Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jamaica? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94238)

C2C 4 september 2007 00:02

Jamaica?

Wordt Oranje-Blauw-Groen mogelijk?

Dat zou dan wel betekenen dat de CVP de radicalen van de NVA buitenkickt en de kernstop terug invoert.

Toch vreemd dat ze alleen al de moeite doen om Jamaica te bespreken. Bijzonder vreemd.

Is de CVP stilaan de NVA aan't dumpen?

Laten we eerst gewoon effe peilen, dan kunnen we uitweiden.

Coekie 4 september 2007 00:06

Jamaica? Waar hebben ze Jamaica besproken? Op de conferentie van ambassadeurs misschien?

En als Jamaica al ergens besproken is hoort dat dan niet eerder bij de buitenlandse dan de binnenlandse politiek

Wolf Rulez 4 september 2007 00:13

Helaas mag ik nog niet stemmen in enquêtes (waarschijnlijk omdat ik nog niet lang op deze site ingelogd ben) maar indien ik zou mogen stemmen zou het voor 4 zijn, hoewel ik vrees dat mogelijkheid 3 dichter bij de waarheid zal liggen...

Aan C2C (anderen mogen uiteraard ook reageren) zou ik echter wel twee vragen willen stellen
-Wat is er zo radicaal aan de N-VA?
-Waarom zou de kernstop moeten doorgevoerd worden?

Jaani_Dushman 4 september 2007 00:21

Ik zie coalities waar blauw deel van uitmaakt, sowieso niet zitten.

C2C 4 september 2007 00:36

Polletje op de VRT website intussen:

Citaat:

Moeten CD&V en Open VLD de N-VA laten vallen om samen met de groenen een tweederdemeerderheidsregering te vormen?
  • ja: 2157 (41%)
  • nee: 3016 (59%)

C2C 4 september 2007 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Rulez (Bericht 2901626)
Aan C2C (anderen mogen uiteraard ook reageren) zou ik echter wel twee vragen willen stellen
-Wat is er zo radicaal aan de N-VA?

Wa's da nu voor een vraag.

Een partij die de afbraak van een land eist omdat een van zijn gemeenschappen het economisch even minder goed doet... dat soort egoïsme vindt ge nergens. Dat is van een radicaal soort obsceniteit.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Rulez (Bericht 2901626)
-Waarom zou de kernstop moeten doorgevoerd worden?

De groenen stellen dat als voorwaarde om aan Jamaica deel te nemen. Maar u heeft de persconferentie wellicht niet gevolgd.

ericferemans 4 september 2007 00:40

Deelt groen! in de klappen?

Daar ecolo en groen één fractie hebben opgericht in het federale parlement dreigt de van de pot gerukte reactie van ecolo gevolgen te gaan hebben voor groen!
Worden zij nu door de laatste belgicisten aangezien als de enige (Vlaamse) belgicistische partij? Ik denk dat dit meer stemmen zal kosten dan opbrengen.
De houding van de ecolo voorzitter is dom. NVA ligt onder de sloef van de CD+vee: hoe wil hij nu dat deze zijn kartel splits, waar dit niet eens nodig is vanuit anti-separatistisch standpunt?
NVA heeft niet gevraagd om separatisme, en wat de opmerking van de ecolovoorzitter betreft dat hij niet wil regeren met een partij die confederalisme predikt is dit een kemel van jewelste: zelf open VLD heeft op een congres het confederalisme als doel van de partij verkozen, en bij mijn weten zijn ook SPA-SPirit voor het regionalisme (lees confederalisme) gewonnen. Die man heeft nog nooit iets over de Vlaamse politieke partijen en hun inhoud gelezen zeker?
Dat groen! en ecolo soms verweten wordt van wereldvreemd te zijn is vaak propaganda. In deze materie is het een verbluffende vaststelling.

Door Groen! mee te willen slepen in een oubollig avontuur (wat zou Bart Staes van deze grappen vinden???) dreigt de ecolo voorzitter schade te berokkenen aan zijn zusterpartij. Hij dient in plaats van trots het belgicistische van Groen! te poneren eerst eens een duchtig woordje te praten met de groenen.

Indien ik me niet vergis is er hier usurpatie gebeurd op een manier die we zelf van het fdf niet gewoon zijn :(

Jong N-VA'er 4 september 2007 00:48

Over die poll, ik kreeg hier vanavond een sms waarin stond: stem JA op de VRT-poll, in het belang van België
En dan nog halen de snoodaards het niet :p

vercetti 4 september 2007 00:52

Ondertussen:

aantal stemmen: 5275
ja: 1755 (33%)

nee: 3520 (67%)

solidarnosc 4 september 2007 00:57

Ik heb eerder de indruk dat de CD&V onder de sloef ligt van NVA. Eigenlijk verbazend hoe een partij die op een bepaald moment op sterven na dood was er is in geslaagd is om de grootste partij van Vlaanderen zo naar haar hand te zetten op communautair maar ook op socio-economisch vlak. Ik ben het helemaal niet eens met de inhoud maar bon as such is het wel knap werk van hen.

Mijn verklaring. CD&V heeft en had geen inhoud en nu God officieel dood is zaten ze met een nijpend probleem. NVA had die wel en door samen te hokken (voor beiden om opportunistische redenen. CD&V wilde de grootste zijn, NVA wilde blijven bestaan) is van het één het ander gekomen.

Coekie 4 september 2007 01:01

Ik zie nog steeds niet de connectie tussen de belgische regeringsvorming en een eiland in de Atlantische oceaan.

Coekie

solidarnosc 4 september 2007 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 2901687)
Ik zie nog steeds niet de connectie tussen de belgische regeringsvorming en een eiland in de Atlantische oceaan.

Coekie

Jamaica is de Duitse naam aan een coalitie van liberalen, christen-democraten en groenen. Liberalen zijn in Duitsland geel, christen-democraten zwart en groenen yep groen. Geel, zwart en groen zijn de kleuren van de Jamacainse vlag.

Coekie 4 september 2007 01:07

En ik die dacht dat we den duits in 45 hadden buitengesmeten.

En waarom noemt den duits zo'n coalitie zo?

Coekie

solidarnosc 4 september 2007 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 2901693)
En ik die dacht dat we den duits in 45 hadden buitengesmeten.

En waarom noemt den duits zo'n coalitie zo?

Coekie

Omdat ze een vreemd gevoel voor humor hebben. ;-)

Coekie 4 september 2007 01:10

Kijk eens aan mijn vraag wordt al beantwoord voor ik ze gesteld heb.

Coekie

Wolf Rulez 4 september 2007 03:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2901645)
Wa's da nu voor een vraag.

Een partij die de afbraak van een land eist omdat een van zijn gemeenschappen het economisch even minder goed doet... dat soort egoïsme vindt ge nergens. Dat is van een radicaal soort obsceniteit.

Persoonlijk vind ik het dan weer enorm raar dat men iets koste wat het kost in leven wilt blijven houden dat al lang op sterven na dood is... België is een instelling die vanaf dag 1 gedoemd was om te mislukken. Dat het zijn doodstrijd al meer dan 170 jaar volhoudt verdiend enig respect, maar om het daarom nog langer in leven te houden vind ik dan weer net iets te...

Over het financieel net iets minder goed gaan, de Waalse economie is rampzalig. Een torenhoge werkloosheidsgraad, maar blijkbaar kunnen Fransen wel werk vinden in regio's waar 25% van de Waalse bevolking werkloos is. Akkoord, het is financieel voordelig voor Fransen om hier te komen werken; maar ik blijf me er toch vragen bij stellen.

Over de geldstromen, een beetje solidariteit mag er zijn, maar 8,1 miljard euro steun in 2003 lijkt mij enorm veel te zijn... En dit zijn geen cijfers van het VB of de N-VA, maar van de unité des francophones (hiermee is geen rekening gehouden met Brussel) http://unitefrancophone.be/spip.php?article1

een andere bron spreekt van 12,68 miljard euro in 2003 (Wallonië + Brussel) deze bron is op het eerste gezicht neutraal, maar er kan vermoed worden dat ze banden met het VB zou hebben
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/b3.htm
En zelfs dat zou voor mij niet al te erg zijn moesten ze daarmee hun economie terug proberen aan te zwengelen. Ook dit gebeurt amper of niet.

Wat mij echter vooral stoort is de arrogantie van verschillende walen. Iedere keer dat ik in Brussel kom dien ik alles uit te leggen in het Frans (dit stoort mij op zich niet zo veel, omdat ik deze taal toch vrij goed beheers) Maar wat gebeurt er nu indien ik eens doe alsof ik het niet versta vroeg ik mij af... Let op: ik stelde dus mijn vragen in het Nederlands en kreeg als antwoord dat ze het niet verstonden. Geen probleem, ik dus verder in het Nederlands vragen of ik iemand kon spreken die wel Nederlands kon. Wel het was eigenlijk een soort tussentaaltje tussen Frans en Nederlands; dus hier en daar een Frans woordje zodanig dat ze het zouden kunnen begrijpen indien ze echt geen Nederlands verstonden. Achter de balie begon de roddeltamtam onmiddellijk over de domme Vlaming die niet eens Frans kon... Logisch vond ik dat toch niet, dat heb ik hen trouwens ook na een aantal minuten gezegd (in het Frans natuurlijk). Dit is slechts een van de dingen die ik persoonlijk heb meegemaakt. Ik besef uiteraard dat dit een alleenstaand geval kan zijn. Mijn ervaringen bewijzen echter het tegendeel. Let wel, ik ken ook verschillende Walen wiens Nederlands even goed of zelfs beter is dan mijn kennis van het Frans. Doch deze zijn, in mijn ogen een minderheid.

Historisch gezien werd het Nederlands ook als tweederangstaal beschouwd. Dit zou momenteel weggewerkt moeten zijn, helaas spreken mijn persoonlijke ervaringen dit tegen...

Over het egoïsme gedeelte: is het niet net zo egoïstisch om zich andermans geld toe te willen eigenen omdat het in het verleden gegeven werd?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2901645)
De groenen stellen dat als voorwaarde om aan Jamaica deel te nemen. Maar u heeft de persconferentie wellicht niet gevolgd.

Deze volgde ik maar al te goed, de vraag was niet waarom dit een voorwaarde was, maar waarom dit zou moeten gebeuren? Niet alle eisen worden ingewilligd als men in een regering stapt... Plus dat kernenergie een van de beste energiebronnen is die we momenteel hebben...

Rene Artois 4 september 2007 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2901688)
Jamaica is de Duitse naam aan een coalitie van liberalen, christen-democraten en groenen. Liberalen zijn in Duitsland geel, christen-democraten zwart en groenen yep groen. Geel, zwart en groen zijn de kleuren van de Jamacainse vlag.

Jamaica ook omdat men al een zware toeter moet roken om die coalitie positief in te schatten.

baseballpolitieker 4 september 2007 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 2901669)
Over die poll, ik kreeg hier vanavond een sms waarin stond: stem JA op de VRT-poll, in het belang van België
En dan nog halen de snoodaards het niet :p

Ben jij geabonneerd op één van die dingen ofzo?

Dit is toch wel gek.:? Ze beginnen langzaam de grote middelen in te zetten om ons landje van de ondergang te redden!:-P

Jazeker 4 september 2007 13:16

Citaat:

Moeten CD&V en Open VLD de N-VA laten vallen om samen met de groenen een tweederdemeerderheidsregering te vormen?
aantal stemmen: 8892

* ja 2852 (32%)
* nee 6040 (68%)
De Rede heeft gesproken, C2C...

Den Ardennees 4 september 2007 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2901695)
Omdat ze een vreemd gevoel voor humor hebben. ;-)

zeg wel, hoe men aan sommige namen komt is me ook onduidelijk. De benaming Paars is me ook al zo'n uit de hand gelopen grap.

Op dit topic reageer ik zelfs niet gezien de non-valeur die C2C op dit forum is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be