Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Dode bij steekpartij in Brussel centrum (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94161)

-=EXCALIBUR=- 1 september 2007 20:51

Dode bij steekpartij in Brussel centrum

Iemand die iets meer weet?

Citaat:

za 01/09/07 - In het centrum van Brussel is vanochtend een man om het leven gekomen bij een steekpartij.

Rond 8.30 uur was er een schermutseling op de Vlaamse Steenweg, vlak bij de Dansaertstraat. Een bejaarde man bleef bloedend achter. Het slachtoffer kreeg meerdere messteken en overleed ter plaatse.
Getuigen konden een beschrijving geven van de dader. Die is wat later ingerekend door politiepatrouilles.

De man had zijn toevlucht gezocht in een nabijgelegen beenhouwerij. De klanten waarschuwden de politie.

De dader is een Afghaan die legaal in het land verblijft. Hij verbleef tot enkele maanden geleden in het Klein Kasteeltje. De man moet nog voor de onderzoeksrechter verschijnen.

Over het slachtoffer wil de onderzoeksrechter uit respect voor de familie niets vrijgeven. Het is nog niet duidelijk wat de aanleiding was tot de steekpartij.

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...01_Steekpartij

vercetti 1 september 2007 21:03

Verblijfsvergunning afpakken en één enkele vlucht richting woestijn. Géén genade met zo'n tuig. :evil:

Duupje 1 september 2007 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 2897139)
Verblijfsvergunning afpakken en één enkele vlucht richting woestijn. Géén genade met zo'n tuig. :evil:

Idem.

Mitgard 1 september 2007 21:39

oh nee.
nu ga ik op het VB stemmen denk ik.

:roll:

manta 1 september 2007 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2897176)
oh nee.

't werd tijd ... :lol:

Marlboro 1 september 2007 23:36

Citaat:

oh nee.

Manneke toch,het gaat hier niet om het vb,heeft niets mee de zaak te maken.
Maar tis wel leuk om zien hoe linksen zoiets weer eens goed keuren en vooral leuk om weten dat zo'n mensen blijkbaar van u mogen blijven.

Die moet meteen terug naar land van herkomst worden gestuurd en mag daar z'n straf gaan uitzitten.

Herr Oberst 1 september 2007 23:37

Citaat:

oh nee.

Dat is inderdaad een logische reactie, dit voorbeeld en duizenden andere voobeelden indachtig.

Laya 2 september 2007 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2897346)
Maar tis wel leuk om zien hoe linksen zoiets weer eens goed keuren en vooral leuk om weten dat zo'n mensen blijkbaar van u mogen blijven.

Waar? Ik zie niks.8O

SirGalahad_ 2 september 2007 09:00

Waarom maakt men zich eigenlijk druk om dit nieuw 'incident'?

Nynorsk 2 september 2007 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 2897346)
Maar tis wel leuk om zien hoe linksen zoiets weer eens goed keuren

wie keurt zoiets goed? 8O

Deel de mensen nu eens niet zo op in 'links' en 'rechts'. Iedereen vindt het erg dat zulke misdaden gebeuren en iedereen wil dat gepoogd wordt dergelijke zaken te voorkomen én iedereen wil dat de dader gestraft wordt.
(Op misschien een paar wacko uitzonderingen na die kicken op geweld of iets hebben tegen bejaarden.)

Het is ook niet omdat iemand een ander idee heeft over hoe dergelijke criminaliteit moet aangepakt worden, dat hij daarom die criminaliteit goedkeurt.

Bob 2 september 2007 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2897543)

Deel de mensen nu eens niet zo op in 'links' en 'rechts'. Iedereen vindt het erg dat zulke misdaden gebeuren en iedereen wil dat gepoogd wordt dergelijke zaken te voorkomen én iedereen wil dat de dader gestraft wordt.
(Op misschien een paar wacko uitzonderingen na die kicken op geweld of iets hebben tegen bejaarden.)

Het is ook niet omdat iemand een ander idee heeft over hoe dergelijke criminaliteit moet aangepakt worden, dat hij daarom die criminaliteit goedkeurt.

Maar dat men eens stopt met een onderscheid te maken naargelang de etnische achtergrond van de dader.
Als de dader een skinhead was geweest die een 73-jarige Marokaan zou doodgestoken hebben, dan was de gesubsidieerde (en ook de minder gesubsidieerde) media te klein geweest.

Bhairav 2 september 2007 09:34

Die dingen gebeuren elke dag.
Emotionele kutreacties a la "die is naar hior gekomen om mensen dood te steken" troef. Zo hoort dat, want anders zijt ge vervreemd van het volk...

Jukes 2 september 2007 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2897543)

Dit is een rechtstreeks gevolg van de halfzachte aanpak van het illegalenprobleem in dit land. Ons document 'bevel om het grondgebied te verlaten' is inmiddels in de hele wereld beroemd als uiterst amusant WC-papier. Ook in Zeebrugge lopen al maandenlang Afghanen rond, die iedere nacht opnieuw proberen om op een boot naar Engeland te geraken. Ze zorgen inmiddels voor flink wat overlast in verschillende buurten, maar ook zij krijgen het zelfde lachwekkende papiertje. Tot er ook d�*�*r iets ernstigs gebeurt. Oppakken en opsluiten of terugsturen, da's de enige veilige manier om met zulke avonturiers af te rekenen. De bevoegde minister draagt een verpletterende verantwoordelijkheid in deze.

Bob 2 september 2007 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2897567)
Die dingen gebeuren elke dag.
Emotionele kutreacties a la "die is naar hior gekomen om mensen dood te steken" troef. Zo hoort dat, want anders zijt ge vervreemd van het volk...

Moet gij ze allemaal maar betalen. Voor mij mogen ze allemaal terug naar afzender. Zal een pak minder kosten, en een pak minder last meebrengen.

Bhairav 2 september 2007 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 2897581)
Moet gij ze allemaal maar betalen. Voor mij mogen ze allemaal terug naar afzender. Zal een pak minder kosten, en een pak minder last meebrengen.

Het is niet omdat een vreemdeling iemand vermoord dat-ie dat doet OMDAT -ie vreemd is. Wie denkt van wel reageert emotioneel.

AdrianHealey 2 september 2007 10:03

Ik ben overtuigd. Alle Afrikanen en Aziaten zijn hier om onze maatschappij de vernieling in te helpen met waarden zoals 'moorden mag' en 'diefstal mag'.

Jep, jep.

Nynorsk 2 september 2007 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 2897566)
Maar dat men eens stopt met een onderscheid te maken naargelang de etnische achtergrond van de dader.
Als de dader een skinhead was geweest die een 73-jarige Marokaan zou doodgestoken hebben, dan was de gesubsidieerde (en ook de minder gesubsidieerde) media te klein geweest.

Wat de media doet zal me een worst wezen.

Maar als dit een racistische daad was, is etnische achtergrond weldegelijk relevant. Wie is 'men'?

Nynorsk 2 september 2007 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 2897569)
Dit is een rechtstreeks gevolg van de halfzachte aanpak van het illegalenprobleem in dit land. Ons document 'bevel om het grondgebied te verlaten' is inmiddels in de hele wereld beroemd als uiterst amusant WC-papier. Ook in Zeebrugge lopen al maandenlang Afghanen rond, die iedere nacht opnieuw proberen om op een boot naar Engeland te geraken. Ze zorgen inmiddels voor flink wat overlast in verschillende buurten, maar ook zij krijgen het zelfde lachwekkende papiertje. Tot er ook d�*�*r iets ernstigs gebeurt. Oppakken en opsluiten of terugsturen, da's de enige veilige manier om met zulke avonturiers af te rekenen. De bevoegde minister draagt een verpletterende verantwoordelijkheid in deze.

Het gaat hier om een legaal, zo zegt het krantenartikel.

Bhairav 2 september 2007 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2897611)
Het gaat hier om een legaal, zo zegt het krantenartikel.

Rechts denkt dat de illegaligheid van "zijn soort" overgewaaid is op hem...

Praetorian 2 september 2007 11:05

Ik zou alle Vlamingen op transport zetten bij het volgende gezinsdrama. Geen belastingsgeld aan een volk dat hun eigen vrouwen afschiet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be