenis - beweerde niet de grote openheid te brengen, maar deed gewoon met haar aloude machtspolitiek verder. Niet goed te keuren, maar men deed tenminste niet "alsof". Verafstoot is een grote leugenaar, en dat al vanaf het ogenblik dat deze regering in de steigers stond. Toen beweerde bij hoog en bij laag dat er geen afspraken met de Franstaligen waren, terwijl Michel enige tijd later het tegengestelde vertelde. En later kwam inderdaad de aap uit de mouw: de Franstaligen had men vele miljarden beloofd... En waarom weigerde Verafstoot de criminaliteitscijfers door te spelen aan de Kamer? Hij zwaaide wel met zijn papiertje maar weigerde die als kamerdocument neer te leggen. Merkwaardig toch een dergelijke "openheid"... |
Als Verhofstadt dat over de Koning heeft gezegd, heeft hij groot gelijk. We gaan toch niet 's Konings rol veranderen omdat er 15% republikeinen zijn, zeker? En, om het met L. Vandenberghe te zeggen: "Een Vlaamse republiek is toogpraat". :wink:
|
En hoeveel percent is er voorstander van een protocolaire functie van de Koning?
|
22 procent van de Vlamingen is voorstander van een uitsluitend ceremonieel Koningshuis, volgens La Libre Belgique.
|
Ik heb het nog eens opgezocht en U heeft verdorie gelijk! Ach ja, de meerderheid heeft natuurlijk niet altijd gelijk hé?
|
Citaat:
Pas als het de machtspolitici in hun kraam past zullen zij de media wel inschakelen om het volk een handje te helpen indoctrineren. Feit is dat er verkiezingen in aantocht zijn en dat de rol van de koning ter discussie staat. Het was ooit anders. Waar rook is , is ook vuur. Eender wat La Libre bij "het volk" peilt. Laat hen eens peilen bij de Vlaamse politici... En bij de Waalse.... D�*�*r staat iets te gebeuren. Al zullen zij er ook hier weer tot�*�*l verschillend over denken. Het volk volgt pas die evolutie als het al gebeurd is. De media doen hun werk wel zogauw ze er voldoende "toe aangezet worden". Door de regering dus. Vlamingen en Walen. En het zal de eenheid des lands zeker ten goede komen... :lol: |
50% v.d. Vlamingen wil een status-quo
16% wil méér machten voor de Koning 22% is voorstander van een protocolaire monarchie 12% is onverschillig. Peiling gebruikt door de N-VA |
Citaat:
|
Citaat:
Vandenberghe behoort tot de Spirit-strekking. Zijn visie over Vlaanderen mag je dus reduceren tot dronkemans praat. Het verandert met de minuut (rood-blauw-groen). Citaat:
België is alleen op papier een natie. In de bloedzuivere realiteit niet. Dus als een Waalse krnat een peiling gaat doen is het logische dat die peiling Waals getint zal zijn. Punt uit. Citaat:
Afleidend uit de rest van wat hij gezegd heeft, sprak hij nochtans uit zijn eigen naam. Uit naam van de liberale gedachte. Hij was gewoon bang om een uitspraak te doen. Hij noemde ook al wat conservatief is "angstig". Wie is hier de angsthaas? Wie durft er niet veranderen aan het huidige monarchale systeem? Aan het slobberende België? Verhofstadt himself!!! VL |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be