![]() |
Hoe gaat B-H-V gesplitst worden
We weten allemaal dat de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde gewoon moet gesplitst worden, of er kunnen geen geldige, grondwettelijke verkiezingen meer gehouden worden. Het is nogal vrij evident dat de Franstaligen dit allesbehalve willen, en er natuurlijk een dikke kluif voor in de plaats willen. Hoe denkt u dus dat B-H-V gaat opgelost worden? Zeg wel wat u denkt, dus niet uw persoonlijke voorkeur :-)
|
Met vijf minuten politieke moed.
|
Citaat:
het zal wel in een geheelpakket zitten, waar wat puntjes voor de franstaligen zitten, maar BHV zal gesplitst worden. Indien niet : CD&V terug naar AF, ga niet langs start, u ontvangt géén 800.000 stemmen... |
Met inschrijvingsrecht voor Franstaligen in bepaalde gemeenten als compensatie.:-( :-( :-( :-(
|
Ik zeg NIET de minste compensatie. :twisted:
|
Wou kiezen, dat gaat niet gesplitst worden maar dat staat er niet tussen...
|
Zo : Brus-sel Hal-le Vil-voor-de.
|
Citaat:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2003/02/28/R125.htm |
ontopic:
de uitbreiding van de tweetalige kieskring met delen van Waals-Brabant (in België moet je altijd het zotste voorstel kiezen, en je zal het dichtste tegen de realiteit zitten) |
Ik stel voor de er met de dobbelstenen gegooid wordt.
Misschien kunnen VTM & RTL dat gezamenlijk uitzenden en de winnaar mag kiezen wat er met BHV gebeurt. Mijn voorstel is dus nog zotter, maar in een surrealistisch land moet dat kunnen :-) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
maar inschrijvingsrecht vindt ik onaanvaardbaar en het is ongrondwettelijk, omdat dan niet alle belges gelijk zijn voor de wet. |
De eenzijdige splitsing door een Vlaamse meerderheid lijkt me de enige manier. Bij onderhandelingen zal men hierover nooit overeenstemming bereiken. Althans, niet zolang de meeste Vlaamse onderhandelaars niet Karel De Gucht heten en dezelfde misplaatst-arrogante mentaliteit hebben.
Interessant is wel wat de reactie van de Franstaligen zal zijn. Minister van Staat Moureaux beweerde dat de eenzijdige splitsing van BHV door de Vlamingen wat hem betreft het einde van België betekent. Ben benieuwd of de huidige Franstalige politici er ook zo over denken. |
Citaat:
Citaat:
Het meenemen van de Rand zal dan vrij snel als een arrogante daad van agressie beschouwd worden. Doen!:thumbsup: |
Citaat:
Citaat:
Ik blijf in ieder geval spreekwoordelijk languit op de bank met chips en cola van deze dramaserie genieten. Zo spannend is de politiek in Nederland zelden. ;-) Nu maar hopen dat het einde een beetje de moeite waard is... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben wel 's nachts opgebleven om de Verdonk-H.Ali debatten te volgen: 'De minister van Vreemdelingenzaken en integratie moest er ook mee kunnen leven'. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be