Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   14-jarige jongen neergestoken in Gent (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94270)

Kortaf 4 september 2007 17:56

14-jarige jongen neergestoken in Gent

14 jaar, hartje Gent, universiteitswijk.

We gaan er op vooruit.

Citaat:

Leerling in levensgevaar na steekpartij in Gentse school

Bij een steekpartij in een school in Gent is een leerling dinsdagnamiddag levensgevaarlijk gewond geraakt. Dat zegt hoofdcommissaris Steven De Smet van de Gentse lokale politie.

De exacte omstandigheden van de steekpartij zijn nog niet duidelijk. Volgens de eerste berichten zou er een ruzie geweest zijn tussen twee leerlingen van het Vrij Instituut voor Secundair Onderwijs in de Jan-Baptist Guinardstraat.

Een van de leerlingen is zwaargewond en werd in uiterst kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. De identiteit van het slachtoffer is nog niet bekend. (belga/dm)

Kortaf 4 september 2007 17:58

VRT-nieuws

Citaat:

Leerling neergestoken aan school in Gent

di 04/09/07 - In het centrum van Gent is vanmiddag een jongen van veertien neergestoken door een medeleerling.

De steekpartij gebeurde na schooltijd op honderd meter van de schoolpoort.

Er zou een ruzie ontstaan zijn tussen twee leerlingen van het Vrij Instituut voor Secundair Onderwijs in de Jan-Baptist Guinardstraat. In die school zitten leerlingen van het Beroeps- en Technisch Onderwijs.

Het slachtoffer kon nog naar zijn school terugkeren en werd van daaruit overgebracht naar het ziekenhuis. Zijn toestand is volgens de laatste berichten zeer kritiek.

De dader, ook minderjarig, is intussen opgepakt.

De lokale en federale politie hebben een onderzoek gestart.

DebianFox 4 september 2007 18:02

8O Ik heb nog op die school (VISO) gezeten.

the outlaw torn 4 september 2007 18:11

triest, en dit in gent, de schoonste stad op aarde.

14 jaar, tword alsmaar beter, ....... 8O

migrantenjong 4 september 2007 18:11

Nationaliteit daders?

hurricane 4 september 2007 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 2903149)
Nationaliteit daders?

'Gestoken' dus ...

migrantenjong 4 september 2007 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 2903152)
'Gestoken' dus ...

Ik ga verhuizen naar Gent, dus vraag mij af hoe het zit met het allochtonenvraagstuk in deze stad.

Laya 4 september 2007 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 2903152)
'Gestoken' dus ...

dus...?

hurricane 4 september 2007 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2903169)
dus...?

Ik draag geen messen, dus niet door mij.

Laya 4 september 2007 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 2903159)
Ik ga verhuizen naar Gent, dus vraag mij af hoe het zit met het allochtonenvraagstuk in deze stad.

Voor zover ik ervaar zijn daar toch geen noemenswaardige problemen, kan natuurlijk zijn dat ik me steeds de 'juiste' kant van Gent begeef... wat me verontrust is dat er steeds vaker begeleiding is op de tram, het zou mss een veilig gevoel moeten geven maar op mij heeft dat het omgekeerde effect, geen rook zonder vuur?

Laya 4 september 2007 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 2903175)
Ik draag geen messen, dus niet door mij.

ach ok, ik dacht dat je iets anders bedoelde :roll:

migrantenjong 4 september 2007 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2903176)
Voor zover ik ervaar zijn daar toch geen noemenswaardige problemen, kan natuurlijk zijn dat ik me steeds de 'juiste' kant van Gent begeef... wat me verontrust is dat er steeds vaker begeleiding is op de tram, het zou mss een veilig gevoel moeten geven maar op mij heeft dat het omgekeerde effect, geen rook zonder vuur?

Begeleiding? Politie?

hurricane 4 september 2007 18:27

Citaat:

Voor zover ik ervaar zijn daar toch geen noemenswaardige problemen,

Ben vandaag nog in Gent geweest. Eh, geen noemenswaardige problemen ?
Hangt er van af waar de grens ligt van 'noemenswaardig' ?
Aan de uitlatingen van de Gentenaars die ik vandaag hoorde kan ik nauwelijks geloven dat het de stad van belofte is. Toch niet voor de autochtonen.

migrantenjong 4 september 2007 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 2903188)
Ben vandaag nog in Gent geweest. Eh, geen noemenswaardige problemen ?
Hangt er van af waar de grens ligt van 'noemenswaardig' ?
Aan de uitlatingen van de Gentenaars die ik vandaag hoorde kan ik nauwelijks geloven dat het de stad van belofte is. Toch niet voor de autochtonen.

Verklaar u nader.

the outlaw torn 4 september 2007 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 2903159)

zolang het nt naar de dampoort of rabot is, valt het denk ik nog mee.
en aant zuid lopen der ook altijd wel wa rond. en aan de palinghuizen geloof ek zitten der ook redelijk wa

bepaalde stukken van gentbrugge zijn ingepakt door allochtonen.
ledeberg en sint-amandsberg zijn dit volledig eigenlijk, mr da's allemaal al meer nr de rand.

allochtonen genoeg om u mee te amuseren ..... :-P

Laya 4 september 2007 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 2903179)
Begeleiding? Politie?

Nee, mensen in uniformen van De Lijn, tot over een paar maand zag ik dat nooit, ik hoorde in een gesprek van zo iemand met een passagier dat het een veiligheidskwestie betreft.

migrantenjong 4 september 2007 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 2903215)
zolang het nt naar de dampoort of rabot is, valt het denk ik nog mee.
en aant zuid lopen der ook altijd wel wa rond. en aan de palinghuizen geloof ek zitten der ook redelijk wa

bepaalde stukken van gentbrugge zijn ingepakt door allochtonen.
ledeberg en sint-amandsberg zijn dit volledig eigenlijk, mr da's allemaal al meer nr de rand.

allochtonen genoeg om u mee te amuseren ..... :-P

Ik heb een kot vlak naast het Belgacomgebouw. Dicht bij Dampoort dus. Valt het mee daar?

the outlaw torn 4 september 2007 18:42

Citaat:

die begelding is een goeie zaak, vind ik. als je niks verkeerd doet, heb je niks te vrezen.

als je echter zwart rijd, loop je natuurlijk al wat vlugger tegen lamp.

zeker als het gepaard gaat met een zwart kleurke :-P

the outlaw torn 4 september 2007 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 2903218)
Ik heb een kot vlak naast het Belgacomgebouw. Dicht bij Dampoort dus. Valt het mee daar?

aan dampoort zitten er véél
1 van de ergste buurten ,...

staat er alom om gekend.

migrantenjong 4 september 2007 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2903216)
Nee, mensen in uniformen van De Lijn, tot over een paar maand zag ik dat nooit, ik hoorde in een gesprek van zo iemand met een passagier dat het een veiligheidskwestie betreft.

Er is in Antwerpen sprake van geweld op bussen en trams, zeker tegen conducteurs.

Waarom maakt hun aanwezigheid u zenuwachtig? Voel je u geviseerd, of hou je gewoonweg niet van mannen in uniform?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be