Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Cordon sanitaire in de maak tegen N-VA? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94255)

Montalcino 4 september 2007 13:15

Cordon sanitaire in de maak tegen N-VA?

Ecolo zou oranje-blauw wel willen depaneren. Alleen moet Groen! ook meedoen en... moet de N-VA er uit (sic).

Is dit het begin van een cordon sanitaire?

De Garde 4 september 2007 13:43

Och, er zijn nu eenmaal de tien geboden van België en die beginnen met: '
Boven alles, bemin maar één land en dat is België....'

Moby 4 september 2007 13:54

Het zou niet verwonderlijk zijn. Als je je gedraagt als een enfant terrible, dan moet je achteraf niet verbaast zijn als je in de hoek moet staan.

offtopic:
Montalcino,

Mooi avatar. Wie is dat?

Herr Oberst 4 september 2007 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moby (Bericht 2902464)
Het zou niet verwonderlijk zijn. Als je je gedraagt als een enfant terrible, dan moet je achteraf niet verbaast zijn als je in de hoek moet staan.

Wie bedoelt u met 'enfant terrible'? Het Cdh of het FDF?

Kortaf 4 september 2007 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2902468)
Wie bedoelt u met 'enfant terrible'? Het Cdh of het FDF?

Alle évolués die de onderworpene-status niet meer aanvaarden, worden gebrandmerkt. Dat geldt voor VB, LDD en NVA. CD&V wordt voorlopig gespaard omdat het ACV er nog inzit, maar ze zitten op het randje van cordonisering.

Den Ardennees 4 september 2007 14:08

het lijkt me zeer onwaarschijnlijk op dit moment dat dat er komt. De CD&V heeft de NVA veel te hard nodig.

Een echt cordon sanitaire zie ik er niet te komen gezien er toch al een samenwerking geweest is.

Moest er een gelijkaardig cordon komen, zoals rond het Belang zou dit wel een goede zaak zijn, want dan zouden die twee partijen in feite in mekaars armen worden gedreven.

robert t 4 september 2007 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 2902437)
Och, er zijn nu eenmaal de tien geboden van België en die beginnen met: '
Boven alles, bemin maar één land en dat is België....'

en eindigen met "en begeer gerust iemands goed als je Franstalig bent".

1handclapping 4 september 2007 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 2902540)
en eindigen met "en begeer gerust iemands goed als je Franstalig bent".

Behoud de begeerte !

vrijevlaming 4 september 2007 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2902495)
het lijkt me zeer onwaarschijnlijk op dit moment dat dat er komt. De CD&V heeft de NVA veel te hard nodig.

Een echt cordon sanitaire zie ik er niet te komen gezien er toch al een samenwerking geweest is.

Moest er een gelijkaardig cordon komen, zoals rond het Belang zou dit wel een goede zaak zijn, want dan zouden die twee partijen in feite in mekaars armen worden gedreven.

correct

job 4 september 2007 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 2902376)
Ecolo zou oranje-blauw wel willen depaneren. Alleen moet Groen! ook meedoen en... moet de N-VA er uit (sic).

Als dat er zou komen, betekent dit het onmiddelijke einde van België.

Kortaf 4 september 2007 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 2902574)
Als dat er zou komen, betekent dit het onmiddelijke einde van België.

Wel, er bestaan verschillende graden van cordonisering. Het volle pond is voor het VB, in de tweede rij vind je de LDD en iets softer (omwille van het kartel) de NVA, en in de derde rij, die van de cordoniseerbaren, staat de CD&V. Die laatste kan voorlopig niet doorstoten naar de tweede rij, omdat het ACV er nog inzit.

Het criterium voor cordonisering is voor iedereen hetzelfde: in hoeverre aanvaardt de betrokkene de onderwerping van de Vlamingen?

robert t 4 september 2007 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2902551)
Behoud de begeerte !

Goed gevonden, maar ik betwijfel het dat de Franstalige imperialisten die culturele slogan in het achterhoofd hebben.

Zwartengeel 4 september 2007 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2902602)
Wel, er bestaan verschillende graden van cordonisering. Het volle pond is voor het VB, in de tweede rij vind je de LDD en iets softer (omwille van het kartel) de NVA, en in de derde rij, die van de cordoniseerbaren, staat de CD&V. Die laatste kan voorlopig niet doorstoten naar de tweede rij, omdat het ACV er nog inzit.

Het criterium voor cordonisering is voor iedereen hetzelfde: in hoeverre aanvaardt de betrokkene de onderwerping van de Vlamingen?

En de verschillende graden van cordonisering vormen natuurlijk een bijkomende levensverzekering voor het establishment. Zo houdt men de verstotenen een beetje uit elkaar en verhindert men dat ze een gezamenlijk monsterverbond sluiten.

Duym 4 september 2007 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 2902376)

Ach, neen, niets daarvan. Dit zou alleen maar het cordon rond het Vlaams Belang aan het wankelen brengen. Men legt geen cordon rond drie man en een (ezels)paardenkop. Pas op de dag dat de partij van het Weverke meer dan 10% haalt, worden palen en schrikdraad uit de tricolore kast gehaald.

Nogmaals, ik heb geen respect voor een man die wist dat hij niet kon slagen in wat hij zijn kiezers beloofd heeft. Of is het Weverke nu echt zo naief?

robert t 4 september 2007 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 2902630)
Ach, neen, niets daarvan. Dit zou alleen maar het cordon rond het Vlaams Belang aan het wankelen brengen. Men legt geen cordon rond drie man en een (ezels)paardenkop. Pas op de dag dat de partij van het Weverke meer dan 10% haalt, worden palen en schrikdraad uit de tricolore kast gehaald.

Nogmaals, ik heb geen respect voor een man die wist dat hij niet kon slagen in wat hij zijn kiezers beloofd heeft. Of is het Weverke nu echt zo naief?

Beetje nijdig omdat de N-VA nogal in de belangstelling staat tegenwoordig? Dat steekt hé.

vrijevlaming 4 september 2007 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 2902630)

Bart Dewever heeft nog altijd geen kiezersbedrog gepleegd. Als er geen staatshervorming komt en geen splitsing van bhv, en n-va blijft toch in de regering zitten, d�*n mag u van uw kloten maken. En dan zal ik dat ook doen.
Maar momenteel moeten we nog altijd wachten met spanning op wat komen zal.

baseballpolitieker 4 september 2007 15:56

Ze moeten echt goed zot zijn om nva achter een cordon te steken want dan komt de ware reden van het cordon naar boven, vlaanderen!
Nu kunnen ze zich nog krampachtig verschuilen achter het extreem vreemdelingenstandpunt van het VB, maar met de nva kunnen ze dat spelletje niet spelen.
De mensen gaan daar niet intrappen en verwacht dan maar een gigantische overwinning als de nva daar tenminste goed op inspeelt!

Duym 4 september 2007 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 2902737)
Beetje nijdig omdat de N-VA nogal in de belangstelling staat tegenwoordig? Dat steekt hé.

Ik ben blij dat die opmerking uit de mond van een N-VA'er komt. De enige bedoeling van streberke Weverke was, en is, om in de belangstelling te staan. Altijd prijs heeft hij gedacht: ofwel een postje in de regering, ofwel als een onverzettelijke held weer naar mijn partij terugkeren.
Toch zou het voor Weverke wel eens zwaar kunnen tegenvallen als hij hoopt om van deze onmogelijke regeringsvorming garen te spinnen.

Duym 4 september 2007 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 2902749)
Bart Dewever heeft nog altijd geen kiezersbedrog gepleegd. Als er geen staatshervorming komt en geen splitsing van bhv, en n-va blijft toch in de regering zitten, d�*n mag u van uw kloten maken. En dan zal ik dat ook doen.
Maar momenteel moeten we nog altijd wachten met spanning op wat komen zal.

Iemand die iets belooft wat niet kan, moet achteraf niet afkomen dat hij 'het' geprobeerd heeft en zeker niet hopen op applaus. Ik begrijp niet dat jullie daarin trappen.
Vlaanderen zal nooit onafhankelijk worden met medewerking van de Franstaligen, zonneklaar dacht ik.

Don Quichote 4 september 2007 17:18

De Nva zal nu bepraat worden om verregaande dingen te slikken.
Men zoekt nu dode mussen om de Vlaming blij te maken.

Meespelen zou voor de Nva zelfmoord zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be