Gentenaar |
17 februari 2004 17:22 |
Citaat:
Het Vlaams Blok meent dat de werkloosheid maar kan worden teruggedrongen door de economie te stimuleren. Om de economie te stimuleren, moet uiteraard een ondernemingsvriendelijk klimaat gecreëerd worden. Binnen België is dit onmogelijk: de hoogste belastingsdruk, noodzakelijke investeringen kunnen niet gebeuren, enz. Vlaamse onafhankelijkheid is de enige oplossing.
|
Als je met een ondernemingsvriendelijk klimaat bedoelt dat de lonen nog meer moeten dalen, dat de sociale zekerheid daardoor volledig wordt uitgehold, dat de overheidssubsidies aan bedrijven moeten toenemen, dat de staat nog meer moet investeren in infrastructuurwerken, dat de milieunormen omlaag moeten, dat de arbeidsomstandigheden en werkdruk onbeperkt mogen uitgerekt worden, dat de gemiddelde Vlaming nog meer op afbetaling moet gaan kopen, enz..., dan vraag ik me af wat er binnenkort moet gebeuren met de ziekenzorg, het milieu, het onderwijs, enz... Voor mij is het duidelijk dat dergelijke visie niet getuigt van lange termijn denken. Tenzij het gaat over de financiële belangen van de happy few.
|