Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Bush stuwt met zijn uitspraken Wall Street fors de hoogte in (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94215)

Savatage 3 september 2007 13:09

Bush stuwt met zijn uitspraken Wall Street fors de hoogte in

De beurs van New York is met flinke winst gesloten dankzij enkele uitspraken van de Amerikaanse president Bush en van de voorzitter van de Amerikaanse centrale bank Ben Bernanke. De Dow Jones won 0,90 procent, de Nasdaq ging er 1,21 procent op vooruit.

De Dow Jones Industrial Average ging 119,01 punten hoger en eindigde op 13.357,74 punten. De samengestelde Nasdaq-index won 31,06 punten tot 2.596,36 punten. De breder samengestelde Standard and Poor's 500 ging dan weer 1,12 procent of 16,35 punten hoger en tikte af op 1.473,99 punten.

De uitspraken van zowel Bush als Bernanke hadden een grote, positieve invloed op de beurs. Bush stelde een aantal maatregelen voor om mensen te helpen die door de hypotheekcrisis in financiële moeilijkheden zijn gekomen. Bernanke stelde dan weer dat de Fed zou optreden indien nodig om de gevolgen van de financiële crisis te beperken. (AFP/hln)

----------------------------------------

Goede maatregelen van Bush :thumbsup:

Ambiorix 3 september 2007 13:18

overheidsinterventie! oei, is dat niet wat on-libertarisch?

Savatage 3 september 2007 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2900339)

Ik had het dan ook over het voorstel van Bush, niet over dat van Bernanke. Echt overheidsinterventie kan je het nu ook niet noemen, ik vergelijk het eerder met de overheid die zandzakjes help leggen in gebieden die overstroomd zijn. Onder overheidsinterventie versta ik eerder maximumprijzen, werkloosheidsuitkeringen, quota's op de werkvloer, allerlei belastingen, ...

Ambiorix 3 september 2007 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2900379)
Ik had het dan ook over het voorstel van Bush, niet over dat van Bernanke. Echt overheidsinterventie kan je het nu ook niet noemen, ik vergelijk het eerder met de overheid die zandzakjes help leggen in gebieden die overstroomd zijn. Onder overheidsinterventie versta ik eerder maximumprijzen, werkloosheidsuitkeringen, quota's op de werkvloer, allerlei belastingen, ...

Het hangt natuurlijk af van in welke mate je "libertarisch" opstelt. Maar ik kan mij goed voorstellen dat de notoire libertariërs op dit forum "Bush stelde een aantal maatregelen voor om mensen te helpen die door de hypotheekcrisis in financiële moeilijkheden zijn gekomen." niet op prijs kunnen stellen. Dat geld komt van de belastingen hé, nog zo'n vies woord.

Savatage 3 september 2007 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2900391)
Het hangt natuurlijk af van in welke mate je "libertarisch" opstelt. Maar ik kan mij goed voorstellen dat de notoire libertariërs op dit forum "Bush stelde een aantal maatregelen voor om mensen te helpen die door de hypotheekcrisis in financiële moeilijkheden zijn gekomen." niet op prijs kunnen stellen. Dat geld komt van de belastingen hé, nog zo'n vies woord.

En zeg me nu eens wat jij vindt van Bush zijn interventie? Zo'n fervent voorstander van overheidsinterventie als jij, kan dit toch alleen maar toejuichen?

Ambiorix 3 september 2007 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2900394)
En zeg me nu eens wat jij vindt van Bush zijn interventie? Zo'n fervent voorstander van overheidsinterventie als jij, kan dit toch alleen maar toejuichen?

wel, ik vind het positief dat 'ie de mensen in moeilijkheden wil helpen. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet héel sceptisch sta tegenover het economisch systeem in de VS in't algemeen. Maar goed, het ging nu specifiek over dit item.

Gun 4 september 2007 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2900324)

De beurs van New York is met flinke winst gesloten dankzij enkele uitspraken van de Amerikaanse president Bush en van de voorzitter van de Amerikaanse centrale bank Ben Bernanke. De Dow Jones won 0,90 procent, de Nasdaq ging er 1,21 procent op vooruit.

De Dow Jones Industrial Average ging 119,01 punten hoger en eindigde op 13.357,74 punten. De samengestelde Nasdaq-index won 31,06 punten tot 2.596,36 punten. De breder samengestelde Standard and Poor's 500 ging dan weer 1,12 procent of 16,35 punten hoger en tikte af op 1.473,99 punten.

De uitspraken van zowel Bush als Bernanke hadden een grote, positieve invloed op de beurs. Bush stelde een aantal maatregelen voor om mensen te helpen die door de hypotheekcrisis in financiële moeilijkheden zijn gekomen. Bernanke stelde dan weer dat de Fed zou optreden indien nodig om de gevolgen van de financiële crisis te beperken. (AFP/hln)

Alweer, je zou eens moeten weten;-)

netslet 4 september 2007 00:43

Ik zal het kort houden: lange termijn > korte termijn.

Savatage 4 september 2007 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 2901653)
Ik zal het kort houden: lange termijn > korte termijn.

Korte termijn heeft ook belang.

Volksstormer 4 september 2007 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2900324)

Sjonge jonge, HOE DOM kun je zijn? 8O :roll:

Savatage 4 september 2007 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2901682)
Sjonge jonge, HOE DOM kun je zijn? 8O :roll:

Men zou in 1 groot kwaadaardig zionistisch complot kunnen geloven ;-)

Volksstormer 4 september 2007 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2900339)

Is de Fed wel een overheidsinstelling? Dient deze beslissing het algemene belang of enkel dat van de krediethaaien, de banksters?

Savatage 4 september 2007 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 2901684)
Is de Fed wel een overheidsinstelling? Dient deze beslissing het algemene belang of enkel dat van de krediethaaien, de banksters?

Net alsof de overheid het algemeen belang dient :lol:

Volksstormer 4 september 2007 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2901683)
Men zou in 1 groot kwaadaardig zionistisch complot kunnen geloven ;-)

Het contrast met jouw onzin versterkt alleen mijn stellingen. 8-)

Volksstormer 4 september 2007 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2901690)

Een domme democraat hoort dat toch te geloven?

Akufen 4 september 2007 02:07

Cognitive dissonance

KrisKras 4 september 2007 02:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2901690)

ja, maar de fed heeft niks met de overheid te maken he...
Dat ze het algemeen belang niet dienen, daar heb je weer gelijk in ;)

Savatage 4 september 2007 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras (Bericht 2901725)
ja, maar de fed heeft niks met de overheid te maken he...

Het is semi-gouvermenteel.

Citaat:

Dat ze het algemeen belang niet dienen, daar heb je weer gelijk in ;)
Banken (en de meeste dingen daarond) zijn geen liefdadigheidsinstellingen ;-)

AdrianHealey 4 september 2007 11:20

Citaat:

Bernanke stelde dan weer dat de Fed zou optreden indien nodig om de gevolgen van de financiële crisis te beperken. (AFP/hln)
Zucht. Gaan ze het daar nooit leren?

Enfin; volgende Amerikaanse crisis over +- 2-3 jaar.

Bovenbuur 4 september 2007 11:22

Maar zodra hij iets zegt over Iran gaan die koersen wel weer naar beneden hoor...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be