Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Sciëntology is crimineel, aldus de Belgische justitie. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94249)

Bovenbuur 4 september 2007 10:38

Sciëntology is crimineel, aldus de Belgische justitie.

Justitie gaat de Belgische en de Europese Scientology kerk vervolgen en 14 aangesloten individuen. Mooi. Het klinkt in ieder geval een stuk zinniger dan het bouwen van een zuidpoolbasis van hout zonder verwarming...

Volksstormer 4 september 2007 10:42

Een goede zaak. Hoe minder sektes en geheime genootschappen, hoe beter!

skaldis 4 september 2007 10:45

Nu de katholieke kerk nog en de exeutieve van moslims van België.

Bovenbuur 4 september 2007 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 2902086)

Daarna nog even de Joden en het flying spaggethi monster aanpakken en we hebben een heilstaat.

jurgen79 4 september 2007 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 2902086)

En al de rest...een verbod lijkt me veel handiger en een cursus gezond verstand lijkt me aangewezen.

Lord Snooty 4 september 2007 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2902069)

Scientology = crimineel / Islam = .... mega-crimineel ?? :?

the_dude 4 september 2007 16:16

zeer goede zaak. Weg met die angstopwekkende onverdraagzame doctrines.

lombas 4 september 2007 16:32

Ik heb iets tegen Scientology, maar die mensen ambeteren niet. "Justitie" daarentegen ...

the_dude 4 september 2007 16:33

die mensen ambeteren niet????????? Opdringen dat de wereld maar 6000 jaar oud is e.d. stommiteiten. Een gevaar voor de mensheid is het.

lombas 4 september 2007 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 2902813)
die mensen ambeteren niet????????? Opdringen dat de wereld maar 6000 jaar oud is e.d. stommiteiten. Een gevaar voor de mensheid is het.

Neen, die dringen dat niet op, en dat is tevens ook geen Scientology-iets wat je zegt, die zeggen dat. Dat zijn twee zaken. De Getuigen van Jehova komen bij mij ook op de koffie, dat valt onder "zeggen" - of je bent vrij de deur toe te slaan -, maar van zodra ze nillens een boekje in m'n handen duwen, komt er heibel van, dat valt onder "opdringen".

the_dude 4 september 2007 16:39

en eisen dat een verzonnen verhaaltje evenwaardig bekeken wordt als wetenschap?

lombas 4 september 2007 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 2902830)
en eisen dat een verzonnen verhaaltje evenwaardig bekeken wordt als wetenschap?

Hoe, eisen? Tja, zal je leren om staatsonderwijs in te richten.

alharb 4 september 2007 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2902811)
Ik heb iets tegen Scientology, maar die mensen ambeteren niet. "Justitie" daarentegen ...

Laat het nu net ambeteren zijn dat sektes kwalijk genomen wordt. Scientology wordt vervolgd voor oa fraude, afpersing en het onwettig uitoefenen van de geneeskunde.

Het is leuk dat je als zelfzekere intellectueel sterk genoeg in uw schoenen staat om de leugens en smeerlapperij van zulke organisaties te doorzien en dus er ook niet in te trappen, maar dergelijke mensen zijn dan ook niet het doelwit van die sektes. Het zijn juist de mensen in moeilijkheden, labiele persoonlijkheden etc die in sektes komen vast te zitten. Ik vind het maar normaal dat hulpbehoevenden beschermd worden tegen zij die hen nog verder willen uitzuigen.

godisanidiot 4 september 2007 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2902818)
Neen, die dringen dat niet op, en dat is tevens ook geen Scientology-iets wat je zegt, die zeggen dat. Dat zijn twee zaken. De Getuigen van Jehova komen bij mij ook op de koffie, dat valt onder "zeggen" - of je bent vrij de deur toe te slaan -, maar van zodra ze nillens een boekje in m'n handen duwen, komt er heibel van, dat valt onder "opdringen".

Heb je ze nog niet kunnen bekeren tot jouw illusie?, dat valt met tegen van jou!

lombas 4 september 2007 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot (Bericht 2903494)
Heb je ze nog niet kunnen bekeren tot jouw illusie?, dat valt met tegen van jou!

Ik ben niet iemand die anderen bekeert. Integendeel, zo'n autoriteit aanvaard ik niet zo. Maar een goede babbel sla ik niet af.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be