![]() |
Not Done
Ik kan begrijpen dat Ecolo wegens hun Waalse reflex niet met separatisten scheep wil gaan in een federale regering.
Maar ze moeten daar Groen niet in meesleuren, onze reflexen zijn, naast de ecologie en de sociale aanpak, héél anders. Niettemin wordt het ook voor Groen eens tijd om ook op dat vlak eens kleur te bekennen. Separatisme is bij ons geen hot issue, daar kan ik inkomen. Maar doen alsof het ontoelaatbaar, onbespreekbaar, en ondoorvoerbaar is, is not done. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ge hebt me hier KO. Maar! Eigen huis... Zou het niet nog prachtiger zijn als de VLD eens duidelijk maakte dat ze eventueel wel wil, op voorwaarde dat de racistische partij FDF eruit gaat? |
Citaat:
NOT! |
Ik zou groen en ecolo in een regeringsonderhandeling nemen met als uitgangspunt op communautair gebied
1. Een onmiddelijke splitsing van BHV (onverwijld) 2. De oprichting van een beperkte commissie om de invulling van de subsidiariteit tussen het federale niveau en de gewesten te regelen. Deze commissie zou bepetkt blijven tot leden van NV-A en FDF. Deze partijen wordt een ministerportefeuille en een staatsekratearis elk beloofd, echter pas van zodra ze met een "oplossing" voor de dag komen bij eenparigheid van stemmen. Op hun besprekingen wordt geen termijn gekleefd, ze mogen zo lang en zo intens vergaderen als ze zelf wensen. Op het maatschappelijk niveau: 2 groene staatssecretarissen één voor energie & één voor milieu onder een CDH, VLD of CD&V minister voor economie regeringspolitiek : uitstap uit de kernenergie begeleiden met ernistige investeringen, strenge mestnormen, vergroting van het natuurbehoudsaureool |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF03092007_055 |
als die PS en Ecolo's nu eens slim waren he, dan konden zo zoveel regeren als ze wilden zonder last van de CDV, VLD, VB, LDD...
wie geeft hen eens een belleke? Patriot? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor een internationalist als ik, die de "nationaliteit" in feite wil afschaffen klinkt dit voorwaar als muziek in de oren. Mits een beetje ijver kan je mischien mijn avatar en handtekening lezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be