Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Anti-politiek gecompenseerd door absolute monarchie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94177)

Nr.10 2 september 2007 15:44

Anti-politiek gecompenseerd door absolute monarchie

Het ancien regime dient in beperkte mate heringevoerd. De kiesplicht dient afgeschaft, en alle verloren stemmen die daar het gevolg van zijn gaan naar het staatshoofd. A-politieke mensen krijgen aldus een impact.

Jazeker 2 september 2007 15:46

10 Juni moet mentaal toch een klap van jewelste zijn geweest voor sommigen. :?

Fieseler 2 september 2007 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2898341)

Zou het daarom zijn dat het nu opgevoerde belgicistische BV clubje die door de "ons kent ons" strathegie op de meest minutieuse wijze is opgebouwd zo schraal is naar getal en inhoud?

Zwartengeel 2 september 2007 16:12

Waarom niet meteen ook het cijnskiesrecht terug invoeren?

Eddy B 2 september 2007 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2898341)

Er zijn nog wel wat gekke ideeën die NOG niet de revue gepasseerd zijn, maar nog een paar dagen impasse, en ze zullen wel komen :lol:

AdrianHealey 2 september 2007 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2898379)
Waarom niet meteen ook het cijnskiesrecht terug invoeren?

Deal.

Jan van den Berghe 2 september 2007 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 2898334)
Het ancien regime dient in beperkte mate heringevoerd. De kiesplicht dient afgeschaft, en alle verloren stemmen die daar het gevolg van zijn gaan naar het staatshoofd. A-politieke mensen krijgen aldus een impact.

Ik zou zeggen: haal een vliegtuigticket en ga wonen in Swaziland. Daar hebben ze een absolute monarchie! Veel succes!

solidarnosc 2 september 2007 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2898471)
Ik zou zeggen: haal een vliegtuigticket en ga wonen in Swaziland. Daar hebben ze een absolute monarchie! Veel succes!

Waarom niet Liechtenstein of Monaco? Dat is dichter bij de deur en wellicht aangenamer wonen. ;-)

Jan van den Berghe 2 september 2007 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2898484)
Waarom niet Liechtenstein of Monaco? Dat is dichter bij de deur en wellicht aangenamer wonen. ;-)

Liechtenstein is - jammer voor dit heerschap - geen absolute monarchie, maar heeft wel een staatsvorm waar monarch en parlement in een soort machtsbalans zitten. Een monarch kan er zijn veto stellen, maar ook het parlement kan de monarch dwars zitten.

Tja, Monaco kan ook nog altijd, maar ik weet niet of het voor onze liefhebber van absolute monarchieën wel betaalbaar is...

Den Ardennees 2 september 2007 17:21

een absolute monarchie.8O

Dat is alleszins de snelste manier om tot een republiek te komen.

Metternich 2 september 2007 19:40

Waar zijn mijn zwaard en harnas? Tijd om wat naburige kasselrijen te gaan plunderen en platbranden.

giserke 2 september 2007 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 2898334)

waarom laten we niet meteen het algemeen meervoudig kiesrecht terug invoeren?

lombas 2 september 2007 23:11

Ik zie het eerder leuker:

- kiesplicht afschaffen

- stemmen veranderen:

--> drie economische klassen:

€ 0 tot X: 1 stem
€ X tot XX: 2 stemmen
€ XX ad infinitum: 3 stemmen

--> drie sociale klassen:

Opleiding 0 tot Opleiding X: 1 stem
Opleiding X tot Opleiding XX: 2 stemmen
Opleiding XX ad infinitum: 3 stemmen

- 50/50 verdeling tussen lijsten en disctricten; mensen kunnen hun stemmen (minstens 2 dus) naar eigen goedkeuren verdelen over de kandidaten

--> Bv.:

Jones is lid voor District X. De Y-Partij komt op in Kiesdistrict Z. Kiezer Smith kan kiezen om zijn stemmen (bv. 3) allemaal in te zetten op Jones of op de Y-Partij, of ze te verdelen, of niet te kiezen.

- ambtenaren en verkozenen hebben geen kiesrecht

born2bewild 2 september 2007 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2898484)

Monaco, de natte droom van klein links.

born2bewild 2 september 2007 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2899528)
Ik zie het eerder leuker:

- kiesplicht afschaffen

- stemmen veranderen:

--> drie economische klassen:

€ 0 tot X: 1 stem
€ X tot XX: 2 stemmen
€ XX ad infinitum: 3 stemmen

--> drie sociale klassen:

Opleiding 0 tot Opleiding X: 1 stem
Opleiding X tot Opleiding XX: 2 stemmen
Opleiding XX ad infinitum: 3 stemmen

- 50/50 verdeling tussen lijsten en disctricten; mensen kunnen hun stemmen (minstens 2 dus) naar eigen goedkeuren verdelen over de kandidaten

--> Bv.:

Jones is lid voor District X. De Y-Partij komt op in Kiesdistrict Z. Kiezer Smith kan kiezen om zijn stemmen (bv. 3) allemaal in te zetten op Jones of op de Y-Partij, of ze te verdelen, of niet te kiezen.

- ambtenaren en verkozenen hebben geen kiesrecht

wie verdeelt de opleidingen in "klassen"? de Staat?
Ik vind het ook beter om de graden te vermenigvuldigen in plaats van op te tellen, van 1 tot 9 dus.

En krijgen ouders extra stemmen voor een groot nageslacht?

lombas 2 september 2007 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2899538)
wie verdeelt de opleidingen in "klassen"? de Staat?

De menselijke geest. Niks-Lager. Lager-Secundair. Secundair-Hoger. Of Niks-Secundair. Secundair-Hoger. Hoger-Doctoraat.

lombas 2 september 2007 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2899538)
En krijgen ouders extra stemmen voor een groot nageslacht?

Mogelijk. Berrie ziet meteen zijn aantal stemmen kelderen. Voor de moorden in Congo zit hij nu aan ongeveer -8 miljoen stemmen, denk ik zo.

Die kerel kan heel het systeem blokkeren.

8O

Ziejet, hoe we het draaien of keren, aan een absolute monarchie komen we toch. Beter die nu te installeren, dan kunnen we allemaal wat vrijer zijn.

born2bewild 2 september 2007 23:25

Hans-Hermann Hoppe, is dat een fan van u?

lombas 2 september 2007 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2899555)
Hans-Hermann Hoppe, is dat een fan van u?

Hoppe is een enorme fan van mij. Gisteren stond hij in het portaal van mijn loftenblok. Weeral. Ik heb hem een tas koffie toegeschoven en gezegd dat hij zijn zuurverdiende centjes niet moet uitgeven aan vliegtuigtickets en dat ik hem ook best wel graag zie als hij in de VS zit.

Maar serieus, Hoppe is goed. Den Berrie die alles te zeggen heeft, ik denk dat dat hier nogal een feest zou worden. Democratie is niet je-dat. Democratie is tien miljoen anderen die aan jouw centen zitten en zich met jouw lief en haard bezig houden.

Wolf Rulez 3 september 2007 02:24

Ach ja democratie is inderdaad niet het meest ideale staats stelsel dat men zich kan voorstellen... Persoonlijk denk ik dat Anarchie nog de beste structuur is, maar helaas is de menselijke geest niet geschikt om volgens dit principe te leven... Voordat ik bakken kritiek krijg, kijk naar een mierennest, dat soort systeem lijkt mij ideaal, geen bazen, geen regels, maar ieder individu weet doet wat het beste is voor de groep...
Totdat onze geest daar eindelijk rijp voor is ben ik bang dat we het toch bij een democratie zullen moeten houden. Met al zijn gebreken is het in mijn ogen nog steeds beter dan een monarchie zoals sommigen blijkbaar aanhangen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be